Jump to content
Fresh1974

FRV - проблем с алтернатора

Recommended Posts

Привет Колеги,

 

Ударете едно рамо да открием защо напрежението в електрическата система на моето FR-V е по-ниско от нормалното. Колата няма видим проблем – премигване на фарове, слабо светене на интериор... Обаче мултицета закачен на акумулатора казва друго:

12.6 V – при току що загасен мотор и без контакт

12.40/30...  V – при 0 об/мин, топъл мотор, на контакт, без консуматори ( таблица 4 )

12.86/89 V – при 850 об/мин, топъл мотор, без консуматори ( таблица 1 )

13.72/50 V – при 850 об/мин, топъл мотор, с различен брои консуматори ( таблица 2 )

13.48 V – при 2000 об/мин, топъл мотор, с много консуматори ( таблица 3 )

 

post-11231-0-59292600-1476692343_thumb.jpg

 

Напрежението показвано от HDS пък съвсем се различава от измереното на клемите, но и в него не мога видя нищо повече от 13.1 V

Ефекта е същия и като смених ELD,  а също съм пробвал с 2 различни акумулатора -  75/77 Ah (по книжка трябва да е 74 Аh).

Алтернатора е DENSO R104210-3911 (31100-RBD-E02) и на положителния му извод има 13.82 V  при 850 об/ми и фарове и 12,94 V без консумация..

Регулатора на напрежение е VR-H2005-99, диoдната плочка A18-180Y YY14335, последния код е предполагам на модула с четките: A22-010Y YY14283

 

И трите замаясяващи кабела са сваляни, почистени, местата където се затягат към рамата също, намазни с технически вазелин. Клемите на батерията също. На таблото не свети нищо, а от както стана студено почнах да намирам грешка BOSCH ABS Permanent DTC 61-1 BATTERY VOLTAGE LOW от време на време – предполагам че не смогва да се зареди на късите градски отсечки...

 

Заподозрените причинители за сега се оформят:

  • Проблем с четките
  • Проблем със регулатора на напрежение
  • Проблем с диодната плочка
  • ????

 

Обаче преди да почна да заливам търговците на части с пари, трябва да установя какво да си купя ... Е тук се търси малко помощ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Можеш ли да потвърдиш с волтметъра ,че ACG_C e 14,5V ?

  • Upvote 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честита Коледа, много здраве, щастие и сили, все така да помагаш на хората около теб...

 

Изпълних стъпките описани в ЕСМа в глава "търсене на неизправности във веригата на управлението на генератора". Ако това което имаш в предвид е извода "С" на регулатора - то до него стигат 11.42 В на празен ход без товар. Ако вдигна товара падам до 11.11 волта. Според ЕСМа там трябва да има над 1 Волт.

 

Според измереното, проблема е в генератора а не в управлението му, което ме връща на основния въпрос: четки/регулатор/диоден блок....

 

ЕСМа казва че дължината на четките трябва да е 10,5 мм и имат работен диапазон 1.5 мм. Следва свалянето им и измерването.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подмяната на четките не промени нещата. Да, те бяха вместо 10,5 мм, между 7 и 8, но затова пък струваха само 5 лв.

 

Купих алтернатор от Сивик 8 генерация и всичко си дойде на мястото - 14.4 В на празен ход, 14.1 с консуматори...

 

При обстоен оглед на стария се оказа, че неговата диодна плочка е подменяна.

 

Някой знае ли методика за проверка на диодите в плочката, ако не е свалена от статера?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, ще се опитам да ти обясня как аз процедирам при проверка на диодна плочка(група). За целта демонтираш същата от алтернатора-става като разпоиш(разкербоваш и т.н) същата от изводите на намотките на статора. След като е демонтираш, взимаш мултицет и му нагласяш обхвата на 'ом'. Плочката се състои от 6 или 9 силови диода (9 много рядко, когато е нужна повече мощност). При алтернаторите на Хонда няма допълнителна диодна група (3 малки диода), която служи за самовъбуждане и т.н. Остава да проверш само силовите диоди, за по-разбираемо, ще ги наречем 3 плюсови и 3 минусови. Диода е полупроводник, който пропуска ток само през едната си страна. Слагаш едната сонда на мултицета на извода на един от диодите, а другата сонда, на другия му извод. Така показанията на мултицета трябва да показва '1' или 700 до 800 ома. Завърташ мястото на сондите и трябва да ти покаже обратното. Ако е така, диода е здрав(работещ). Ако в двете посоки показва '1'- диода е прекъснал, което води до загуба на мощност на алтернатора. Ако в двете посоки показва съпротивление, значи диода е пробил най-лошия вариант, много лоши последствия (утечки, късо съединение). Втори вариант за проверка на диодите е с помощта на пробна лампа на 12волта и източник на ел.захр. (акумолатор или адаптор на 12волта). Плюса на акумулатора се поставя на единия извод на диода, а на другия - пробната лампа към минус. След това разменяш местата на плюса и пробната лампа. В едното положение лампата ще свети, в другото не. Ако свети в двете положения, диода е пробил. Ако не свети в едно от двете положения, тогава е прекъснал. Моя съвет,ако нямаш малко познания по електротехника, не използвай акумулатор за проверка, а използвай адаптор. Не подавай повече от 12волта обратно напрежение (има вероятност да изгориш диод). Успех.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×