Слави CR-V 488 #1 Публикувано 22 Юли, 2017 Колеги след 9 год вярна служба от вчера взе да прави номера, то може би и преди тва чат пат да се е случвало ама от вчера е трагично, мани ами съм и на почивка. Та вчера сабалян запали малко тегаво, след 2 км я загасих след 5 мин а да запаля-греда, стартера прави един тегав оборот и спира да върти, пуснах врътнах пак запали чакамак. Прибрах се заредих аку за всеки случаи и след час пак паля запали ама тегаво. Хванахме за вилата на едно място спрях за мръвки и после голем зор, опитва да завърти ама никва сила, след 10 тина врътвания на ключа и 10 тегави опита да завърти като някои от тях бяха само с чукване в стартера, та накрая пак успя та захапа и завъртя. Та кво праим ся, направо да търся четки ли, предполагам тоя стартер нямам как ротора му да старда от втулки щото там по спомен бяха лагерчета, незнам втулката на бендикса от пред да не е износена и да затяга. Явно е че ще го сваля като се прибера в понеделни, ся съм спрял на един наклон че да мога да я запаля ако неще. Но ако са четки има ли ги по магазините, само те ли са или с някви четкодържатели? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #2 Отговорено 22 Юли, 2017 В Пловдив има един арменец, който има славата на най-добрия по стартерите. Намира се на сфетовара преди зала Колодрума ( срещу Хоум Макс ). 10м преди сфетофара в дясно. Водили сме коли при него и се отнася доста съвестно. Предполагам, че и колата да му закараш или само стартера ще ти каже какво трябва да се смени и ремонтира. Не съм останал с впечатление да е кожудер. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #3 Отговорено 22 Юли, 2017 Мерси Тино ще го имам предвид, аз съм доволен от пичовете срещу нова зграда на ПУ правил съм 2-3 при тях, ама с моя мисля да се справя сам ако му намеря четки де Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
colmic 1 #4 Отговорено 22 Юли, 2017 (Редактирано) Преди 3-4 месеца със старите в "КОСЕР"-комплект(4-ри броя) немски,10лв.Една шепа графит извадих отвътре. Редактирано 22 Юли, 2017 от colmic Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #5 Отговорено 23 Юли, 2017 E, щом Косер го имат утре го опатквам Ама само четки или със държача? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #6 Отговорено 23 Юли, 2017 Днес е още по зле, даже и не чука Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 54 #7 Отговорено 23 Юли, 2017 Щом не чука, да не излезе проблем в бендикса, не в четките? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #8 Отговорено 23 Юли, 2017 Ба ли го, довечера като ме прибере и ако успее да изстине ще го сваля и ще си покаже, може и включвателя да е фира, варианти много Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #9 Отговорено 23 Юли, 2017 (Редактирано) Така, разглобен е плюсовите четки са на нула, при минимум 9мм моите са на 6. Редактирано 23 Юли, 2017 от Слави CR-V 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 24 Юли, 2017 Така, да си продължа монолога в темата. 4 броя четки сменени, сега стратера върти като оса, малко кофти им е смяната че старите са като с точкова заварка та да се чудиш как да хванеш новите, и понеже не исках да разчитам само на калай предвид температурите които могат да се развият там ги шармовах с медни пръстени и после малко ги капнах и с калай. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
colmic 1 #11 Отговорено 24 Юли, 2017 Късно видях въпроса ти(преди няколко часа) затова не отговорих.И моите бяха с точкова заварка, дадох на един майстор да ги смени и срещу 10 лв ги запои с калай.До сега ядове нямам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #12 Отговорено 24 Юли, 2017 Абре Слави, евала за ремонта. Една снимка не са ли сети да щракнеш? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #13 Отговорено 24 Юли, 2017 Сетих се бе ама то фотограф тряя за тая работа, всеки път си викам ся като правя нещо и ще снимам, и като се овъртя до ушите само ми е до снимки, сещам се чак като приключа Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #14 Отговорено 24 Юли, 2017 (Редактирано) И понеже ме гложди съвестта че не направих снимки а реално си помогнах с такива направени от нашите колеги от crvclub.ru ще си позволя да използвам някои от тяхните и 2-3 мои за да стане ясно как се прави тази елементарна процедура. И така , за да свалите стартера е нужно да свалите цялата кутия на въздушния филтър която се сваля супер лесно, държи се само на два болта горе при бомбето на амортисьора, развивате тях и измъквате въздуховода. После малко с финес иска да се откачи под кутията един гумен тампон които я държи за целта трябва дъното на кутията да се избута на зад и тампона се откача. Сега вече имате бол място за действие, но преди да пипнете по стартера задължително откачете акомулатора щото има огромна вероятност да заварите някои ключ докато го сваляте. Развивате гайката която държи дебелия кабел на плюс клемата с вложка 14, измъквате тънкото кабелче от включвателя, и после развивате двата болта дето държат стартера и тои ви пада в ръцете. Самото разглобяване пак е елемнтарно и не изисква кои знае каква сръчност. С ключе 10 развивате двете дълги шпилки и стартера се разпада на 3 части На снимката горе виждате каквото виждате забърсвате де що видите стара грес в редуктора и по оста на бендикса, самите 3 зъбни колелца имат по една точица на тях която оказва че при сглобяване това е от горе. За да стигнете до четките развивате втората голяма гайка на включвателя дето държи едно рошаво кабелче към стартера, на дупето на стартера има две винтчета с отверка звезда ги развивате и тях и капачката от зад се измъква със все четки а в ръцете ви изпада една шепа пепел. До тук добре сега с малко снимки: На тази снимка виждате ротора чиито колектор е прекалено лъскав от това което вие ще извадите, ако искате и вашия да е такъв вземате първо една малко по едра шкурка нещо към 800, закачате ротора на един винтоверт или бормашина с ниски обороти и пускате да се върти и леко му теглите една шкурка, като вземе че светне малко вземате шкурка 1500 или 2000 и пак пускате да се върти с винтоверта, пак лепвате шкурката и тогава и вашия ще изглежда като моя За да проверите дали ротора е ок ви трябва мултицет настроен на да мери верига- да пищи, първо мерите между всяка плочка на колектора и корпуса на ротора не трябва на нито една пътечка да изпищи, след това мерите всички съседни една на друга пътечки тогав атрябва да пищи на всички, ако не пищи отивате за нов. След като сме почистили ротора стигаме до четкодържателя които изглежда така: Най добре е да намерите четки като е тези с подготвени ша шермоване краища стават и тези от тоиота: Аз намерих само такива: Четките са за смяна ако дължината им е под 9мм, реално карат докато падната на 6-7мм, внимателно отваряте пресованата тенекия на държателя дето държи края на минусовите четки, слагате новата и пак защипвате, проблема е по голям с плюсовите четки, там са като точково заварени, режете старата четка и запоявате новата с високотемпературен калай, някои дето примерно се топи на 250-300 градуса а не обикновения на 200, аз лично направих медни пръстени от дебели кабелни обувки и така пресовах новите кабели на четките към клемите след това калай. Проверявате кабелите на новите четки да не опират никъде по корпуса , обърнете внимание че тяхните стоики са изолирани от общия метален корпус на четкодържателя, така че бъдете внимателни след всичко сторено от вас кабела да не докосва нищо друго освен собствения държач на четката. От там на сетне смазвате с молибденова или друга високотемпературна грес, всички втулки на стартера, зъбните колеленца в редуктора ама не ги мажете като филия с пастет че става мазало, сглобявате всичко по обратен ред като внимавате при сглобяване всеки модулна стартера си има врезка дето пасва с врезката на другата част за да запазите правилната позиция на всички 4 лементна по ред на сглобката. Още нещо много важно, ако искате да тествате работи ли СВАЛЕНИЯ вклювателя то му подавате минус на ниската голяма клема и плюс на малката клемичка, защото с минус към корпус и + към малката нищо няма да стане и най много да се заблудите че не бачка и да търсите нов. След като сглобите всичко можете да тествате включвателя дали изхвърля бендикса по познатия ви начин като сега спокоино минуса може да е към корпус на стартера щото по оня рошавия кабел стига на правлното място до вклювателя, ако искате да пробвате целия стартер то давате минус на корпуса му, един плюс на високата клема на вклювателя и втори плюс на малката клема на вклювателя дръжте го здраво че рипа яко Забравих да спомена че дублирах двата маса кабели за всеки случай, този от минус на аку към купето и онзи под кутията на въздушния филтър от купето към скоростната кутия, ползвах 6 квадрата и медни кабелни обувки Това е от мен, ще замоля някои мод да промени заглавието на темата за да е по лесна за откриване с търсачката, да я пише примерно, ремонт на стартер смяна на четки Редактирано 24 Юли, 2017 от Слави CR-V 4 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове