Jump to content
Cyreon

Директна инжекция или не

Recommended Posts

Koлеги,

 

предстои ми смяна на масло и изборът му зависи от един специфичен въпрос - дали R20A3 e директна инжекция или не. От Бултрако ми казаха, че е, но от Honda UK ми казаха, че не е и съвсем се обърках. Значи за R20A3 знам със сигурност, че е fuel injection, но те пък биват следните видове:

 

    * Single-point or throttle body injection (TBI)
    * Port or multi-point fuel injection (MPFI)
    * Sequential fuel injection (SFI)
    * Direct injection

 

Хайде някой компетентен, който е запознат да каже.

 

Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди да търсим отговора на зададения въпрос аз лично искам да попитам друго: какво общо има избора на двигателно масло с модела инжекцион?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oгромно значение има. Обяснявам защо. Някои масла са от А3/ B4  ACEA групата и се препоръчват само за бензинови двигатели какъвто е моя. Други масла като Mobil 1 ESP 5w30, което аз слагам е от C2/C3 ACEA групата и се препоръчват предимно за дизелови двигатели, но и за бензинови. Влияние в избора оказва не само вискозитет, синтетика или не, нива на сяра, HTHS, SAPS и т.н. Поразпитал съм из разни специализирани сайтове, с хора които само с масла се занимават.

 

If your Accord is Direct injection engine, ESP might be much better solution due to lower-SAPS content. If your engine is NOT DI, then you could go to ACEA A3/B B4. There is pretty good evidence that Low-SAPS oil such as ESP will leave less deposits on valves then High-SAPS oil.

 

Че е от значение дали е директна инжекция спор няма. Въпросът е дали някой може да помогне с информация, понеже аз не я намирам.

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

R20 е с ИНдиректна инжекция, т.е. нормален класически инжекцион (дюзите са на колектора). Хондови двигатели с директна инжекция (т.е. дюзите за горивото са директно впръскващи в горивната камера) за Европа за сега е само К20С1 (на сивик 9 type r).

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.honda.pl/cars/owners/castrol/_jcr_content/par1/textcolumnwithimagem/textColumn/richtextdownload/file.res/Zastosowanie%20olejow%20Castrol%20w%20samochodach%20Honda.pdf

 

http://www.oilspecifications.org/acea.php

 

 

 

A/B: gasoline and diesel engine oils

ACEA A1/B1 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in gasoline engines and car & light van diesel engines specifically designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a high temperature / high shear rate viscosity of 2.6 mPa*s for xW/20 and 2.9 to 3.5 mPa.s for all other viscosity grades. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

ACEA A3/B3 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines and/or for extended drain intervals where specified by the engine manufacturer, and/or for year-round use of low viscosity oils, and/or for severe operating conditions as defined by the engine manufacturer.

ACEA A3/B4 Stable, stay-in-grade oil intended for use in high performance gasoline and direct injection diesel engines, but also suitable for applications described under A3/B3.

ACEA A5/B5 Stable, stay-in-grade oil intended for use at extended drain intervals in high performance gasoline engines and car & light van diesel engines designed to be capable of using low friction low viscosity oils with a High temperature / High shear rate (HTHS) viscosity of 2.9 to 3.5 mPa.s. These oils are unsuitable for use in some engines. Consult owner manual or handbook if in doubt.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

юПри маслата C e за катализатор и не е смао за дизел.

 

правилно си прочел че а3/б4 имат повече примеси/ASHesh и киселини но и те по добре защитават двигателя.

 

до колкото знам Ц3/Ц4 са подбре за дизел с ДПФ, газови защото се образуват по малко киселини и не вредят на катализаторите. А3/б4 имат по добри смазочни свойства и бих ползавал тях за обикновен бензин.

 

колкот до HTHS тва е течливоста на маслото и колкото повече толкова по запазва двигателя изключение е к20  двигателя кадето ниско HTHS e нужно заради маслените магистрали.

 

фирмите рекламират масла с Low HTHS само зарадаи по ниския раход на гориво, откъм запзване на метала по голяма HTHS e по добре.

 

та за твоя r20 си слагай A3/B4 освен ако не е като к20 с тънки маслени магистрали или не си с газова

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...