Jump to content
ceco_accord

Светнаха ми VSA & ABS индикаторите на таблото

Recommended Posts

Здравейте колеги.

Вчера вадейки колата от гаража светнаха въпросните иконки. Предните дни не е имало нищо екстремно. След второто и третото палене и движение същото. При последвалите още няколко през деня не се обадиха. Днеска -от гаража - същия номер. Отидох при майстор с вълшебна кутия -тестер. Закачи я и тя каза -преден ляв датчик на АBS-а. Помолих да пробва чистене на грешката и след малко всичко угасна. Докато работеше мотора на място светна само оранжевото триъгълниче с ! в ляво от VSA. Той ръчка отново, но нищо не стана, нито показваше каквито и да било грешки. Вдигна рамене и си тръгнах така. След 200 -300 метра до него и долу в екранчето на борд компютъра отново светнаха и VSA иконките. Същото се повтаряше през деня докато палех и карах. АBS-а повече не се обади. Пробвах засилка и рязко спиране. На рязък старт мотора се форсира до прекъсвач нормално и явно тракшън контрола е изключен защото гумите боксуваха доста. Зиме триъгълничето само примигваше и "душеше" ДВГ-то при сняг / лед. Пробвах рязко спиране от средна скорост и АBS-а си работеше защото имаше характерните импулси в спирачния педал и колата не влачеше гуми. От това съдя че предния ляв сензор все пак работи.

Намерих при нас подобна тема, но там идеше реч за ниско ниво на спирачна течност. При мен е нормално -малко под МАХ.

В друга, колега бе писал че прецакан потенциометър на газта е със същите симптоми, но аз с нея нямам проблеми. Педалът е плавен и оборотите го следват нормално. Масло в ДВГ-то има достатъчно -не е и от "гладен" VTEC клапан.

Братушките пък пишат че след чистене на тея грешки трябва да се обучава нулевото положение на волана.

Къде може да е проблема, че малко се забърках и комай влизам в зоната на здрача. Снимката не е от мойта кола, но е същия "кейс" като в тая тема https://www.drive2.ru/c/2782449/ в която видях и други (звучащи ми парадоксално) версии. Скролвайте за мненията надолу.

Някой патил и знаещ ???

post-1741-0-57683600-1461351908_thumb.jpg

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам цяла тема с тази грешка само че нямам щвреме сега да я търся, разрови се в мненията ми даже някой наскоро я беше вдигал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, VSA грешката може може да светне не само от разкалибровката на волана, а и от други нередности. Колега единият вариант е да включиш диагностика HDS, а другият сам да остановиш кода на грешката ,като замостиш клема 4 и клема 9 на буксата за диагностика.При мен след 2 месеца тестове, диагностики и разни "компетентни мнения от майстори"от типа -VSA модула е заминал=2900лв се стигна до съвсем друга повреда.Започнахме с калибровката на волана и се стигна до смяна потенциометъра на педала на газта (accelerator pedal sensor),което също не е радващо, защото е 350лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско момчета. Самооправих се -по описания начин в темата на Дидо. Наистина грешката беше 84 и първо тя трябва да се изчисти. Втората процедура за /!\ VSA също сработи и всичко угасна. Намерих гладък асфалт и тествах: тракшънът сработва (с индикация от /!\ ) и спирачките не блокират, така че всичко е наред. Остава принципният въпрос защо се е появила тая грешка 84 ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си разкачал акумулатора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От несработване на ВСА, или от несработване на ВСА бутона. Ако след като е светнал, си натискал бутона записва грешка/и, понеже натискайги го той нито включва, нито изключва и така генерираш грешка/и за ВСА.

След като я свалиха моята от ДиноДжета, ми казаха че ВСА ще свети и да не го пипам сам ще изгасне след няколко мин/км, и така и стана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, виж си Първо кода на грешката / може и с ELM / да не гадаем!!!

Ако е: 84-1 (VSA Sensor Neutral Position) следваж инструкциите по-горе и автомобила максимално хоризонтиран!!!/както се Калибрира Gravity сензор при таблет/.

Ако е: 2138 (accelerator pedal sensor) - сори... http://www.rockauto.com/  

STANDARD MOTOR PRODUCTS APS147 {#37971RBB003} Intermotor; Pin Terminals; Terminal Gender: Male; Direct OE Replacement; Number of Terminals: 6; Floor Mounted; Complete Pedal Assembly; Connector Gender: Female Info
Category: Accelerator Pedal Position Sensor
 
 
APS147photo%20primary__ra_t.jpg
nextIMGsmall.gif
prevIMGsmall.gif
$113.99  
 

В опаковката ще намериш "KEIHIN" като оригиналния

Поръчах го с FedEx International Priority на 15,12,2015 на петия работен ден пристигна за + 53$ + ДДС върху 167$ + ...  

около 380-390 лв.. може и по-ефтина доставка да избереш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ... докато го напиша............. си се оправил.

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бутона натисках, но не помня дали беше преди или след диагностиката при майстора. За сега съм добре, но от какво светнаха тея системи идея нямам. Оня ден правихме профилактика на задните челюсти (на ръчната) и отварях левия маншон на рейката. Колата бе на подемник (без да е на контакт) и на ръка завивахме за да се изпъне пръта и го огледам (имаше няколко капчици хидр. течност, но е лъскав). Но пак да уточня -едва ли е от тези процедури защото VSA и АBS индикациите светнаха преди да отида в сервиза и да ги почнем ???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си датчика, който ти е показало на диагностиката и след това пак я закачаш за да ти обучат сензора чрез позицията на волана и това е !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста солено. Ако датчика е заминал, той ще даде грешка отново и отново.

На колегата striking, на когото оправих проблема с кламер по описания начин, изписа същата грешка за сензора, ако не се лъжа, 84 код нямаше, беше този 4 цифрения като при Цецо. От тогава проблем не е имал. ВСА му работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен светнаха след като разглеждах системите с едно ELM-че и въпреки че нямаше никакви грешки дадох едно чистене и явно загуби някоя адаптация :D

Недей да търсиш под вола теле, ами си карай колата! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да уточня, че комай става бъркотия. След светване на 2-те системи ходих на тестер -показа преден ляв датчик. Майстора ги изчисти, но след малко светна ! а при движение и VSA. Чекването с кламер показа само грешка 84 с мигане на АBS-а, (никакви други мигания и кодове). След споделените от теб процедури и прилагането им, всичко угасна и 2-те системи са в нормално работно състояние.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз на около 100к /преди около 3 год./ светнах, като коледна елха :punch:  незнайно защо? След процедурата сега съм на 210к  :yes:

Карай и си свиркай :plane: , без VSA няма да останеш на пътя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам същия проблем от както купих колата тези дни. Къде да отида за хубава диагностика и решаване на проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...