boiskii 352 #1 Публикувано 22 Октомври, 2016 Привет, купих си компресора от Лидл, който по данни е 14 или 15А. Оказа се, че предпазителя на запалката не е 15, а по-скоро 10 (според ръководството) - още не съм си играл да го сменям и да гледам колко А е точно. Но няма да си играя да го подсилвам да не иде фира инсталацията. Трябва да си изведа контакт от друго място, на което да бодна един предпазител 20А. Някой правил ли е такова упражнение? Или по-скоро правил ли го е за целите на такъв нелеп проблем? И какво се оказа - гумите на Сивик ЕК3 се помпат само с ръчна помпа или на бензиностанция. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
goldbyrk 202 #2 Отговорено 23 Октомври, 2016 Това според мен е пикова мощност и няма никакви проблеми, да се захрани директно през гнездото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #3 Отговорено 23 Октомври, 2016 Е като го включиш какво става ? Ако не пада бушона какво ти пука ? Пускал съм не един компресор през запалките на колите ми и никога не съм имал проблем. Един съвет- мотора да работи, че може да си убиеш акумулатора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #4 Отговорено 23 Октомври, 2016 Колега, кажи си после и мнението за самата джаджа, като я пробваш, че мисля да си я взимам и аз. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #5 Отговорено 23 Октомври, 2016 (Редактирано) Стана това, че напомпах едната гума на велосипеда от 1атм до 2, почнах втората от 1, стигнах до 1.7 и компресора заби. Изключих копчето, пуснах пак, усети се че пробва да развърти обаче не може...и до там. Тогава е цъфнал предпазителя. Но двигателя не беше пуснат, което ме навежда на мисълта, че тока е бил по-голям, понеже напрежението е било ниско - това на акумулатора. Ще взема нов предпазител и ще пробвам на запален двг. Но не мисля, че и на акумулатор трябва да е проблем. Акумулатора има доста висок пусков ток и не би трябвало да се измори от няколко секунди с 10-15А. Самият компресор изглежда добре направен, целия метален и работи доста мазно и тихо. Но да видим дали ще направи същата магария... Редактирано 23 Октомври, 2016 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #6 Отговорено 23 Октомври, 2016 Е са пробвах на запален двг. Пак цъфна. Припомпах 2 вело гуми и турих на колата. Гумата беше 1.7 - пускам копчето, врътна леко и умря. Явно си иска 15а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vang 5 #7 Отговорено 23 Октомври, 2016 Благодаря, че сподели информацията колега. Хмм, той и моя е 10А. В такъв случай решението на проблема, предполагам е да се пусне кабел от другаде с по голям бушон? Някой може ли да даде идея за нивото на риск ако се пъхне 15А на мястото на 10ката на запалката? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #8 Отговорено 23 Октомври, 2016 До колкото знам, предпазителя се избира спрямо вида кабел и съответния уред. Можеш да сложиш 15А, но рискуваш да стопиш някой кабел или връзка по трасето. Което е странно, на баща ми компресора е някакъв, не знам какъв. На комшията не помня. И двата са пускани във всичките ни коли и не е имало проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #9 Отговорено 25 Октомври, 2016 (Редактирано) Може и от компресора да е. На него едро е написано - 12в, 14а. Но мисля, че не това е проблема. По-скоро самия компресор е склонен да не може да развърти при гума с по-високо налягане. Вчера върнах компресора и взех друг с идеята ако първия е бил дефектен и е засичал. Но новия прави същото понякога - пуснеш ли копчето като си сложил маркуча на вентила и вътрешното налягане е около 2атм, компресора се затруднява да тръгне. Понякога тръгва, понякога не. Е не успя да изгори 3-ти предпазител понеже като запъне веднага изключвам, но му хванах цаката. Когато се помпат гуми около 2атм е по-добре компресора да се пусне и така работещ да се надене на вентила - така няма опасност да стопи предпазитела. Така че изглежда не предпазителя е толкова проблемен и по-голям предпазител (да речем 20а) единствено бил дал по-голям шанс на компресора успешно да развърти след няколко опита. Но не мисля да се заигравам, просто ще го ползвам както споменах - пускам да работи и връзвам към вентила. По този начин дори на незапален двг си работи нормално. Компресора се оказа, че е поизчерпан в София. Аз даже като върнах моя на касата, един пичага от опашката се опита да го купи. Има го само в магазините около Младост и Друбжа, а в Ринг Мол имаше цяла кошница. Така че ако някой се реши да го има предвид и да действа бързо. И зарядното на аку не е лошо, аз взех едно. Edit: Това с по-силен предпазител не го правете. Кабела може и да има запас до 15А, но няма гаранция дали изолацията му няма да се наруши. Лятото не малко коли се палят от ел. инсталация. По-добре купете един сокет с предпазител 20А и го боднете някъде след предпазител поне 30А. Редактирано 25 Октомври, 2016 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #10 Отговорено 25 Октомври, 2016 Аз тъкмо си харесах един от ЛИДЛ-ските и се сетих за твоята тема Видях 14 ампера и се отказах Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #11 Отговорено 25 Октомври, 2016 A само един уточняващ въпрос, който може би ще ти реши всички дертове. Ти, като почнеш да помпаш гумата вдигната ли е на крик или не ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #12 Отговорено 25 Октомври, 2016 (Редактирано) Ами май ще се окаже, че те масово са над 10А. Просто явно Лидл-ския дава бъгове. edit: Никога не съм помпал гума на крик, но да припомня, че и велосипедна гума с налягане 1.7атм успя да забие компресора при пускане oт това налягане. Редактирано 25 Октомври, 2016 от boiskii Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dindin 1250 #13 Отговорено 25 Октомври, 2016 Ми човек, вържи го на акумулатора директно с едни крокодилчета. Кабелът трябва да стигне. Вярно, че тея 14А са пиков ток, ма явно компресорчето не е в час... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #14 Отговорено 26 Октомври, 2016 Както писах по-горе, мисля, че не тока е проблем. Проблема е конструктивен, в самия компресор. С един колега одеве коментирахме, че на изхода му може да няма разтоварващ клапан, който да спира налягането в гумата да упражнява усилие върху буталото. Трябва да има една съчма преди манометъра/маркуча, която в обратна посока да се заклинва и да не допуска въздух към буталото. По този начин при пуск компресора има аванс да развърти плавно, да качи налягане и да преодолее налягането от другата страна, респективно избутвайки съчмата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
boiskii 352 #15 Отговорено 29 Октомври, 2016 (Редактирано) Логично е, но не мисля, че е задължително условие. Аз изгорих един и на запален двигател. Това видео може би обяснява нещата донякъде: Транспортен дефект. С лека корекция се оправя. Редактирано 29 Октомври, 2016 от boiskii 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zaXer. 37 #16 Отговорено 13 Ноември, 2016 Моя бушон изгоря след като пробвах да включа една прахосмукачка от Практикер която беше малко по-мощна. По мое наблюдение - при изключен двигател, подобни прахосмукачки работят по-слабо. Съответно на запален двигател работят с пълната си мощност, може да е същото и с компресорите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове