Jump to content
hakama

Хонда Civic 5-6 (седан) или друга?

Recommended Posts

 

 

Отново се опира до въпроса за първа кола, заради работата (на 60км от Сф) - тъй че ще се кара в повечето време извънградско. Ще е добре да не е с нисък просвет, понеже ще се разхождам и по разни места из БГ.

 

Приоритети ги подреждам така:

 

- икономична

- возия (да не усещам и най-малката неравност), т.е. средна или над средна като комфорт на окачване. гуми - R15 (R16)

- достъпни части,

- лесна подръжка; > надеждна-да не се чупи лесно (не съм в час с ремонтите)

- Хечбек, малък седан, 4/5врати.

 

да е до 100к.с. /заради данъка/

Чудя се на бензин/газ или дизел? Имали сме опит само с б/г, струва ми се по-изгоден вариант, а и надежден, дизела не бил читав в БГ.  Ако е бензин, ще трябва да слагам и газова, освен ако не е много икономична.

 

 

Бюджет ~3000лв  

Към какво бихте ме ориентирали (марки, модели, година)?

Клоня към японските, не сме имали такава. 

 

Мислех си последно за Рено Меган 2000-2001... като габарити нещо от този калибър.

 

Покупка на кола (бензинов двигател) - директно с ГИ - оферта ли е да се вземе (казаха ми че не било?).

 

1. Honda Civic 6-та генерация ('96-'00), 5 врати, фастбак

honda civic 1.5 vitec седан / 5 или 6серия/ , но била шумничка, но ако  само това й е кусура може да го преживея. Седалките нали са й нормални, а не си легнал като в купето?

Акорд ми е голяма.


 

2. Роувър 45 ('99-'05 ) ми допадна, но под 100коня не видях

 

 


3. Nisan Almera (2001-2003) 90k.с, (но пак май не са много японски вече нисаните, а по-скоро френски ...), четох, че е комфортна, но от към разход нз как е ... и понася ли ГИ.

-------

4. Астра G, (1,6i,) 100 к.с. - полицейските.

 

Иначе последно се бях спрял на Рено Меган (хечбек) от 97-2000, но четох че фейслифта 2000-2001 е с по-добър двигател, стават и за газ (разход на газ (ГИ) 5-7/100км. - от една обява) - 95коня, малко е по-грозна/дамска отпред (от предшественика си но...).

 

 Други идеи?

Как се отразява газификацията на двигателите?

------------------

 

Тойота Ярис - мисля че е много малка.

 

 

Колко струва покупката (прехвърляне) и профилактиката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ще се изкажа за Ровър 45-цата, Щото карам такъв. 

Дали съм доволен - Да! Щото кола на около 200 000 км или кой знае колко щото 100% й е въртян километража... Не й доливам грам масло за 8000-9000 километра. 2 пъти й сипвам 10/40 и колкто сипя толкова и изливам после. Сега даже смело й сложехме 5-40. 

Окачването е цялото от Сивик. Интериора е като на Сивик англичанка.
Обаче ще добавя едно голямо НО!!! Ровър се взима само дизелов! Моя мотор е 20t2n слага се и на сивик и на акорд.

Моя е 2.0 дизел 101 k.с. Има го вариант седан и фастбек. 

 

Пак повтарям Ровър бензин - НЕ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом искаш просвет, то Ровър-а и Фастбак-а отпадат.

За Меган-а  дето давал разход 5 на газ, това само ако го дърпа някой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ПП: За Civic - фастбак - 90к.с. достатъчни ли са й?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, сивик 6-та генерация отговаря на доста от изискванията ти, но моето мнение е малко по-различно, спестявайки 100-на лева от данък и 1-1,5 литра на 100 километра се лишаваш от основното предимство на хонда - спортният дух на марката, моето мнение е да търсиш големия мотор - 160 конски сили, или 125 в краен случай.

Иначе търси внос, ако е възможно с един собственик до 150 К километра, без удари и тунинг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Приемам +сове, кой, колкото даде, 'щото т.1 и т.2 са в списъка след моя препоръка в ... той-си-знае-къде ;)

 

hakama, тогава не ти отговорих за разходите около покупката и последващото обслужване, защото вече 15-та година не поддържам кола в България.

 

... Пак повтарям Ровър бензин - НЕ!

 

Ааааа, недей така, че ако те чуе prilepа ...

Нищо му няма на бензинката, най-вече гарнитурата я няма преди да е навършил 100К км :D

Oбаче, главния Ровър-лекар на Републиката (АКА prilepa_mg) има лек и за това, водещ до окончателно и пълно излекуване на тази детска болест.

 

По т.3 също имам леки преки наблюдения, даже се чудя, защо съм я пропуснал първия път.

Съпругата ми реши, че Алмерата е достоен заместник на Rover 416 SLi (cъс Honda D16Y3 автоматик) и скочи в една фейслифтова N16-ка, '04-а, 1.8 128 коня, бензин, без никакво предварително проучване от моя страна. В последствие разбрах, че това чудо гори масло повече от всичките ми досегашни Хонди (9 на бр. включая 3-те Ровъра) взети заедно.

Като изключим тази масова детска болест на QG18DE двигателите, автомобила не е никак лош. Достатъчно мощен, с леко спортни наклонности, достатъчно комфортен и приятен за управление. Изключително икономичен, предполатам благодарение на N-VCT системата.

Нямам представа, кой е цитирания 90-коньов двигател и кои други мотори се монтират преди фейслифта на N16-kата, и дали проблема с горенето на масло е само при 1.8, или при всички QG двигатели.

Не съм запознат в детайли относно намесата на Рено в Алмера, но доколкото знам тя май е само в дизелите монтирани в модела - dci на Рено.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@hakama - какво значи за теб дали са достатъчни 90 коня за фастбак? За придвижване от т.А до т.Б с позволените скорости по родните ни пътища, няма проблеми. С климатик и 4 човека е малко тегаво, особено при изпреварване или по някой баир, но ако си сам си върви съвсем прилично. Разхода на газ извънградско е около 7, а на магистрала е в зависимост от теглото на десния ти крак, но около 10 при 140 и клима.

 

@BLEIN MONO - то хубу спортен дух, ама кола гонеща 20 години, от първи собственик, на до 150 ккм, за намиране е почти мисия невъзможна. 

 

 

Ще го кажа от моята камбанария. Аз пътувам повече до работа от колегата, или по-точно по около 42-45Ккм на година. За мене лично 1-1,5 литра по-висок разход на колата означава около 1000 лева повече за гориво на година, които бих изхарчил  за далеч по-приятни неща, от колкото да ги давам на някой бензинджия. То да е само разхода, гуми през 2 години, масло по 4-5 пъти в годината и т.н. Моя фастбак го взех на 220 000 км, в момента подминава 380 000 км. и си върви без проблем, разхода на масло е минимален, противно на всички очаквания. Разхода е задоволителен, като за подобряването му преди години смених скоростите с такива от японски хеч(Д14А4), които са доста по-дълги от тези с които колата излиза от завода.

 

Ето тук https://www.spritmonitor.de/en/detail/508291.html  може да се видят разходите по колата за последните 133 000 км

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отново се връщам на Хонда Сивик седан/фастбак, 4/5 врати - 6 или 7 серия

oт 2000г насам (старите серии (4-5) повече ми харесват, но скоро ще станат на по 20г ). Бюджета не е фиксиран, затова ще гоня нещо на по-малко на години/км. Ориентир 3500-4000лв.

Хечбека на 7серия гледам е с 5 врати, но много унисекс е станал :/ Заслужава ли си?

 

Има ли смисъл от инвестиция в газифициране (пари, амортизация на двигателя), предвид ниския разход на бензин - няма да пътувам по 100км на ден.

Попаднах на една - внос - с газова - това кофти идея ли е?

 

Иначе това което ме отказа предния път е - ниския просвет - в крайна сметка колко см е?

Питам, понеже ще ми се  да карам и по меки пътища и не е добре да е ниска колата.

 

Другото - гумите, 14R ли са при двете серии (по auto.data се водя)? Търся максимален комфорт и гледам модели с фабрично зададени джанти R15. Но като гледам съседната тема за гумите - май не е проблем да се сложат аналога на 15цола(185/65 195/60) (а километража може ли да се настрои)

 

Окачването/возията как е? Нисан Алмера отпадна заради твърдото/стегнато окачване...

Бях се засили в началото по малки хечбеци, но поради лошата (предполагам) возия, заради малкото междуосие се насочих към средния клас и по-скоро Седан (или хечбек ако разликата е минимална). Не всеки ден се купува кола, като е гарга да е рошава - макар и да ми е първата :)

 

Има ли японски все още?

 

Как е разхода? При каква скорост е най-икономичния режим по магистрала/първокласен път?

Ще се кара и извънградско.

 

 - дилемата е над или под 100кс (100-120лв/годишно отгоре не са малко, предвид и другите такси)

 

90кс


116кс


01-06г

90/110кс


 


При 6та серия могат ли да се сложат 15R джанти?  (с балон: 185/65 или 60)

---------------------------------

Иначе другия вариант е:

04-09 Астра:shy:


 по-скоро:

-2001  


-2015


 

Трети вариант е Тойота Корола, но не комби - хеча обаче си е мини... малки гуми... и са по 4к  :)-_-

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мога ти кажа за фастбека. 
http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=12242
Карам такава, от преди фейса от 2007ма. http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=101773

Като изключим, че за 21вия си рожден ден духна гарнитура, всичко по нея си е точно. 
При сивиците имаш 2 големи тампона отзад. Към 100лв чаркове и 120 работа и си ви играта още 4-5г. Оригинал са най- добре. Към 50лв е единия. Други ядове не е имала за над 200к при мен. А си я натискам. 1.4 90кс. , 150 си ги държи. При такова каране е към 8 газ.7.5-8.2 да сме точни и има динамика, като на почти умрел кон. Не  е спорна кола, но е по- добре от астра. Понася газ без ядове и чарковете не са цифра. Гледай при сивиците за ръжда по вежди и подкалници. Другото е механика. Даже сега на моята сменяват вежди, праговете са като нови. Чак не можем да повярваме. Няма нагнило никаде. Гледай да не е австрийка, че там трябва с още едно купе да ти я продадът. Това е, защото е полу роувър. Тогава, Хонда и Роувър правят заедно коли. От Хонда механика, от Роувър купе. За сметка на това 5та и 6та седан гние поголомно, за разлика от англичанките. Провиснал таван и е слабост. 40лв горе долу и забравяш. Съединителя ти е 200кинта, дисковете са към 160лв с накладките, за накрайници и шарнири по около 35лв парчето, като накрайници за тая цена горе долу има едни от Нисан и спираш да ги мислиш. Ментето кара по 6м от кварталния магазин. За 15ки- 195/50/15 влиза без проблем. С такива си караме тая кола всяко лято от 2012 насам, но комфорта е понижен. И англичанката вози по- меко от японския седан. От японския хеч надали има по- твърда кола, освен голф 2 и 3. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...