Jump to content
DeLSoL

Ламбда сензор на един цилиндър?

Recommended Posts

Колеги, може ли някой да обясни какво се случва когато при слагане на спортен изпускател ламбдата е закачена само на едната тръба? Няколко човека ми казаха, че няма проблем, но никой не ми даде каквото и да е обяснение защо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мери изгарянето само на съответния цилиндър...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво? Няма ли да се сгомняса работата на мотора? Компютъра колко гориво ще пуска? Грешка няма ли да даде? Има ли смисъл изобщо от такъв ъпгрейд?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Винаги като дадеш пари по колата после върви по-добре,даже след автомивка..

Дали има смисъл от един ъпгрейд показва само Диностенда.Ако се прави тунинг по колата се сменя типа на ламбда сондата и се ползва само за първоначална настройка /мапването/е достатъчно и на един цилиндър да мери.После може и да не се ползва изобщо...смесите са корено различни от заводските.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ Markony

Аз също търся отговор на зададения от колегата въпрос от известно време.

За сега не съм намерил удовлетворителен отговор.

Това, което ме интересува, респ. притеснява, е дали няма да има проблем с работата на сондата и по-специално с поддържането на нормалната й работна температура. Има ли сериозен проблем с дълговечността/работата й, ако бъде загрявана само от изх. газове на 1-ин цилиндър, вместо от изх. газове на 4-ри цилиндъра?

Да, зная, че сондата си има подгрев, поне 4-ри жилната такава. Но колко ще издържи този подгрев, ако му са налага по-честа работа?

Отделно, ако въпросният цилиндър, към който ще се окаже закачена сондата, не е много читав, това по всяка вероятност ще се отрази на показанията й и ще засегне работата и на останалите 3-ри цилиндъра, защото ЕКУ-то не нагласява сместа за всеки един цилиндър поотделно, а го прави общо за 4-те (просто няма данни, за да го направи поотделно; обикновено трябва по една сонда за всеки един цилиндър, за да се случи това).

Та, за мен лично на първо място стои въпроса – ОК ли ще бъде работата на сондата от температурна гледна точка? Ако отговорът е „ДА“, то следващият въпрос е – достатъчно коректно ли е измерването само от един цилиндър? Ако отговорът е „ДА - няма да има сериозни проблеми с работата на мотора“, то тогава може да се жертвам да сложа за проба купеното преди 6-7 г. китайче 4-2-1, което така си стои в гаража ми и ръждасва.

А, още нещо.

Мисля, че във форума имаше тема от колегата EmZvr, в която той се оплакваше, че ГВСмес е обедняла след като бе обмотал спортния си колектор с термолента. Причината май беше повишена температура в тръбите на колектора, която е следствие от обмотаването с термолентата (може и да греша; не мога да намеря темата). Има ли нещо вярно в това? Спомена ми е, че колегите бяха казали, че не е възможно да се случи, но …

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета задате не въпроси а отговори.

На Емо проблема беше друг не термо лентата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами пак труден отговор.В стоков вид на единия цилиндър само няма да работи коректно.Във всички други приложения една кола ...когато се прави табиятлийската се прави глава,карантии,дюзи и състоянието на мотора е повече от добро няма много голяма разлика между цилиндрите.

ЕКУ-то обаче работи по различен начин,още повече има поколения Екута ,които работят по различен начин.Та общата идея е ,че всички нееднаквости в пълнене,изгаряне,работа и изпускане ще се поемат от маховика и няма да се забелязват.С олекотен маховик обаче ще ти се иска да имаш равномерна работа ,а тя теоретично няма откъде да дойде.Темата няма точен момент,защото спецификите на всеки мотор са различни още повече колекторите за които говорите не са с абсолютно еднакви дължини,независимо какво пише китаеца.

Никой няма да сбърка ако си монтира сондата на събирателя и си удължи кабелите....тогава всички тия въпроси отпадат.

Изчисляването на изпускателен колектор е трудна материя,прави се с компютърни модели на движение на флуидите в динамична среда и е над компетенцията ми.Учил съм го само на теория и е много по -сложно от общоприетата формула "голямото е по-добре"

Загледайте се по ралитата,като падне някое гърне или част от него как двигателя умира резко....а там гърнето е само една тръба.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kъм автора ако приемем че от 4 цилиндъра само този които е сондата работи правилно а другите не или пък обратното в единия случаи имаш добри стоиности в другия не . Да ти кажа се тая защото като ти се ударят гюлетата на някои светофар и и набиеш цялата газ до следващия показанията от тая сонда няма да са изобщо "взети" под внимание от компа. Карайте колата и не се впрягайте .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря за изчерпателните отговори на Фен-а и Markony.

Нещата се изясняват.

Искам само да попитам - удължаването на кабелите и поставянето на сондата при колектора, където се събират двете тръби (поемащи праймъри тръбите), което отдалечава значително сондата от изхода на изгорелите газове от мотора (разбирай изпускателните клапани), няма ли да рефлектира в осезаем спад на температурата и да влоши работата на сондата.

Ето и нещо интересно относно stock, 4-2-1 и 4-1 КЛИК (обърнете внимание на таблицата в края на теста)

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имай предвид, че на всички акорди, прелюди и на б-серията сивик сондата стои точно там, където по твоите думи не е решение на проблема. Освен това тая сонда не мери температура :)

Редактирано от Wyvern
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

д14а7 или а8 караш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@ Wyvern Зная, че не мери температура, но работата и зависи от температурата и то в голяма степен.

@ Fenabg Мотора ми е D15Z8, но от много години го карам с 4-1 сток колектор от Д16-ка (стоковия ми се спука при ламда сондата).

Просто ми е интересен отговорът на въпроса, който е задал колегата.

 

П.С. Извинявам се, но съм редактирал горния ми пост, докато сте писали!

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В грешка си - работата на сондата по никакъв начин не зависи от температурата. Единственото нещо, което тази сонда прави е да мери количеството на кислорода в изгорелите газове и да праща сигнал до ЕКУ-то за да си оправи смесите. Тя си има собствен подгрев и не и пука дали ще е навряна в двигателя или ще е в края на колектора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wyvern, напълно ли си сигурен в казаното?

O2 SENSOR HEATER CIRCUIT

Like ordinary oxygen sensors, wideband O2 sensors and A/F sensors also have an internal heater circuit to help them reach operating temperature quickly. To work properly, wideband and A/F sensors require a higher operating temperature: 1292 to 1472 degrees F versus about 600 degrees F for ordinary oxygen sensors. Consequently, if the heater circuit fails, the sensor may not put out a reliable signal.

 

Клик

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, сигурен съм. Ако това, което си копирал е вярно, на всички хонди сондата щеше да е на четворката на изпускателния колектор. Но фактите са че само на сивик и то на д-серията са там. На всички останали са на края на колектора преди катализатора. Това как ще го обясниш тогава? По твоята логика трябва постоянно да отчитат грешно. Освен това като изключим д15з1 никоя друга хонда няма wideband сонда от завода. Но пък на д15з1 си е на колектора точно в средата на четворката.

 

п.с. и на д16у5 е wideband

Редактирано от Wyvern

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От информацията в нета съм установил, че има препоръчително разстояние от изхода на изп. клапани, на което трябва да бъде поставена дадената сонда. Това разстояние може да варира, но е в определени граници. Не споря, че нагревателят на сондата изпълнява посочената от теб роля, но и температурата на изх. газове също участва в поддържането на раб. температура на сондата. Ако е по-отдалечена, нагревателя ще трябва да работи по интезивно, респ. следва скъсяване на живота му.

Може и да греша... затова ценя всеки отговор като много полезен :)

Редактирано от emod

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагревателя заработва при запалването на мотора и спира с изгасянето му. Там няма по-интезивна работа :) не се изключва когато се достигне някаква температура. Да има си оптимално разстояние от двигателя, но причината не е температурата на изгорелите газове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...