Bero 0 #1 Публикувано 18 Октомври, 2017 здравейте, Взех колата преди 3-4 дни, проблема и е, че пуши черно и мирише якоо на богата смес. Колата е сивик 1.4 90 1999 Д14А8 има и ГИ. Днеска при смяната на МАП сензора, забелязах, че реално той няма вътре във колектора място/дупка от където да смуче въздух и така си стои забил на 3.5в и колата харчи 20 на 100 газ. Въпроса ми е става ли този колектор, някак си да се направи, или трябва да търся друг и кажете от кои двигатели може да се сложи без такива проблеми. Ето го и колектора, не знам от кой двигател е точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #2 Отговорено 19 Октомври, 2017 Да, свети ЧЕКА. Смених МАП сензора, това беше първото нещо което направих. Но не реагират волтовете, изобщо... стои си на едни и не мърда, независимо дали се форсира. Да не е проблема в колектора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #3 Отговорено 19 Октомври, 2017 нова ситуация, колата спря да пуши и да прекъсва в ниските, но е постоянно в авариен режим и оборотите играят на празен ход. МАР сензорът не смуче въздух, а измерва налягането (чрез мембрана предполагам) в колектора или след дросела Е да де, ама към колектора няма никакви дупки и не виждам как ще стигне изобщо някакъв въздух до мапа. По всичко личи, че този колектор не става, кажете какъв да сложа, който не трябва да се преправя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #4 Отговорено 19 Октомври, 2017 Направи дупка да видиш има ли промяна, мап-а трябва да вижда кво се случва! Философът го зарежи... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #5 Отговорено 19 Октомври, 2017 ок, стана ми ясно, че всмукателя е от д16з6. Някой друг с такъв всмъукателен колектор, да е слагал на д14а8 и да е нямал грижи, да не би проблема да е в дросела? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #6 Отговорено 19 Октомври, 2017 излиза, че е МАП, правихме диагностика. После го мерихме и работеше на 2.5в, а трябва да вдига на 5в, Сложих нов МАП и той работи на 3.5в и не се променя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dove1 5 #7 Отговорено 20 Октомври, 2017 ако разгледаш дросела добре ще видиш че има отвор на МАП-а , този отвор трябва да го направиш на гарнитурата и на колектора . примерно на колектора около 3-4мм / не си спомням точно колко го направих/. плочката между дроцела и колектора може да я махнеш, ако няма отвор за МАП-а. Колата в момента е в авариен режим и затова трябва да направиш ресет на компа след като направиш всичко преди това. Имах същия проблем преди. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #8 Отговорено 20 Октомври, 2017 Точно там е проблема.! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #9 Отговорено 20 Октомври, 2017 ако разгледаш дросела добре ще видиш че има отвор на МАП-а , този отвор трябва да го направиш на гарнитурата и на колектора . примерно на колектора около 3-4мм / не си спомням точно колко го направих/. плочката между дроцела и колектора може да я махнеш, ако няма отвор за МАП-а. Колата в момента е в авариен режим и затова трябва да направиш ресет на компа след като направиш всичко преди това. Имах същия проблем преди. Благодаря ти, много. Изпратено от моят F5321 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #10 Отговорено 21 Октомври, 2017 Проблема с МАП-а е решен, сега работи нормално. Продупчих само плочката, без колектора. Благодаря Dove1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #11 Отговорено 27 Октомври, 2017 здравейте колеги. Пак да питам тука, за да не отварям нова тема. Проблема с МАП-а го реших, колата спря да пуши и почна да харчи нормално. Но... Не мога да изгася гадния ЧЕК, утре отивам на сервиз, но все пак да ви питам и вас . Та проблема е.... Паля колата студена оборотите седят без да мърдат на 1100об. чуват се от ауспуха много слаби детонации, след като позагрее малко, почват леко да се заиграват оборотите, от 1000 до 1300об и като я понастъпя, светва чека и почват да играят по силно от 1000 до 2000 (Все едно натискам и пускам газта на равни интервали). Утре ще прегледам вакуумите и ще сменя температурния датчик. Дросела е чист, няма мизерия по него. А и още нещо, като помпам на спирачката се усеща как се засилват се оборотите. Изобщо от вакуумите възможно ли е да свети чека? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #12 Отговорено 28 Октомври, 2017 IACV, стъпково моторче или там както му казват в БГ.Благодаря, знаеш ли къде се намира? Изпратено от моят F5321 с помощта на Tapatalk Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #13 Отговорено 28 Октомври, 2017 Приятели, IACV Не трябва ли да седи на мястото, на болта, който е точно до ТПС-а? Следователно, май нямам IACV? :D Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dove1 5 #14 Отговорено 28 Октомври, 2017 колега, явно не си направил нещата както трябва. виждаш ли как е направен отвора фабрично, намиращ се точно до гърловината. казваш че си пробил плочката, но ако само си я пробил без да има преход към колектора ефекта е същия. направи си отвор на колектора , сгобявай и след това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ресет на компа. минал съм по същия път. не си играй сдуги неща . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #15 Отговорено 28 Октомври, 2017 Една от причините да мени така обороти е натегнати клапани. При мен беше така,голям зор докато намеря от какво ги мени. Докато е студен мотора ги кове на 1200 и кат загрее направо откачаше. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #16 Отговорено 28 Октомври, 2017 На дросела се намира. Почукни го леко с нещо и може да се оправи без да го чистиш или да го сменяш. http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34_bestanden/image024.jpg На дросела се намира. Почукни го леко с нещо и може да се оправи без да го чистиш или да го сменяш. http://www.dodo-upgrades.nl/obd1swapd14a34_bestanden/image024.jpg Да, днес свалих дросела и изчистих моторчето, няма ефект. колега, явно не си направил нещата както трябва. виждаш ли как е направен отвора фабрично, намиращ се точно до гърловината. казваш че си пробил плочката, но ако само си я пробил без да има преход към колектора ефекта е същия. направи си отвор на колектора , сгобявай и след това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ресет на компа. минал съм по същия път. не си играй сдуги неща . Дупчицата която направих на плочката е малка, да. Ама като замерих МАП-а, си мени волтовете и реших, че е ок. А и спря да пуши и да харчи. А колектора просто не видях, къде реално мога да го продупча. Докато на плочката си има каналче, което стига до МАП-а. Нищо, мотивираш ме, да измисля, как да направя по голям отвор Утре ще го мисля. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #17 Отговорено 29 Октомври, 2017 https://www.youtube.com/watch?v=vYb_1t4IsUM&feature=youtu.be Момчета, днеска продупчих колектора и махнах плочката, промяна никаква... На клипа се вижда как играят оборотите. Да не би нещо компа, да не рествам както трябва. Какво правя аз.. 1. откачам клемата на акумулатора за 10 мин. 2. паля и чакам да поработи 5 мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #18 Отговорено 29 Октомври, 2017 Ами ТПС-а дали не трябва и на него да му се направи дупка в колектора? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #19 Отговорено 29 Октомври, 2017 Стига си дупчил къде ти падне дърпа ти въздух от някъде ,тези пулсации на празния ход не са от проблем на някои датчик. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #20 Отговорено 29 Октомври, 2017 https://www.youtube.com/watch?v=T-qduRdT13I&feature=youtu.be направих си самодиагностика. До колкото разбрах грешките са 3. 1. МАП ?? 2. ECT Sensor (Температура на охлаждащата течност на двигателя) дефектна верига или сензора, изключен / дефектен 3. Първичен кислороден сензор - Неизправност на веригата на нагревателя Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #21 Отговорено 29 Октомври, 2017 По глупав вариант за запушване на отворите на иацевето не бях виждал затвори и двата отвора по грамотно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #22 Отговорено 29 Октомври, 2017 Ако си объркал буксите на мапа и типиеса си изгорил мапа, ако имаш проблем с датчика за водата двупиновия под делкото ще имаш и проблем при студен старт но не се изключва като проблем , сондата може би ти е за смяна. откачи батерията да изтрие грешките и виш какви ще запише пак. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #23 Отговорено 29 Октомври, 2017 Ок, благодаря. Няма как да съм объркал буксите. Буксата на ТПС-а няма как да стигне до МАП-а. А моторчето за празния ход, не съм го запушвал аз. )) Идеи с какво може да стане по добре? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #24 Отговорено 29 Октомври, 2017 върнах си стария МАП, махнах клемата за 10 мин. И сега показва само грешка номер 41 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #25 Отговорено 30 Октомври, 2017 Значи имаш проблем само в сондата оборотите играят ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #26 Отговорено 30 Октомври, 2017 Сега вече чека не свети, няманикакеи грешки, но оборотите пак играят. Малко по слабо, но играят. Направи ми впечатление, че стрелката на температурата се качва над средата. Това нормално ли е? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #27 Отговорено 31 Октомври, 2017 Да, не я обезвъздуших Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #28 Отговорено 1 Ноември, 2017 Колеги, във видеото долу запушвам една дупка на дросела и оборотите спират да подскачат. Но пък ги държи на 1500, за какво е тази дупка? За IACV-то? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #29 Отговорено 1 Ноември, 2017 https://youtu.be/fhVTGIaE95g Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #30 Отговорено 8 Ноември, 2017 (Редактирано) здравейте, от както свалих моторчето за празния ход да го чистя, колата загрява само когато изкачвам стръмни улици и на магистралата. Забелязах, че казанчето ми е е пъ;но над максимума с антифриз и радиатора не го смуче, като загрее. Не е студен радиатора, не прелива през казанчето, маркучите са си топли и двата, има си топло парно, смених и капачката на радиатора. С газов инжекцион е колата. Възможно ли е да е от плочката която махнах между колектора и дросела? Редактирано 8 Ноември, 2017 от Bero Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #31 Отговорено 8 Ноември, 2017 Не! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bero 0 #32 Отговорено 9 Ноември, 2017 Възможно ли е да не е обезвъздушена както трябва. Защото проблема с загряването се появи след като махнах моторчето за празния ход, да го чистя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #33 Отговорено 3 Юни, 2018 Малко повече инфо къде се дупчи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #34 Отговорено 5 Юни, 2018 На втората снимка е плочката от Д14А8 върху колектора от Д16У8 ....мап а остава запушен реално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове