Jump to content
qke

FR-V ревю

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги ! От януари тази година съм собственик на Honda FR-V  2.0 бензин от 2005 г.

Пиша тази тема по молба на един от потребителите на форума (той знае кой е ) .

Той ме помоли да напиша ревю като нов собсвеник на Хонда и да споделя впечатления .

 

Така на първо място ще кажа че колата е мечтана от мен доста дълго време .Дълго време я наблюдавах като модел ,четях чужди мнения и т.н.

Първоначалното ми впечатление беше ,че е много широка -това мисля че е естествено с оглед на трите седалки отплед :)

На мен първоначално ми беше странно ,но бързо свикнах с габаритите. От ден едно се започна товарене на автомобила с кашони и торби .

багажника е доста голям ,единствена "забележка" имам относно калниците които пречат да се ползва пълния обем.Иначе ако не превозвате пътници отзад и бутнете задните седалки, пространството за товар става огромно. Също имам забележка относно кората в багажника .Просто не е удобна тази концепция с гредата и щорите .Гредата в повечето случаи пречи .Удрям си главата в нея като се навеждам да слагам неща в багажника.

 

Интериор :

 

Много ми харесва интериора ! Висок съм 187 см и се чувствам идеално в този автомобил .Егрономията  е добра . Таблото за управление е ясно . Естествено в началото имах малко трудности ,но бързо свикнах .

Мулти волана е за мен е страхотен , тъй като досега не съм имал такъв .

Скоростния лост е на точното място ,осбено като си свалил средната седалка и я ползваш като подлакътник .

Като цяло лоста има къс и стегнат ход . 

Стерео системата е добра с излючение ,че CD  чейджъра ,който често е повреден .Както е и в моя случай . 

Видимостта  не е сред най-великите ! Страничната колонка е доста широка ,съоветно мъртвата точка на видимост е голяма .

 

 

Динамика :

Според почти всички  във форума  2,0 кубиковия двигател е по-добрия за това купе . 

Не мога да сравня естествено с 1,7 или 1,8 версиите ,но колата определено не е състезателна :)

Малко мудно ускорява за 150 к.с. . И ако това е най-добрия двигател като динамика ,то другия 1,7 с 125 к.с. би трябвало да е зле . 

Двигателя 1,8 не коментирам ,защото е по-ново покуление и може би се доближава до динамиката на 2,0 чрез  електроника .

Все пак аз си купих тази кола с ясното съзнание ,че това е ван и няма да ходя на драг състезания с нея :)

 

Окачване :

Първоначално ми впечатнение ,че колата ми е леко нестабилна .При движение по магистрала при страничен вятър се усеща нестабилност ,има лека борба с волана . Отдавам това явление на голямата странична площ на автомобила . 

Като преминавам през неравности с по-висока скорост задницата леко занася.

Сега си купих нови гуми и направих реглаж на преден и заден мостове ,но още не съм излизал с колата на дълъг път и не съм усетил разликата . За сега се държи по-добре :)

Знам че повечето ще кажат да си проверя амортисьорите .Аз го направих , добре са :)

 

Дизайн :

Автомобила бих казал има много добър  дизайн изпреварил времето си !Повечето хора мислят че е по-нова от годината и на производство ! 

 

Като цяло съм доволен от автомобила ! 

Със сигурност съм пропуснал нещо ,та като се сетя ще добавям .

Надявам се ,съм бил полезен!

Редактирано от qke
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С извинение че се намесвам в темата и с препоръка към интересуващите се -обезателно да пробват на живо.

Преди време също обмислях покупката на такава, тъй като концепцията много ми допадаше, но близкият ми допир и оглед/тест, озадачи съзнанието ми, та преразгледах казуса. Чудесната идея да пътуваме тримата (аз жена, дете) отпред, а зад нас -цялото място за багаж бе опорочена от самото изпълнение и законодателните мерки. На средната предна седалка се побира дете, чието наличие там правилникът забранява. Вярно че самата тя се мести назад по релси, но пък седящия на нея, ако е възръстен трябва да е без ръце, понеже почват да му пречат (и на крайните 2-ма), иии ..., абе супер неудобно. :( Аз обичам да шофирам, а отреденото ми място в тая кола е забито в предния ляв ъгъл :( Обзора заради лявата А колонка е ужасен и за градско ми се видя опасен. Все трябва да надничам иззад нея -некомфортно е. Иначе колцата по снимки изглежда като раздут хечбек (на теория удобен за града), но в действителност не е малка и на задния ред е удобно. Аз обаче съм свикнал на уважение към проектирането на ергономията за водача, а там бях седнал за малко -буквално. Може би се свиква, но не е за мен -което разбира се е мое субективно мнение. Иначе върви нормално (за мен недостатъчно), седи се високо (което е предимство при праволинейно движение), но твърде се клатушка (заради късата база, високото купе и не дай Боже страничен вятър), а аз като карам обикновенно шофирам (ако разбирате какво думам "между редовете"). За разходки става и събира достатъчно, но понеже съм капризен към останалите аспекти -си взех комби, чийто "трюм" никак не е за подценяване.

Не разубеждавам никого и честито на собствениците на тоя красавец (макар отзад да мяза малко на баварец), но на мераклиите ще кажа -седнете и покарайте. И за да съм с нещо допринесъл:

А има и други "видео обзори", ако езикът е що-годе понятен. Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя и аз един коментар да вметна.

Даже законът да позволява, аз не бих сложил дете на предната седалка.

Нагледал съм се на всякакви прояви: малки лапета седнали в мама, тати или до тях; с или без колан;в насипно състояние или разхождащи се като свободен електрон на задните седалки.

Меко казано не одобрявам.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо което не ми харесва е трудната "видимост" на казанчетата за антифриза и течност за чистачки . Много трудно се вижда дали има антифриз и затова са сложили щека ... същото е и с казанчето за чистачките пак със щека и няма лампа на таблото че течността намалява .На 10 години по-стария ми Нисан имаше такава .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам автомобила от почти година. Искам да изразя несъгласието си с част от коментарите горе. В колата се возихме 6 (шест) възрастни  - аз съм 182см, 85 кг, втори мъж  - 186см, 110кг, трети мъж - 178см, 80кг, двете дами бяха по 170 см, 50кг, и третата беше малко по-тежка. Пътувахме от Русе до Букурещ и обратно. Всички се чувствахме удобно и пътуването беше изключително леко. Колата я карам всеки ден в натовареното градско движение на Бургас. Нищо опасно няма във видимостта и сляпата точка. Като си настроиш огледалата и караш внимателно всичко е наред. Предният ми автомобил беше пежо 406 комби - това просто за информация с какво я сравнявам. Колата е изключително стабилна на пътя точно защото е по-широка от стандартните ванове. Ако и сложите и гуми 17-ки направо ляга на пътя. Карал съм и рено сценик. Хондата е изключително стабилна на пътя. При страничен вятър наистина се наблюдава тази "борба с волана", но и аз го отдавам на голямата странична повърхност.  Подкрепям мненията за неудачната задна щора и трудната видимост за казанчетата. Мога да добавя и изключително трудоемкото сваляне на горивния филтър - наврян е зад кутията на въздушния филтър и е доста времеемка смяната му. Колата е с 8 еърбега, които защитават напълно всички пътници в автомобила от всички страни. Поставянето на дете на предната средна седалка не е никакъв проблем, стига да е над 120 и да си сложи колана. За мен най-голямото разочарование беше разходит на гориво. Моята е дизел и по книжка трябваше да харчи 4,2-5,5л/100. Пробвал съм какво ли не шофиране и съм сменил всичко, каквото трябва да се смени - под 6,3л не мога да падна.

 

Това е от мен. Подкрепям мнението на колегата ceco_accord - седнете и покарайте, по възможност повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще добавя, че разход по книжка го давата при идеални условия - атмосферни, вятър, гуми, асфалт, тежест и кой знае какво още. С този разход мисля, че трябва да си доволен ;) Или иначе за нещо под 6л - карай извънградско до 90-100км/ч и гали педала ;) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде и аз да се изкажа. Карам такава кола от 8 месеца. Мотора е 2,0 бензин, 150 к.с. Има монтиран газов инжекцион от Markony.

Висок съм 187 см и тежа 118 кила. Това, че ви се струва, че сте наврени отпред в ляво е само първоначално впечатление. След първите 100 км разбирате, че там е правилното място на шофьора. Колата я карам със свалена средна седалка и е неразличимо от удобен фотьойл, който имате в къщи. Две са нещата,които наистина дразнят: 

1. Лявата странична колонка наистина намалява видимостта, което те кара да правиш едно допълнително движение с главата, но и с това се свиква, стига да ти е здрав врата.

2. Казанчето за антифриза е наистина на много гадно място и тая пластмасова щека само показва, че има някакъв антифриз, но не и колко. Проблема съм го решил фенерчето на телефона, без да вадя щеката виждам колко е антифриза.

 

Относно динамиката - в началото и на мене ми се струваше тромава в сравнение със Civic 1,7 cdti, но да не забравяме, че тази кола няма турбо. Силата на тоя мотор му идва около 4 хиляди оборота, когато се включи витека и тогава въобще не е мудна. Може би заради икономии на гориво, всеки кара под тези обороти, но наложи ли ти се да се изтеглиш бързо при изпреварване и я сръгаш на някоя предавка в интервала между 4500 и 6500 оборота върви доста добре и тогава разбираш, че караш Хонда.

Не съм карал 1,7 бензин, но и аз съм на мнение, че за това купе ще му бъде малко слаб този мотор. С чисто нови гуми 16" Kumho Ecsta се държи доста добре и стабилно на пътя.

За тези 8 месеца съм врътнал 30 000 км и съм сменял 4 пъти масло и филтри, едни задни накладки /бяха заминали още като я купих/ и съединител /и него по същата причина/. Разход :

1. Бензин - 8,0/100 извънградско по борд компютър при каране до 110 км/ч. Автомагистрала Хемус - Плевен - София и обратно среден разход при 140 -180 км/ч по борд компютър 9,5/100.

2. Газ - средно 10,5/100 км комбиниран разход с климатик при кротко каране до 110 км/ч. Засечено пълно - пълно на една и съща колонка. Над 110 км разхода се качва с литър газ на всеки 10 км над тази скорост.

В града се паркира лесно, защото не е дълга, а е само по - широка и е по - маневрена от сивика. На дълъг път е доста комфортна и не изморява, само една идея да беше още малко обезшумена. Извън асфалта не може да излиза, защото е много ниска и това зимата е проблем при коловози и сняг. Но и този проблем го реших - купих си HR-V :yes:  :yes:  :yes:  :yes: .

Като цяло колата е перфектна за това, за което е създадена и не отъсъпва на другите ванове, даже ги превъзхожда, защото е Хонда. 

Ако имате въпроси питайте - насреща съм.

Поздрави!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...