Guest manniakk #1 Публикувано 9 Април, 2007 Има ли някои идея колко горе-долу струва полиране (не пастиране) на цяла кола? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Plam_86 0 #2 Отговорено 10 Април, 2007 (Редактирано) Между другото каква е разликата межу полиране и пастиране? Нали дефакто все лака придава този блясък ? Редактирано 10 Април, 2007 от Plam_86 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Rust 5 #3 Отговорено 10 Април, 2007 При полирането се сваля част от лака с много ситна шкурка. След това се пастира за възвръщане на блясъка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vartan 9 #4 Отговорено 10 Април, 2007 При полирането се сваля част от лака с много ситна шкурка. След това се пастира за възвръщане на блясъка.Когато учех с ТУ-София по МТМ на упряжненията даскала извади едно парче метал (кубче със страни равни на сънтиметър) и то беше обработено със водна шкурка 4000 и имаше огледален блясук , а бе беше си направо като огледало спокойно можеш да се огледаш в него.Тогава един колега го пита да ли става с такава шкурка да си полира колата и ония му каза , че може само че такава шкурка не се продава в България.Сега незнам какъв ще е ефекта ако върху кубчето имаше боя все пак онова си беше чисто и вадеше огледален блясък. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #5 Отговорено 10 Април, 2007 еми принципно става с водна шкурка, някъде около 2000. Но трябва специална машина а и специалист за да не претърка лака. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
N_O_M_A_D 4 #6 Отговорено 10 Април, 2007 Американските хот-роти много обичат да ги правят така. Боята става леко матова и ефекта е невероятен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Десислав Иванов 8 #7 Отговорено 10 Април, 2007 Е хайде де кажете каква е цената, че и аз съм заинтерисован. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #8 Отговорено 10 Април, 2007 100 лв примерно.Вместо да се питате някой бояджия най добре 6е ви каже има зна4ение и какви пасти 6е ползва и дали 6е ги ползва си4ките 3-те капа4ки на 3M са много добър избор,така 4е цената варира Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
manniakk 22 #9 Отговорено 10 Април, 2007 хора, имам си машина за пастиране. Интересува ме полирането ако някой си е правил защото съм на работа и нямам кога да търся бояджий Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weapon R 43 #10 Отговорено 10 Април, 2007 хора, имам си машина за пастиране. Интересува ме полирането ако някой си е правил защото съм на работа и нямам кога да търся бояджийАз се занимавам професионално с полиране и ще ти кажа най 4истосърде4но 4е не е шега работа Първо трябва да прецениш дали имаш достатъ4но лак който да шкуриш.Второ трябва да знаеш колко и как да шкуриш.Трето трябва да имаш нужните пасти,които са в пове4ето слу4аи на 3 степени.Четвърто трябва да внимаваш да не прегрееш лака.И пето трябва да знаеш 4е някои лакове след като остареят,трудно се поддават на полиране.Моят съвет е да си купиш някоя хубава паста за ръ4но пастиране,и да излъскаш колата с машината която имаш.В пове4ето слу4аи ефекта е поразителен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest weapon R #11 Отговорено 10 Април, 2007 Ако драскотините не са пробили лака и не са наранили базата(покритието което е самият цвят),ще успееш да ги зали4иш до степен,до която да не те дразнят .Колкото до капака-ве4е ти обясних Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest manniakk #12 Отговорено 10 Април, 2007 можеш ли да ми кажеш ориентировъчна цена за услугата? То няма да е цяла кола но една голяма част от нея поне... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weapon R 43 #13 Отговорено 10 Април, 2007 Ako някой ти каже цена без да е разгледал колата,да знаеш 4е говори на изуст.Пастите са доста скъпи и както ти казах се ползват няколко.В зависимост от това колко ще се заку4и положението и колко паста ще отиде,зависи и цената. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest manniakk #14 Отговорено 10 Април, 2007 еми давай адрес да ти я карам направо Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Road®aceR #15 Отговорено 10 Април, 2007 Аз се занимавам професионално с полиране и ще ти кажа най 4истосърде4но 4е не е шега работа ...Колега би ли препоръчал на "домашните ентусиасти" , като мен...каква паста/марка-кинти/ да си закупят....за да си лъснат бижуто самосиндикално и да има някъв "културен" ефект ?!! Тенк Ю ! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest weapon R #16 Отговорено 10 Април, 2007 В момента съм затрупан с работа,а то4но сега правя и на Darcosi Супрата и съм ангажиран изцяло.Но мога да ти дам цена и евентуално да ти запазя ден,така 4е може да минеш.Обади ми се за пове4е инфо.0898676354 Боги Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weapon R 43 #17 Отговорено 10 Април, 2007 Аз се занимавам професионално с полиране и ще ти кажа най 4истосърде4но 4е не е шега работа ...Колега би ли препоръчал на "домашните ентусиасти" , като мен...каква паста/марка-кинти/ да си закупят....за да си лъснат бижуто самосиндикално и да има някъв "културен" ефект ?!! Тенк Ю !Ако нямаш дълбоки драскотини,ти препоръ4вам някоя ка4ествена вакса.Примерно на Turtlle Wax-които ги има в ЕКО-то.Добър резултат има и от Fareccla,но те се намират в специализираните магазини.Има и други варианти,за домашно "ваксване",но аз ли4но нямам опит с тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest didistyle #18 Отговорено 20 Април, 2008 А колко горе-долу струва такава машина? Имам предвид някаква съвсем проста за домашно използване, не професионално. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #19 Отговорено 20 Април, 2008 На мен ми подариха за рождения ден такава машинка, но днес пастирайки колата видях че на ръка си е на ръка. Вярно по бавно е, но става по добре. Около 100 -тина лева се взима горе долу добра. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
noname 0 #20 Отговорено 1 Септември, 2008 малко ще посъживя темата, ама сега се зачетох.та някой може ли да предложи, къде е най-удачно да се отиде за качествено полиране (пастиране) на автомобила.пиша ги и двете, че не мога сам да преценя различните драскотини за каква обработка съм , а пък и честно казано нямам много време сам да се занимавам.като чета тук май ще ти излезе малко по-скъпо ако я закараш колата някъде, но пък без нервите.извинете за незнанието ама се учим Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Dangler #21 Отговорено 2 Септември, 2008 Понеже гледам никой не даде конкретна цена ще кажа какво са ми казвали на мене.Пастиране с полиране 200 лева за цялата кола.Това е при бояджия с професионално оборудване и пасти.Иначе в 1 автомивка ми искаха 70 за пастиране. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Dangler #22 Отговорено 2 Септември, 2008 ......а то4но сега правя и на Darcosi Супрата и съм ангажиран изцяло....... !!! Това ми е детската мечта кажи ми че е 2JZ-GTE Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Antony #23 Отговорено 2 Септември, 2008 (Редактирано) Аз направих друго. Трима човека взехе всички необходимите пасти и вакси, като си разделихме парите. Също така купихме и полир машина (54 лв практикер). Полирахме и пастирахме три коли за скромната сума от 94 лева, а качеството не е по-лошо от това в автомивка. Редактирано 2 Септември, 2008 от Antony Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BatV 1 #24 Отговорено 23 Август, 2009 Да не пускам нова тема.Та племеника ми (4 годишен буен малчоган), тази събота го изпуснах от поглед за полвин час.Да вземе да мине с метла, потопена в кофа с вода в която преди това е бъркан бетон новото ми Акордче .Гледам го аз дребосъка, хем ми се смее , хем ми се реве .Човека си мисли, че мие колата кво да го правиш...Та тук таме има съвсем леки драскотини по лака, трябва да се загледаш усърдно за да ги видиш. Но аз знам, че са там и ме дразнят. Ходих при маистор и той ми обади 20-30лв за пастиране и каза, че не е никакъв проблем да се отстранят. Не ме интересува цената , а това дали ПАСТИРАНЕТО МОЖЕ ПО НЯКЪКВ НАЧИН ДА НАВРЕДИ НА ЛАКА?P.S.Досега не съм давал да подсушават колата след като я измият на автомивка, да не би да има някаква малка частица по парцалите и да надраскат лака, а малкия разбойник - метла и бетонена вода! Е тва, ако не е ирония здраве му кажи! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #25 Отговорено 24 Август, 2009 Темата стана всеобхватна я да я разширим още малко все пак на всеки се случва колата да му я бомбандират пернати, а понякога от техните акита остават гадни белези по лака все едно е разяден и няма махане, някои да даде съвет как това петно върху лака да се заличи поне малко че ми боде очите всеки път като измия колата. Един съвет от мен никога не търкайте птичите изпражнения с кърпички или гъби, накисвайте ги добре с вода и много внимателно без усилие ги отстранявайте, те съдържат песъчинки и всяко отстраняване с мокра кърпа или не достатъчно вода води до гадно надраскване на лака. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #26 Отговорено 24 Август, 2009 Имам скорошен опит с такива драскотини, защото наскоро купих колата и навсякъде имаше такава.Колата ми е тъмно синя и намерих една оцветена шлайф паста на CarPlan за сини коли. Взех плат за полиране (един като марля, 100% памук), полир вакса и гъба за нанасяне и се захванах. Първо измих идеално колата, изсъхна и на хладно и сенчесто място започнах да търкам с кръгови движения (както е по инструкция) всяка драскотина с шлайф пастата. Всички драскотини, които не бяха пробили до основата (както казваш - едва забележими) изчезнаха и аз с мойто непрофесионално око не мога да ги открия посмъртно. Имах и по-дълбоки драскотини, в които с много тънка капилярка вкарах боя и след изсъхване - изтърках пак с шлайф пастата - стана супер! Имах силно матирана повърхност на крилото отзад (все едно някой е слагал постоянно багажи и кашони отгоре и го е драскал фино) - след шлайф пастата стана като ново.Накрая минах цялата колата с ваксата и полирах с памучния парцал. Боята стана фантастична и мога спокойно да кажа, че в момента е като пребоядисвана! Всичко това на ръка срещу 20-ина лв за материалите.Ако колата ти е нова не си заслужава да я стържеш цялата с машина, след като можеш да работиш локално само върху поразените участъци на ръка! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BatV 1 #27 Отговорено 24 Август, 2009 Ясно е, че няма да я стържа с машина цялата.Обяснил съм му на човека да работи само на двете места където има драскотини.Предпочитам той да го направи, то че и аз мога е ясно , но си иска майсторлък. Моят опит в пастирането е нулев, а неговия 10 години.И все пак не получих отговир ДАЛИ ПАСТИРАНЕТО ПОВРЕЖДА ОСТАНАЛИЯ ЗДРАВ ЛАК? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #28 Отговорено 24 Август, 2009 Професионалист може да ти отговори на този въпрос, но и простата логика също - в шлайф пастите има абразив, следователно малко или много изтъняват и повреждат останалия лак. Защитата с вакси от тоя момент нататък не е за подценяване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #29 Отговорено 24 Август, 2009 Ясно е, че няма да я стържа с машина цялата.Обяснил съм му на човека да работи само на двете места където има драскотини.Предпочитам той да го направи, то че и аз мога е ясно , но си иска майсторлък. Моят опит в пастирането е нулев, а неговия 10 години.И все пак не получих отговир ДАЛИ ПАСТИРАНЕТО ПОВРЕЖДА ОСТАНАЛИЯ ЗДРАВ ЛАК?Има пасти за нови бои в тях няма никъв абразив пастираш и светва кат нова. Мога да ти препоръчам на сонакс сега излезе една нова паста Sonax Xtreme NANO няква нано технология нам си кво. Те също с апо номера 1,2,3 като за тебе е нужна номер 1 без абразив. Дори е по добра от старите пасти щото при тях ако попадне върху пласмаса и не го махнеш веднага остава бяло като засъхне и трудно се чисти. Тая само мажеш почти веднага съхне и после с памучен парцал или наи добре аз я свалям с чист памук и колата греива. И сам можеш да се справиш и няма да повредиш нищо по колата. Измиваш я хубаво и подсушаваш, на сянка да е колата да не е в наи голямата жега. след като я подсушиш хубаво, мажеш с пастата и след това с памука свалш ще видиш какво става Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #30 Отговорено 24 Август, 2009 Да де ама доколкото разбирам човека ще маха драскотини, а няма само да я ваксва за блясък и защита? Как ще изкара драскотините без абразив?? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #31 Отговорено 24 Август, 2009 Ами до колкото разбрах не са му кои знае колко дълбоки, може да вземе и паста с номер 2 води се за нови и леко надраскани бой. Амо са само драскотини като от клони на храсти не дълбоки и тази без абразива ще ги заличи, реално лайка не е наранен а матиран само. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
IBM 5 #32 Отговорено 24 Август, 2009 Колеги имам приятел за 50-60 лв.(не см много сигурен) ще пастира на някой Хондака. Доста коли са му минали през ръцете с профисионална машина и 2 или 3 вида паста.ако иска някой да пише на лично да ви свържа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BatV 1 #33 Отговорено 24 Август, 2009 Днес оставих колата в 10:00 и я взех в 15:00. Само едно нещо мога да кажа WOW!!Всичко е заличено, абсурд е да се види и драскотина с невоуръжено око.Поразен сам. Лака си стой с същата портокалова текстура, не е отнет и грам от него - в това съм убеден на 100%.Днес майстора беше по-разговорлив и сподели, че ползва три вида пасти на водна основа които НЕ СЪДЪРЖАТ АБРАЗИВНИ ЧАСТИЦИ!Обясни, че всъшност не се отнема от лаковото покритие, а самата драскотина се полира , променя и се повърхноста и тя започва да пречупва светлината по същия начин както лака.Подчерта, че това е възможно само при минимални нарушения на лака, каквито бяха мойте.Взе ми 25лв. и 50 щях да му дам, но той искаше друго да го повозя малко.Негов ред беше да се удивява . Показах му 2-3 нови ексти и после найстина го смаях като смених 3 пъти на 6800rpm - за четвърти нямахме път, а и вече бяхме на 140+км/ч.Препарирах го като му казах че току що ускорихме 1600кг автомобил. Но това е Хонда, няма кво да си говорим Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
p1rvi 0 #34 Отговорено 2 Юли, 2010 имам 1 въпрос........черен автомобил след пастиране и полиране е целиа на така наречените холограми..........възможно ли е да е от пастата (да е била твърде абразивна) или е от полира.........или от начина на полиране (на ръка).......и как да оправя тази бъркотия ? моля помогнете Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Любча 0 #35 Отговорено 2 Юли, 2010 От абразива е. Ти не можеш да го оправиш, отиди при човек който разбира, най-вероятно ще се наложи да се повтори част от процедурата, ако не и цялата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #36 Отговорено 2 Юли, 2010 Колеги имам приятел за 50-60 лв.(не см много сигурен) ще пастира на някой Хондака. Доста коли са му минали през ръцете с профисионална машина и 2 или 3 вида паста.ако иска някой да пише на лично да ви свържа.За тази сума колега,почти съм сигурен че твоя приятел освен да намаже с паста колата ти и после да я измие,друго нищо няма да направи! Защото само консумативите по пастирането на автомобил и със водно претъркване са около 25-30 лева-минимум! + цял ден работа,а може и на другия да довършва са си никакви пари. . . Това работя от 15-16 години и много добре зная как се пастира кола,със или без видими драскотини! Рискът наистина си е голям ако колата е с много изтънял лак. . . Тааааа,50 - 60 лева никак не се връзват в обстановката! Виж 150-200-250 в зависимост от пораженията и сложността на изпълнението да,така по-добре звучи Не искам да обидя никои,просто представям малко по-достоверна информация на желаещите за това Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Slade 21 #37 Отговорено 2 Юли, 2010 Затова извода е - купувайте хубави пасти и пастирайте на ръка, пък дори и ефекта да не е 100%-ов, поне няма да давате по 200-300лв. Аз така направих с 2 пасти на 3М и за един ден боята стана като нова, след огромен гаф на автомивка с четки.P.S. После китките ме боляха 2 дни Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FuckHonda 20 #38 Отговорено 4 Юли, 2010 За мен най-оптималния вариант цена-качество е http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewtopic.php?t=86861Лично съм му ползвал услугите и нямам думи. Не взема скъпо, работи с безупречно старание и прецизност и е пекан пичИма и дългогодишен опит в САЩ с доста скъпи /наистина скъпи/ автомобили Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #39 Отговорено 4 Юли, 2010 Не се сърди колега,но това което си предложил в БМВ форума ми се срува една реклама на човек които може би няма особенно много работа и трябва да си я набави! Няма лошо,но толкова изхвърляния за едно пастиране. . . .Не съм от Габрово и няма да му правя секано на клиентите или бъдещите,но многото изхвърляция не води до нищо хубаво.Казвам го от опит. . .голямите реклами,наи вероятно нищо повече от всеки бояджия в БГ не може да направи,а може и на половина да не може! Добре е някои да пробва на какво е способен този човек и после да дава информация!!! Има и способни хора,но чак толкова дрън-дрън . . . . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Димитър Коев 66 #40 Отговорено 4 Юли, 2010 За "дъра-бъра" може и да си прав, че е излишно, но човека наистина работи уникално добре. Виждал съм 3 полирани и пастирани от него коли. Вероятно всеки бояджия може това, което и той, но материалите му определено не се намират тук и не съм виждал друг да работи с тях. И човека бачка адски отдадено. И друг път съм виждал добре полирани и пастирани коли, но все има по някой кусур. На правените от него не видях никакъв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове