qke 6 #1 Публикувано 27 Май, 2017 (Редактирано) Здравейте колеги ! От януари тази година съм собственик на Honda FR-V 2.0 бензин от 2005 г. Пиша тази тема по молба на един от потребителите на форума (той знае кой е ) . Той ме помоли да напиша ревю като нов собсвеник на Хонда и да споделя впечатления . Така на първо място ще кажа че колата е мечтана от мен доста дълго време .Дълго време я наблюдавах като модел ,четях чужди мнения и т.н. Първоначалното ми впечатление беше ,че е много широка -това мисля че е естествено с оглед на трите седалки отплед На мен първоначално ми беше странно ,но бързо свикнах с габаритите. От ден едно се започна товарене на автомобила с кашони и торби . багажника е доста голям ,единствена "забележка" имам относно калниците които пречат да се ползва пълния обем.Иначе ако не превозвате пътници отзад и бутнете задните седалки, пространството за товар става огромно. Също имам забележка относно кората в багажника .Просто не е удобна тази концепция с гредата и щорите .Гредата в повечето случаи пречи .Удрям си главата в нея като се навеждам да слагам неща в багажника. Интериор : Много ми харесва интериора ! Висок съм 187 см и се чувствам идеално в този автомобил .Егрономията е добра . Таблото за управление е ясно . Естествено в началото имах малко трудности ,но бързо свикнах . Мулти волана е за мен е страхотен , тъй като досега не съм имал такъв . Скоростния лост е на точното място ,осбено като си свалил средната седалка и я ползваш като подлакътник . Като цяло лоста има къс и стегнат ход . Стерео системата е добра с излючение ,че CD чейджъра ,който често е повреден .Както е и в моя случай . Видимостта не е сред най-великите ! Страничната колонка е доста широка ,съоветно мъртвата точка на видимост е голяма . Динамика : Според почти всички във форума 2,0 кубиковия двигател е по-добрия за това купе . Не мога да сравня естествено с 1,7 или 1,8 версиите ,но колата определено не е състезателна Малко мудно ускорява за 150 к.с. . И ако това е най-добрия двигател като динамика ,то другия 1,7 с 125 к.с. би трябвало да е зле . Двигателя 1,8 не коментирам ,защото е по-ново покуление и може би се доближава до динамиката на 2,0 чрез електроника . Все пак аз си купих тази кола с ясното съзнание ,че това е ван и няма да ходя на драг състезания с нея Окачване : Първоначално ми впечатнение ,че колата ми е леко нестабилна .При движение по магистрала при страничен вятър се усеща нестабилност ,има лека борба с волана . Отдавам това явление на голямата странична площ на автомобила . Като преминавам през неравности с по-висока скорост задницата леко занася. Сега си купих нови гуми и направих реглаж на преден и заден мостове ,но още не съм излизал с колата на дълъг път и не съм усетил разликата . За сега се държи по-добре Знам че повечето ще кажат да си проверя амортисьорите .Аз го направих , добре са Дизайн : Автомобила бих казал има много добър дизайн изпреварил времето си !Повечето хора мислят че е по-нова от годината и на производство ! Като цяло съм доволен от автомобила ! Със сигурност съм пропуснал нещо ,та като се сетя ще добавям . Надявам се ,съм бил полезен! Редактирано 27 Май, 2017 от qke 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ceco_accord 6014 #2 Отговорено 27 Май, 2017 (Редактирано) С извинение че се намесвам в темата и с препоръка към интересуващите се -обезателно да пробват на живо. Преди време също обмислях покупката на такава, тъй като концепцията много ми допадаше, но близкият ми допир и оглед/тест, озадачи съзнанието ми, та преразгледах казуса. Чудесната идея да пътуваме тримата (аз жена, дете) отпред, а зад нас -цялото място за багаж бе опорочена от самото изпълнение и законодателните мерки. На средната предна седалка се побира дете, чието наличие там правилникът забранява. Вярно че самата тя се мести назад по релси, но пък седящия на нея, ако е възръстен трябва да е без ръце, понеже почват да му пречат (и на крайните 2-ма), иии ..., абе супер неудобно. Аз обичам да шофирам, а отреденото ми място в тая кола е забито в предния ляв ъгъл Обзора заради лявата А колонка е ужасен и за градско ми се видя опасен. Все трябва да надничам иззад нея -некомфортно е. Иначе колцата по снимки изглежда като раздут хечбек (на теория удобен за града), но в действителност не е малка и на задния ред е удобно. Аз обаче съм свикнал на уважение към проектирането на ергономията за водача, а там бях седнал за малко -буквално. Може би се свиква, но не е за мен -което разбира се е мое субективно мнение. Иначе върви нормално (за мен недостатъчно), седи се високо (което е предимство при праволинейно движение), но твърде се клатушка (заради късата база, високото купе и не дай Боже страничен вятър), а аз като карам обикновенно шофирам (ако разбирате какво думам "между редовете"). За разходки става и събира достатъчно, но понеже съм капризен към останалите аспекти -си взех комби, чийто "трюм" никак не е за подценяване. Не разубеждавам никого и честито на собствениците на тоя красавец (макар отзад да мяза малко на баварец), но на мераклиите ще кажа -седнете и покарайте. И за да съм с нещо допринесъл: А има и други "видео обзори", ако езикът е що-годе понятен. Редактирано 27 Май, 2017 от ceco_accord Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #3 Отговорено 27 Май, 2017 Ще си позволя и аз един коментар да вметна. Даже законът да позволява, аз не бих сложил дете на предната седалка. Нагледал съм се на всякакви прояви: малки лапета седнали в мама, тати или до тях; с или без колан;в насипно състояние или разхождащи се като свободен електрон на задните седалки. Меко казано не одобрявам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qke 6 #4 Отговорено 27 Май, 2017 Още нещо което не ми харесва е трудната "видимост" на казанчетата за антифриза и течност за чистачки . Много трудно се вижда дали има антифриз и затова са сложили щека ... същото е и с казанчето за чистачките пак със щека и няма лампа на таблото че течността намалява .На 10 години по-стария ми Нисан имаше такава . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dgy 4 #5 Отговорено 6 Юли, 2017 Аз имам автомобила от почти година. Искам да изразя несъгласието си с част от коментарите горе. В колата се возихме 6 (шест) възрастни - аз съм 182см, 85 кг, втори мъж - 186см, 110кг, трети мъж - 178см, 80кг, двете дами бяха по 170 см, 50кг, и третата беше малко по-тежка. Пътувахме от Русе до Букурещ и обратно. Всички се чувствахме удобно и пътуването беше изключително леко. Колата я карам всеки ден в натовареното градско движение на Бургас. Нищо опасно няма във видимостта и сляпата точка. Като си настроиш огледалата и караш внимателно всичко е наред. Предният ми автомобил беше пежо 406 комби - това просто за информация с какво я сравнявам. Колата е изключително стабилна на пътя точно защото е по-широка от стандартните ванове. Ако и сложите и гуми 17-ки направо ляга на пътя. Карал съм и рено сценик. Хондата е изключително стабилна на пътя. При страничен вятър наистина се наблюдава тази "борба с волана", но и аз го отдавам на голямата странична повърхност. Подкрепям мненията за неудачната задна щора и трудната видимост за казанчетата. Мога да добавя и изключително трудоемкото сваляне на горивния филтър - наврян е зад кутията на въздушния филтър и е доста времеемка смяната му. Колата е с 8 еърбега, които защитават напълно всички пътници в автомобила от всички страни. Поставянето на дете на предната средна седалка не е никакъв проблем, стига да е над 120 и да си сложи колана. За мен най-голямото разочарование беше разходит на гориво. Моята е дизел и по книжка трябваше да харчи 4,2-5,5л/100. Пробвал съм какво ли не шофиране и съм сменил всичко, каквото трябва да се смени - под 6,3л не мога да падна. Това е от мен. Подкрепям мнението на колегата ceco_accord - седнете и покарайте, по възможност повече. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Tino 293 #6 Отговорено 6 Юли, 2017 Ще добавя, че разход по книжка го давата при идеални условия - атмосферни, вятър, гуми, асфалт, тежест и кой знае какво още. С този разход мисля, че трябва да си доволен Или иначе за нещо под 6л - карай извънградско до 90-100км/ч и гали педала Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bloiler 37 #7 Отговорено 19 Юли, 2017 Айде и аз да се изкажа. Карам такава кола от 8 месеца. Мотора е 2,0 бензин, 150 к.с. Има монтиран газов инжекцион от Markony. Висок съм 187 см и тежа 118 кила. Това, че ви се струва, че сте наврени отпред в ляво е само първоначално впечатление. След първите 100 км разбирате, че там е правилното място на шофьора. Колата я карам със свалена средна седалка и е неразличимо от удобен фотьойл, който имате в къщи. Две са нещата,които наистина дразнят: 1. Лявата странична колонка наистина намалява видимостта, което те кара да правиш едно допълнително движение с главата, но и с това се свиква, стига да ти е здрав врата. 2. Казанчето за антифриза е наистина на много гадно място и тая пластмасова щека само показва, че има някакъв антифриз, но не и колко. Проблема съм го решил фенерчето на телефона, без да вадя щеката виждам колко е антифриза. Относно динамиката - в началото и на мене ми се струваше тромава в сравнение със Civic 1,7 cdti, но да не забравяме, че тази кола няма турбо. Силата на тоя мотор му идва около 4 хиляди оборота, когато се включи витека и тогава въобще не е мудна. Може би заради икономии на гориво, всеки кара под тези обороти, но наложи ли ти се да се изтеглиш бързо при изпреварване и я сръгаш на някоя предавка в интервала между 4500 и 6500 оборота върви доста добре и тогава разбираш, че караш Хонда. Не съм карал 1,7 бензин, но и аз съм на мнение, че за това купе ще му бъде малко слаб този мотор. С чисто нови гуми 16" Kumho Ecsta се държи доста добре и стабилно на пътя. За тези 8 месеца съм врътнал 30 000 км и съм сменял 4 пъти масло и филтри, едни задни накладки /бяха заминали още като я купих/ и съединител /и него по същата причина/. Разход : 1. Бензин - 8,0/100 извънградско по борд компютър при каране до 110 км/ч. Автомагистрала Хемус - Плевен - София и обратно среден разход при 140 -180 км/ч по борд компютър 9,5/100. 2. Газ - средно 10,5/100 км комбиниран разход с климатик при кротко каране до 110 км/ч. Засечено пълно - пълно на една и съща колонка. Над 110 км разхода се качва с литър газ на всеки 10 км над тази скорост. В града се паркира лесно, защото не е дълга, а е само по - широка и е по - маневрена от сивика. На дълъг път е доста комфортна и не изморява, само една идея да беше още малко обезшумена. Извън асфалта не може да излиза, защото е много ниска и това зимата е проблем при коловози и сняг. Но и този проблем го реших - купих си HR-V . Като цяло колата е перфектна за това, за което е създадена и не отъсъпва на другите ванове, даже ги превъзхожда, защото е Хонда. Ако имате въпроси питайте - насреща съм. Поздрави! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове