Jump to content
boiskii

ЕК3 - конфликт с компресор за гуми

Recommended Posts

Привет, купих си компресора от Лидл, който по данни е 14 или 15А. Оказа се, че предпазителя на запалката не е 15, а по-скоро 10 (според ръководството) - още не съм си играл да го сменям и да гледам колко А е точно. Но няма да си играя да го подсилвам да не иде фира инсталацията. Трябва да си изведа контакт от друго място, на което да бодна един предпазител 20А. Някой правил ли е такова упражнение? Или по-скоро правил ли го е за целите на такъв нелеп проблем?  

 

И какво се оказа - гумите на Сивик ЕК3 се помпат само с ръчна помпа или на бензиностанция. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това според мен е пикова мощност и няма никакви проблеми, да се захрани директно през гнездото

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е като го включиш какво става ? Ако не пада бушона какво ти пука ? 
Пускал съм не един компресор през запалките на колите ми и никога не съм имал проблем. 
Един съвет- мотора да работи, че може да си убиеш акумулатора. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, кажи си после и мнението за самата джаджа, като я пробваш, че мисля да си я взимам и аз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стана това, че напомпах едната гума на велосипеда от 1атм до 2, почнах втората от 1, стигнах до 1.7 и компресора заби. Изключих копчето, пуснах пак, усети се че пробва да развърти обаче не може...и до там. Тогава е цъфнал предпазителя. Но двигателя не беше пуснат, което ме навежда на мисълта, че тока е бил по-голям, понеже напрежението е било ниско - това на акумулатора. Ще взема нов предпазител и ще пробвам на запален двг. Но не мисля, че и на акумулатор трябва да е проблем. Акумулатора има доста висок пусков ток и не би трябвало да се измори от няколко секунди с 10-15А. 

 

Самият компресор изглежда добре направен, целия метален и работи доста мазно и тихо. Но да видим дали ще направи същата магария...

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е са пробвах на запален двг. Пак цъфна. Припомпах 2 вело гуми и турих на колата. Гумата беше 1.7 - пускам копчето, врътна леко и умря. Явно си иска 15а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, че сподели информацията колега.

Хмм, той и моя е 10А. В такъв случай решението на проблема, предполагам е да се пусне кабел от другаде с по голям бушон?

Някой може ли да даде идея за нивото на риск ако се пъхне 15А на мястото на 10ката на запалката?
 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам, предпазителя се избира спрямо вида кабел и съответния уред. 
Можеш да сложиш 15А, но рискуваш да стопиш някой кабел или връзка по трасето. 
Което е странно, на баща ми компресора е някакъв, не знам какъв. На комшията не помня. И двата са пускани във всичките ни коли и не е имало проблем. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и от компресора да е. На него едро е написано - 12в, 14а. Но мисля, че не това е проблема. По-скоро самия компресор е склонен да не може да развърти при гума с по-високо налягане. Вчера върнах компресора и взех друг с идеята ако първия е бил дефектен и е засичал. Но новия прави същото понякога - пуснеш ли копчето като си сложил маркуча на вентила и вътрешното налягане е около 2атм, компресора се затруднява да тръгне. Понякога тръгва, понякога не. Е не успя да изгори 3-ти предпазител понеже като запъне веднага изключвам, но му хванах цаката. Когато се помпат гуми около 2атм е по-добре компресора да се пусне и така работещ да се надене на вентила - така няма опасност да стопи предпазитела. Така че изглежда не предпазителя е толкова проблемен и по-голям предпазител (да речем 20а) единствено бил дал по-голям шанс на компресора успешно да развърти след няколко опита. Но не мисля да се заигравам, просто ще го ползвам както споменах - пускам да работи и връзвам към вентила. По този начин дори на незапален двг си работи нормално.

 

Компресора се оказа, че е поизчерпан в София. Аз даже като върнах моя на касата, един пичага от опашката се опита да го купи. :D Има го само в магазините около Младост и Друбжа, а в Ринг Мол имаше цяла кошница. Така че ако някой се реши да го има предвид и да действа бързо. И зарядното на аку не е лошо, аз взех едно. 

 

Edit: Това с по-силен предпазител не го правете. Кабела може и да има запас до 15А, но няма гаранция дали изолацията му няма да се наруши. Лятото не малко коли се палят от ел. инсталация. По-добре купете един сокет с предпазител 20А и го боднете някъде след предпазител поне 30А.

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тъкмо си харесах един от ЛИДЛ-ските и се сетих за твоята тема :)

Видях 14 ампера и се отказах :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A само един уточняващ въпрос, който може би ще ти реши всички дертове. 

Ти, като почнеш да помпаш гумата вдигната ли е на крик или не ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами май ще се окаже, че те масово са над 10А. Просто явно Лидл-ския дава бъгове. :D

 

edit: Никога не съм помпал гума на крик, но да припомня, че и велосипедна гума с налягане 1.7атм успя да забие компресора при пускане oт това налягане. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми човек, вържи го на акумулатора директно с едни крокодилчета. Кабелът трябва да стигне.

Вярно, че тея 14А са пиков ток, ма явно компресорчето не е в час...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както писах по-горе, мисля, че не тока е проблем. Проблема е конструктивен, в самия компресор. С един колега одеве коментирахме, че на изхода му може да няма разтоварващ клапан, който да спира налягането в гумата да упражнява усилие върху буталото. Трябва да има една съчма преди манометъра/маркуча, която в обратна посока да се заклинва и да не допуска въздух към буталото. По този начин при пуск компресора има аванс да развърти плавно, да качи налягане и да преодолее налягането от другата страна, респективно избутвайки съчмата.  

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Логично е, но не мисля, че е задължително условие. Аз изгорих един и на запален двигател. Това видео може би обяснява нещата донякъде:

 

Транспортен дефект. С лека корекция се оправя. 

Редактирано от boiskii
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя бушон изгоря след като пробвах да включа една прахосмукачка от Практикер която беше малко по-мощна. 

 

По мое наблюдение - при изключен двигател, подобни прахосмукачки работят по-слабо. Съответно на запален двигател работят с пълната си мощност, може да е същото и с компресорите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...