Jump to content
TREACH

Съвет за спортен изпускателен колектор д15з6

Recommended Posts

Колеги,не искам да си развалям разхода на икономика с къса скоростна кутия  и тн...Но пък както чета, ако сменя изпускателния колектор със спортен и вдигне някое друго конче защо пък не? Видях обява в олх и даже ми е близо до Пловдив.Бихте ли дали мнение отностно цена и като цяло мнение за обявата,не разбирам особено от автомобили признавам си.Благодаря предварително,това е обявата   http://olx.bg/ad/sporten-izpuskatelen-kolektor-4-2-1-honda-civic-crx-d13-d14-d15-d16-ID67VYq.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

      Това са най-разпространените колектори "спортни" за Д серия двигателите. Като надграждане честно казано не виждам кой знае каква разлика от Д16з6 колектора. Единствената разлика е, че тръбите са с маалко по-големи диаметри, а най-долната тръба която събира 2-ката в 1-ца тя е с около 15-20% по-голяма площ на напречното сечение.

      Принципно се изработват с различни диаметри тези колектори и затова казвам 15-20%. Примерно моя колектор излиза на 49мм. Има колектори, които излизат на 47, чувал съм и такива, които излизат и на 43мм.

Моя двигател в момента не е настроен и ефект от колектора има - в ниските е по-умряла от Д16з6, във високите е по-жива.

      По-големия проблем, който ще изпиташ с този колектор ( в момента се боря с него) е т'ва че цялата генерация ще трепери от колектора. Погледни го и виж, че колектора няма никъде планки който ще са за закачване към блока . Като ги няма тея планки няма как да го закачиш и той почва да трепери и предава всичко на гърнето отзад. Допълнително при мен се получава така че гарнитурата от 4 към 2 тръби просто се издухва. Моята диагноза е високата температура заедно с вибрациите.

      Като обобщение ще кажа - Ако искаш да надграждаш в бъдеще двигателя си заслужава. Ако искаш леко да го засилиш - купи си Колектор от Д16з6 двигател. Ще ти вдигне вероятно всичко от ниски до високи обороти.

     Като страни от темата - Ако питаш мен най-добрата инвестиция за вървене, която няма да прецака разхода ти е скоростната кутия. Можеш да си запазиш 5-тата предавка и да сложиш 3-та и 4-та, които да са по къси.

На Д серия кутиите не можеш да променяш предавателните числа на 1-ва и 2-ра предавка. На практика ако си вземеш кутия от Д14 и сложиш крайно предавателно число 4.437 ще караш на 5-та предавка с 120 км/ч с 3700 оборота/мин. Всяка една предавка ще я караш с много по-малко натисната газ от колкото със сегашната ти кутия.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На d15z6 катализатора е на изпускателния колектор. Не знам дали заради самия колектор или заради тва, че катализатора го няма на "спортния" е причината, но разлика има и аз я усетих. В последствие взех и генерация от ВТИ с два резонатора. Разликата в проценти и по мое усещане от сток и "тунинга" в тоя вид мога да кажа, че е около 10 % в ниските и около 5 % във високите. На местата на които преди карах на 3-та, сега карам на 4-та и колата се чувства комфортно. 

 

Стокови 4-2-1 колектори ... малко от тях са останали здрави ...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На D15Z6 едната сонда е на колектора, така че и за това ттябва да се помисли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сондата няма значение каде се намира.

Д15з6 е с една сонда.

Редактирано от fenabg
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4-2-1 "спортен" (ако не е скопен някъде), ще даде осезаемо повече гейн, от колкото стоков Z6
Хубаво е, че ACID отваря въпроса за укрепването, много хора го пропускат. Спокойно може да бъде добавено такова, ползвайки стоковите места за добавяне на укрепващи планки.
Относно духащите гарнитури, между 4-2то и 2-1то, единственият перманентен вариант, да се избегне е...да се махне гарнитурата. За целта двете повърхности се челосват, наклепва се с медна грес, стяга се и така си умира. Не-перманентният вариант е да си изрежеш 5-10 от клингирит и през 2-3 месеца да сменяш.

П.П. Gear-X и MFactory предлагат 1-ва предавка за д серии с предавателно число 3.05, като се сменя само едното зъбно колело от двойката :tongue1:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М-Фактори ще искат да си продадеш душата и родителите за тея части. А ако го погледнеш от икономическа гледна точка, ако вложиш над 1000 лв. в кутията няма да върне това, което си вложил като пари. С други думи най-доброто отношение представяне-цена е със стокови части и преправянето им. Така мисля аз.

Що се отнася за колектора - Интересно ми е какво имаш предвид под скопен? Аз си взех от най-популярните 4-2-1 тръбни колектори. Къси 4 тръби и дълги 2 тръби. Преходите между фланец и тръба на тези колектори е ужасен. Поне при мен беше така. От фланец към тръба има стъпки - остри стъпки, които обаче не са равномерни по цялото сечение на прехода.

По така наречената елипса по в двата края на сечението, около дъгите стъпката е най-голяма. По "тавана" и "пода" на сечението стъпка почти липсва.

Ще кажете това е благоприятно, защото при връщането на газове имаш стъпка, която възпрепядстава връщането на газове. Да обаче има две стъпки. Стъпка при прехода от главата към фланеца и от фланеца към тръбата.

Същия проблем съществува и при прехода от 4 към 2 тръби. Местата, където се застъпват вълните, където скоростта и налягането на газовете е голямо, точно там има гигантски стъпки. С тая разлика обаче, че там стъпките са срещу течението. Тези при главата от фланеца към тръбата там са по течението.

Ванка, почти съм сигурен, че Д15з6 са с 2 ламбда сонди. Една преди колектора и една след колектора. Което представлява някакъв проблем за автора на темата предвид, че едната трябва да бъде залъгана или премахната програмно.

Що се отнася за гарнитурата - като се увие колектора с термолента поне при мен фланеца за конкретния преход и гарнитура посиня. Моето предположение е, че поне 250 градуса в работен режим е температурата в този регион. Аз също премислях варианта с челосване, но с такава температура и толкова дебели фланци ще се огънат по някое време и ще се случи същия проблем.

Поне за мен аз на този етап съм решил проблема с гарнитура от клингерит с оплетка в него. Отворите за колектора са обкантени. За да премахна в някакво количество и вибраците мисля и да хвана колектора за фабричните му места. Мисля, че това ще реши проблема.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно заради температурата е добре да са челосани повърхностите и да няма гарнитура. Не случайно повърхностите изпускател/турбо ги правим по този начин. Това е ако искаш да го направиш един път и да забравиш, в противен случай сменяш гарнитури.
Относно скоростните кутии - въпрос на избор е. Веднага мога да дам пример за д серия кутия, с изцяло стокови предавки и все пак на стойност 2к. Да, заслужава си. Да де, ама бай Иван кара с кутия за 50лв - пак става - негов избор.
За изпускателя сам си си отговорил - ужасни ръбове и то в грешната посока, стеснения, разминавания. Китаеца го вълнува само как изглежда отвън и да излиза евтино, после ако искаш и да работи добре, трябва да си го огледаш/доработиш.
Анти ревършън стъпалата са нещо което в бг почти никой не утилизира, а ползата от тях е фрапираща.
D15Z6 преди фейса е с 1 едножична ламбда сонда.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май съм един от малкото, които нямат проблеми със "спортния" 4-2-1 вече повече от 10 000 км. Отвътре го гледах преди да го сложа, прехода от 4 към 2 е добре, няма разминавания. Фланеца наистина посиня, но гарнитурата още не е изпуснала. Дори и да се случи... ще сложа медна или алуминиева плочка вместо нея. И... потвърждавам, че D15Z6 преди фейслифта е с една едножилна сонда. Към момента моята е монтирана на едната от 4-ките и няма проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Научих нови неща, благодаря!

За кутията встрани от темата- разбира се, подкрепям тезата ти. За мен лично кутия над 1000 лв не си заслужава особено за кола за писта. Като под кутия разбирам предавките диференциала го изключвам от сметките макар, че е в кутията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя колектор е заварен по външния ръб на фланеца...и изхода му е Ф51мм вътрешно...

Нито имам проблем с гарнитури, нито имам спад на NM на някакви обороти...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:)

post-31898-0-02978000-1472713508_thumb.jpeg

Редактирано от ivko_1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...