Jump to content
stabe

Губене на цилиндър на празен ход с D15Z6

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Имам проблем с хондичката си от доста време насам, който все още не мога да разреша. Ще се постарая да дам пълна информация за проблема и какво е направено до момента. Става на въпрос за хонда сивик хечбек ЕК3 с мотор D15Z6.

От доста време насам имам следният проблем. При вече топъл мотор и известно време каран, при работата му на празен ход, започва да губи цилиндър. При форсиране и надвишаване на примерно 2000 оборота цилиндъра се връща. Нямам проблем при студен мотор и при движение на дълъг път. Колата тогава работи нормално според мен, но при топъл мотор, застане ли на място и то не винаги, започва да губи цилиндър и звучи като боксер. Да обесня до момента какво е сменено, но проблема все още не е отстранен. Първо естествено бяха сменени свещите (NJK5J-11). После смених кабелите, после смених ротора и капачката на делкото. Междувременно почна да дава грешка 8 (CYP сензор). Това става след смяната на нещата изброени до момента. Смених направо делкото и направо при монтирането реших да сложа и нов комутатор, така и така ротора и капачката са нови. Реално единственото нещо, което не съм сменил по запалителната система е бубината. Нямам проблеми с палене и т.н. но се изморих финансово да купувам части на сляпо. Грешката изчезна но колата продъжли да губи цилиндър. Забравих да кажа, колата е и с газов инжекцион и проблемът го прави и на газ и на бензин. Тогава изключвам варианта проблемът да е по горивната система (помпи, филтри, дюзи), защото си мисля, че поне на едното гориво няма да го прави. Ходих при майстор, който замери и колата е с добра компресия и свещите изглеждат добре. Мотора си е и зацепен правилно и т.н. Продължава да дава този проблем и лошото е, че компютъра не дава никакви грешки. Ще направя бърз обзор на всичко казано до момента. Ново делко, нов комутатор, нова капачка и ротор на делкото, нови кабели, нови свещи и добра компресия. Колата продължава да губи цилиндър на празен ход при топъл мотор (не винаги) и на газ и на бензин. Надявам се да ми помогнете и ви благодаря за вниманието!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газов инжекцион?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прегледай си буксите към дюзите.Имах точно същия проблем като твоя и се оказаха буксите.Пробвай с контактен спрей и виж дали ще ти прави пак проблема.Аз лично използвах контактна паста за електронни елементи и от тогава нямам грижи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да има идеи?

Замерете още веднъж компресията на топъл мотор, сигурно има натегнат клапан на проблемния цилиндър, който не сте успели да хванете, ако мотора не е бил напълно загрял при предишното мерене .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще погледна буксите, но както казах проблема го прави и на газ и на бензин. Ако са инжектори трябва и бензиновият и газовият синхронно да не работят което ме съмнява, но ще погледна. Компресията беше замерена на топъл мотор, но планирам повторно замерване за всеки случай. Днес успях да я хвана в крачка и веднага спрях да я снимам. В клипчето се вижда как в началото работи на 3 цилиндъра. Дори отивам отзад да видите звука от гърнето, че при мотора много не става ясно. Веднага след като форсирах леко и цилиндъра се появи. Вижда се на клипа. Само да отбележа, че докато снимах, обърнах колата на бензин.

 

Ето го и видеото:

 

https://youtu.be/-hbU0EPRmMg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам подобен, да не кажа същия проблем. И аз съм с газов инжекцион. На газ проблема е по-изразен. Оборотите на двигателя ти спадат ли когато цилиндъра се загуби? 

 

 

П.П. Клапани съм регулирал преди 3000 км. 

Редактирано от skuck

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, оборотите спадат леко което е нормално според мен, все пак работи на 3 цилиндъра. Проблема и при мен на газ е по-изразен, но предполагам защото сместа не е толкова богата, както при бензина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ... в такъв случай сме двама. И аз съм сменил свещи, палец и капачка на делкото. При мен сякаш не е чак така като при теб (все едно не го губя целия ами на половина).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално, само бобината не съм сменял, но смених делкото и то си дойде с друга бобина и няма разлика. Колата също така си пали нормално и ме съмнява да е от бобината, но си мисля дали да не я сменя и нея за всеки случаи. Все пак тази която карам в момента и предната са най-вероятно на доста годинки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сагата със случайното прекъсване приключи. В крайна сметка се оказа нещо много нелепо, както често се случва. Оказа се тъпа жичка! Като са монтирали газовият инжекцион, явно вземат импулс от бензиновите дюзи за да пратят сигнал на газовите. При едната дюза се оказа, че някой индианец я е правил, защото жичката и беше навита на ръка и увита с изолиробанд. Класика! Беше се окислила доста и затова съм губил импулс и на двете дюзи, и се е случвало, и на газ, и на бензин. За момента проблемът е отстранен, но ме е страх да разгледам снопа от кабели по-надолу. Имам подозрения, че положението ще е сходно. Ще трябва да я закарам при някой, който да я окабели както трябва. Благодаря на колегите, които се включиха със съвети. Проверявайте и инсталациите си при такива проблеми, ако някой друг ги е барал!

Редактирано от stabe
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...