Jump to content
altium

Accord VI: светене на SRS, Check engine + заминала хидравлика на волана

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте колеги, от едни брутални селяни, които нищо не са поддържали никога по тази кола, от голямо желание за този модел и съответно моя глупост и лакомия взех на старо Accord VI 2001. Версията е с климатроник с LCD и бутони около него.

 

Имам няколко основни проблема с нея:

1. Спря да подава гориво и ме остави на пътя, та трябваше да я изтегля. Не успях на място да видя къде точно е маркуча за гориво и какъв тип е помпата (тя е с пълен инжекцион), а искра в свещите имаше.

За да не подава гориво какво може да се случи: бушон, помпа, управление на инжекторите, друго...?

Инжекторите как работят: 2х2 или всеки един пръска самостоятелно според реда на работа на цилиндрите, а нагнетателната бензинова помпа какъв тип е - механична или електрическа, с какво налягане е?

 

2. Светят SRS + Check engine лампите и двигателят според мен не върви добре. Възглавниците са оригинални и ми се струва, че не са сработвали.

Как мога да проверя състоянието на тези системи, каква е причината да свети SRS лампата, къде се намира конектора за диагностика и какъв тип е?

За да светят двете лампи, предполагам чрез диагностиката ще покаже причините, но едва ли всичките - та все пак какво е мнението ви?

 

3. Хидравликата не работи, воланът е твърд. Помпата за хидравликата стърже много яко, прави пяна в съда за течността и стърженето се усилва при десен завой.

Аз ще разглобя помпата, но ако тя е наред, кое по хидравликата като клапани и бутала долу в рейката би могло да се счупи, за да гледам и там?

 

4. Моделът е с ABS, само че той не работеше докато карах. Кое по него трябва да проверя и лампата SRS свързана ли е с него?

Между другото, имам осцилоскоп и мога да проверявам сигнали на инжектори и от индуктивни датчици.

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, чест ти прави че споделяш грешката си с избор на кола. Няма страшно, дори Соичиро Хонда е казал че успехът е резултат от 99% провал. По така описаното състояние бих определил колата не само като проблемна но и опасна. Много неща може да опиташ, но преглед в читав сервиз е силно препоръчителен. И все пак чуй дали бензиновата помпа се чува да бръмчи при даване на контакт. Провери в района под жабката или около централната конзола от пасажерската страна за диагностична букса. Мисля че от 2001г.е от типа ОБД2 което иска четец. Ако е от стария тип потърси тема за четене чрез мост от кламер. За останалите проблеми по добре се обърни към компетентен сервиз. Успех и да пишеш!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей и от мен. Да -любовта е сляпа и човек е слаб и грешен, но това го прави жив :) 11 години карах такава (преди фейса -тая долу в подписа) и не съм имал фрапиращи премеждия като твоите, но смятам че са лечими.

1. Помпата е ел. намира се в рeзервоара -достъп под задната седалка. Ако при подаване на контакт не се чува значи не сработва, но дали е бушон, хлабава верига, затлачена с боклуци цедка или изгоряло моторче -ти ще установиш. Има и горивен филтър -външно под колата, пред резервоара от ляво.

2. Като я закачат на тестера ще си каже. Конекторът е в краката на десния -най отпред под тапицерията на централната конзола. Намери в твоя град (попълването на профила ти е за твое удобство и улеснение на желаещите да ти помогнат) сервиз пипал Хонди -там ще знаят. SRS може да свети от студени спойки в модула или хлабави връзки по конекторите на системата. За ДВГ-то може да е някой от кислородните датчици или каквото там покаже.

3. Долей по норма-течността е специална http://www.ebay.com/itm/Genuine-Honda-Power-Steering-Fluid-PSF-S-/251820874179.  Ако след това пак се чува този звук може някъде да дърпа въздух -пак е за оглед в сервиз. Рейката си е механична, но с хидроусилвател -не е хидроцилиндър. Виж дали има теч при семеринга на кормилния вал (преградата между купето и моторния отсек) или е пълен някой от маншоните и (ако са здрави). Ако колата е мурдарски експлоатирана може и по автоморги да се огледаш за по-читава. Обикновено в нея е проблема, а не в помпата.

4. Двете системи нямат общо. ABS-а е малко старичък тип и понякога не е еднозначно работещ, но все пак е по-добре да го има.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Тая кола няма ли шоков сензор?

2. Прекъснат лентов кабел на волана, или разкачени/скъсани кабели на шоф.седалка също са варианти. На бра'чеда Акорда беше '01-ва SE Executive и диагностиката беше с кламер, а не с 16-пинова букса.

3. Както каза Цецо, провери маркучи, тръби и връзки за теч, или смучене на въздух. Ако всичко е ОК, най-добре смени цялата течност с "оригинална", не се знае, каква е в момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

1. Благодаря на отзовалите се. Да, любовта е сляпа и това води до много големи главоболия после (доказано и с мацките, хахах).  :)

На помпата имаше прекъснат кабел, вече я подкарах и пали.

Вече знам, че бензиновата помпа подава около 3 атмосфери към рейката с инжекторите - е точно там на входа на рейката има гайка - тя се отвива леко и ако започне да тече бензин под налягане, значи помпата е ОК.

 

Направих й диагностика, конектора е класически OBDII и се намира вляво долу до левият крак на десния пасажер - отваря се нещо като прозорче от плат.

Единственият проблем, който показва диагностиката, е проблемна втора ламбда сонда (след катализатора). В момента я свалям, за да пробвам с друга работеща.

 

2. Относно светенето на check engine, ще си покаже като закача другата ламбда сонда. Относно светенето на SRS, ще се опитам да го нулирам с кламера (под кормилото има жълта букса, дава се на контакт и се окъсява няколко пъти, докато спре да свети лампата).

 

Също така, се оказва, че не работят и клаксоните - а точно за такъв проблем гледах в youtube - има общо между светене на лампа SRS и неработене на клаксона.

Първо се проверява релето на клаксона, после дали до него пристига напрежение, после дали лентовият кабел в кормилото е здрав и накрая дали бутоните на клаксона в кормилото са здрави. За там ще се оправя, аз съм електро инженер.

След това ще ви споделя докъде съм стигнал.

 

Вече регулирах и клапаните че дрънкаха. Аз не мога да си представя що за олигофени са я карали тази кола, направо се чудя как е оцеляла даже.

Констатирах, че има луфт в кормилната рейка, може да е свързано с неработенето на хидравликата.

 

3. Не може да поддържа ниски обороти и гаснее понякога - ще регулирам с винта на дроселната клапа, но ако няма ефект, къде да проверя на друго място?

 

4. Остава обаче проблема с кормилната хидравлика: оказа се, че в моя град има запален хондаджия. Сменихме хидравличната помпа с негова, но ефекта е един и същ, тоест и моята и неговата помпа работят. А и като свалих моята и я въртя на ръка, всичко си е нормално - лагери и зъби няма сринати.

 

- Затяга кормилото (тоест не работи хидравличното усилване, помпата свири все едно ще й се сринат зъбите всеки момент. Между другото тя каква е - зацепени зъби или тип две влизащи една в друга осмици?

 

- Според мен помпата не може да прекара налягането към кормилната рейка и върти течността в себе си, от което се товари и затова ручи толкова силно. За тази цел ще се наложи да разглобя кормилната рейка и да разгледам хидроусилвателите, клапаните, всички тръби влизащи в рейката.

Някой разглобявал ли е точно такъв хидро усилвател? Аз ще му видя устройството в сървис менуала де...

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих колегата от предния пост: а какво е шоков сензор?

За течността: взех розова точно за хидравлика за 15 лв., бяха наляли не каквато трябва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има шоков сензор "knock sensor", само 'дето не знам къде точно е монтиран. Шоковия сензор мисля, че следи за неправилни детонации.

 

 

"Детонации, които се случват в неправилния момент от четиритактовият цикъл.

За да работи двигателя оптимално възпламеняването става точно в един единствен определен момент, тогава няма излишно напрежение върху буталата. Когато това възпламеняване не се получва точно в този определен момент, то това е шок, тъй като в такъв момент се оказва голямо налягане върху буталата, а в този момент те не са в оптималното си положение.

Преждевременното подаване на искра не трябва да се бърка с шоков удар, но подаването на такава искра обикновено води след себе си шоков удар. Преждевременното подаване на искра обикновено не идва от свещите, а от други изтоници, от които на често срещани са: прекалено горещи точки в горивната камера или въглеродни отлагания в горивната камера. В случаите, в които преждевременната искра е причинена от свещ, се дължи на прекалено нагорещена такава."

 

Това го взех и се опитах да преведа, от няколко публикации в уики, но техническата терминология не ми е монго добра. Дано да е било полезно обяснено.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под шоков сензор имах предвид онзи, дето изключва горивната помпа при катастрофа. Може да се активира и от по-голяма дупка на пътя. Явно не е било от него ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Knock sensor (детонационен) е нещо съвсем различно. Аз като проектант на запалителни системи за мотоциклети с управляемо изменение на аванса ги знам тези неща за неоптимално подаденият момент на запалване. Там е друга история... :) 

 

Колега Krasi-mir, не е била причината в шоков сензор, даже ми стана интересно дали имам въобще такъв и къде се намира.

 

А иначе почвам да чета по у-вото на хидравличният усилвател. Ако нещо не ми е ясно, понеже в менуала японеца го е написал много грамотно, ще питам тук.

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

3. Не може да поддържа ниски обороти и гаснее понякога - ще регулирам с винта на дроселната клапа, но ако няма ефект, къде да проверя на друго място?

 

 

Мисля, че не е много коректно да се регулират от там оборотите, все пак не е лада. Пробвай с почистване на моторчето за празен ход.

 

Забравих колегата от предния пост: а какво е шоков сензор?

За течността: взех розова точно за хидравлика за 15 лв., бяха наляли не каквато трябва.

 

Оригиналната течност от ново поколение е бледожълта.

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бледожълта, та чак сивкава ;)

Такава ми продаде мейн дилъра преди 2г и такава източих от казанчето на дъртото CR-V JDM-ка, набор '95-а.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ок, марката на течността Хонда ли трябва е или може да се налеят и други?

Оказа се, че на много Акорди от същия модел им се прецаква хидравликата на кормилото. Днес говорих с един пич със същата (1,8i 2000 г. с климатроник), който се е оправил след смяна на хидр. помпа.

Чакам да ми дадат телефон на друг, който има същия проблем като мен (шумене/товарене на помпата и твърд волан).

 

Ще видим при него какво ще стане просто като разменим помпите, понеже се свалят лесно.

Явно е нещо като производствен дефект и ми е много интересно да открия истинската причина, защото явно не съм първият с такъв проблем.

Дори предлагам след като открия причината, да пусна отделна тема само за хидравликата, в която подробно да опиша историята.

 

 

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

fittings_steering-rack.jpg

Тук само за пример показвам разрез на хидравлична рейка. Високото налягане от помпата при въртене на волана се разпределя към Power cylinders - съответно ляв или десен. А от Cylinder pipe излишната течност пак през кормилният шибърен разпределител се връща към To reservoir. Налягането след помпата колко е всъщност, не беше ли от 1 до 3 атмосфери?

 

Все още не ми е ясно: какво става с излишното налягане от помпата - дали циркулира през регулиращ (изпускателен) клапан накъсо? Някъде по системата виждам по диаграмите и "клапан за налягане" - той пък за какво точно е, регулиращ може би?

 

Ето я системата на Акорда, Pump outlet hose е тръбата за високото налягане след помпата.

0996b43f802339b5.gif

Абе хора, как се прикачва файл тук? Рових яко из всички настройки, "мои файове" и т.н., но така и не намерих откъде се прикача файл, затова пускам линка, но след време ако се скапе този линк, поста става кух.

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ок, марката на течността Хонда ли трябва е ...

Да

post-13558-0-59813300-1465067170_thumb.jpg

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ОТ цял ден четене в нета и гледане на клипове, разбрах следното: 

 

1. Маслото трябва да е задължително оригинално на Хонда PSF-S. Даже има отделна тема за маслото, в която подробно е обсъдено че трябва да е оригинално, заради по-специалните смазочни материали в него. Маслото е прозрачно и е хубаво е да се сменя на 2 години. Строго непрепоръчително е да се ползват други марки (неоригинални масла) поради липсата на споменатите съставки.

 

2. Мехурчетата в казанчето са от засмукване на въздух откъм тръбите, по които се връща течността. В повечето случаи именно засмукването на въздух е причината за щракането на помпата и съответно хидравликата да не работи и воланът е твърд, понеже помпата не може да нагнети.

Лечението е смяна на двата О-пръстена в двата капака откъм маркучите на помпата (нагнетателен и всмукателен) + стягане на всички маркучи върху щуцерите.

 

3. Ако не се оправи със смяна на О-пръстените, трябва да се разглоби помпата и да се сменят всички семеринги в нея.

 

4. Помпата е от вида с радиални пластинки в ротора и елипсовиден статор. Смяната на маслото се прави по следния начин:

Източва се маслото като се измъкне връщащия към казанчето маркуч и се насочи в съд. Пуска се двигателя и се навива волана наляво и надясно докрай, за да изкара старото масло от камерите на хидравличните бутала в рейката. Като свърши маслото, веднага се спира двигателя за да не задерат пластинките на помпата. Връща се маркуча на мястото, налива се новото масло, върти се волана докрай, докато спрат мехурчетата и т.н.

 

5. Трябва да се погледне и рейката долу - за смачкани тръби най-вече, запушени елементи в разпределителя и изтичане покрай хидравличните цилиндри на рейката.

Ако всичко е наред с горните точки и още не е оправен проблема, трябва да се смени цялата помпа.

 

6. Налягането в помпата е около 55-60 атмосфери (8000-1000 psi). Автоматичното регулиране на това налягане става чрез вграден в помпата (откъм нагнетателния изход) клапан с пружина, който шунтира излишното налягане във вътрешен кръг. Той се тества чрез надуване за да се види дали има изтичане покрай него, с О-пръстен е.

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Уточнение:

Налягането на хидравличната течност след помпата при нормално свързване към системата трябва да е не повече от 15 атмосфери (213 psi) - написано е в менуала.

А при затапен изход на помпата (за 5 секунди), трябва да вдигне налягане до 73-80 атмосфери.

 

Мери се с включен последователно на системата манометър с винт за спиране след него.

 

PSP (power steering pressure switch) е завит в кормилната рейка и дава информация към ECU за прекалено високо налягане (товарене на системата).

Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Двата важни О-пръстена на капачките на хидравличната помпа са следните: 

91370-SV4-000 O-RING, 14.4x1.9 mm - High pressure O-ring, на изходната капачка
91345-RDA-A01 O-Ring (orange) 13.0x1.9 mm - Power Steering Inlet Joint O-ring, на входната капачка, оранжев
 
Така и не разбрах: как се прикачва файл с изображение в този форум?
Редактирано от altium

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...