Jump to content
DAN40_91

Съвет за избор на Civic 5/6 gen.

Recommended Posts

Здравейте, колеги,

 

Обмислям покупка на Сивик gen 5 или 6, като временно бюджетно решение. Парите, които съм склонен да заделя, са между 2 и 3К. Нямам голям опит с Хонда (карал съм Акорд '97 2.2VTEC - от мотора съм очарован, но като качество на изпълнение като цяло беше доста зле, според мен). Търся си японка хеч, седан или купе (англичанки не искам). Бих искал да ви помоля да ми поразкажете за вашите сивици, какво е да се живее с тях всеки ден и т.н. Също така, бих искал да се посъветвам, какъв мотор да търся - гледам, изборът е между 1.4, 1.5VTEC и 1.6VTEC (ще ме извинявате, не знам как се водят като код :D ). Реално, каква е разликата във вървежа (разход не ме притеснява), и заслужават ли си според вас повечето пари екземплярите с VTEC? Идеята ми е да карам колата временно, докато събера пари да си взема нещо по-сериозно, ама все пак ми се иска да понавървява (предишната ми кола беше БМВ е36 320i, а сега карам на баща ми Октавия 1.8Т, така че съм свикнал на някакъв вървеж :) ). Другото нещо, което ме интересува, е как се държат сивиците на дълъг път. Доколкото знам, са си спартански коли, а и задницата олеква при висока скорост? И също така - каква е разликата в поведението/вървежа между gen 5 и 6?

П.П. Малко оффтопик...Какво мислите за Прелюд? Гледам, че изпадат сносни, поне на снимки, за по 3К...

Благодаря предварително!

 

Поздрави и хубава седмица на всички! :)

Редактирано от DAN40_91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей

Аз карам Сивик 6 генерация- Седан, с двигател 1,4- 90 к.с, колата е сглобена в Япония.

Първо при високи скорости (170-200 км/час) задницата на колата въобще не олеква- и като цяло колата е много стабилна (това се дължи освен на ниският център на тежестта, така също и на независимото окачване).

Второ независимо дали двигателя е VTEC или не- Хонда тръгва да върви над 4000 об/мин та чак до прекъсвач. 

Трето...питаш какво е да се живее всеки ден с Хонда... ами ако шофираш Хонда (и при съвсем нормална поддръжка)- забравяш за почти всички и всякакви проблеми, които биха давали други 15- 20- 25 годишни коли на тази възраст. Просто се качваш в колата  я ползваш. Накратко казано Хонда е надежден автомобил.

Като общ недостатък е наличието на корозия до 5 генерация; при 6 генерация и нагоре вече се прилага двойно поцинковане и там корозията е значително по- малко. 

Това е от мен- и успех с покупката.

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не си харчи парите за Сивик. Нито е вървежен, нито вози добре (щом Акорд не ти е харесал, Сивика е няколко нива под Акорда). Събери си още пари и си купи, каквато кола искаш. Аз моя Сивик много си го обичам, защото е много надеждна кола, ако се обслужва адекватно, но аз съм минималист и не търся нито вървеж, нито лукс. Когата го купувах търся здрава и икономична кола с евтина поддръжка и вече 11 години съм предоволен (предния ми Сивик беше 5-та, а сегашния ми е 6-та генерация).

 

Благодаря за мнението, колега! Не очаквах такива искрени думи от ентусиастите в този форум (все пак сме маниаци и сме, малко или много, пристрастни) :D Да, напълно ми е ясно, че не купувам бърза и луксозна кола, а бюджетна. Те тези неща се взаимоизключват, дето се вика, кон дето бяга бързо и да не яде, няма...

Проблемът е финансов, разбира се, сега ми предстои смяна на работното място и има доста въпросителни... Иначе, (не ме хранете, моля :D ) от малък съм си харесал BMW e46 328i. Стабилна машина, изискваща обаче и стабилна поддръжка (не само чисто техническа, а и "административни" разходи като каско, паркинг и т.н.). Та на този етап ми е по-скоро труднопостижимо. А в следващите месеци ще ми трябва нещо да търкалям, понеже няма да мога да се ползвам от облагите на семейния Шкодилак.

Иначе, в интерес на истината, нашият Акорд возеше добре, но отвътре всичко тропаше по интериора, а и самата кола си имаше доста проблеми за оправяне. Затова и не я карахме дълго време.

Насочих се към сивика, защото, още като си купувах е36цата, алтернативата ми беше 6ца "жабка" и знам, че са надеждни коли с директно управление, които вървят повече от другите в класа си.

Та, отворен съм към всякакви мнения, колеги :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега след Хондата (каквато и да е тя) ще забравиш за БМВ ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си свикнал на някакъв вървеж, ако не си вземеш ПОНЕ 160 коньовият сивик, ще имаш чувството, че колата е умряла. Сивика силната му страна са завоите, а не ускорението (говорим за заводски вид). Лек е, нисък разход и вървежите не са им кой знае какво. За тия пари ще вземеш читава 1.4 (90/75 коня) и евентуално 1.5 (105 коня В-тек). За 1.6 не мисля, че ще успееш да намериш нещо читаво. В случая щом искаш да си вземеш нещо, докато събираш пари - Взимаш си хонда 1.4 90 коня, не бърка в джоба по никакъв начин, обслужваш и след това сипваш - караш. Разхода и е доста доволен и ще си събереш пари за друга кола. 6 генерация 1.4 90 коня с гуми 180/60 ще вози доста прилично, но все пак си остава спартански хедж :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята д15 (5генерация 1.5 90кс) + пълна игла изобщо не се дава на 320и 36ца купе, ако това е вървежна кола... Иначе разходите по поддръжката са минимални, разход-нисък... Общо взето ти избираш, колегите са ти казали за недостатъците - най-вече на ръждата обърни внимание.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и много често Сивиците горят масло, и то не малко, особено тези на над 200-300 хил. км.

Че коя кола на 20г с пробег 200к в кавички по км не гори масло ако не е барана,данеби ис-ките или 320ките да не горят, имам приятел който слага 10-60 защото ис-ката му го гори като е вкара в червено...П.п Щом се двуомиш значи не си достатъчно запален зс хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят семеен седан с Д14А4 преди да му направя магариите беше на 190к км.(по цифърки, на колко е бил, само той си знае) и не пипаше грам масло от смяна до смяна.

Като го сменям все едно източвам току що налято масло!

Това как е карана и поддържана една кола е най-важния фактор, при нашите 20+ годишни любовници, всичко е на късмет, както като си търсиш жена, каквато ти се падне...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, колегата по-горе е прав, идеята на темата ми не беше да сравняваме Хонда с БМВ. Просто исках да чуя впечатленията ви от сивиците, баварците са ми повече от ясни :D .

Това с горенето на масло, според мен, си зависи от това, как е поддържана една кола. На моята е36ца за 2 години и половина не съм й доливал грам. Ама я намерих запазена и много си я гледах (сега съжалявам, че я продадох, но тогава така се развиха събитията, заминах за чужбина...). Лошото е, че има доста хора, които си вземат някакъв курник за 1000-2000 лева, дето само емблемата му е БМВ и всичко по него е вързано със свински опашки, и си мислят, че карат премиум кола...Но нека не разводняваме темата. Мисля, че се получава интересна дискусия. :):beer:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам сивик 1.4-75к.с. от около две години.Много запазен екземпляр.Минусите за мен са,много тънка ламарина ,лоши предни седалки/това се лекува/.Говоря за 6генерация!Нямам проблеми с разхода на масло!Много добри материали вътре в купето,няма досадно клопане и тропане по павета!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D14A8 90 к.с. - не гори масло естествено редовна смяна и няма грам ръжда. На реални, проверени 188 000км. Последните 17к са в Полша.

Не мисля, че е така спартанска. Отделно колега съм виждал седан японкски 5та, който имаше пълен ел. пакет, фабрично радио и сиди чейнджър + полукожен салон и климатик. Коли всякакви може да видиш, от голи варели до натъпкани с джунджорийки. Успех с намирането на екземпляра за теб!

 

П.С. И аз съм карал две БМВ-та една 5-та и една тройка купе. И двете са ме оставя ли на пътя....да ти и "премиум", а съм ги гледал като писани яйца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има Сивици дето горят 1л масло на 5000 км, но има и такива, дето горят 1л на 1000 км. Зависи какъв ще му се падне.

Колега само моя сивик ли е нещо объркан,та дори и 5-40 не иска да го гори,колкото и опити да правя да го накарам да гори не иска..... П.п то екотеците незнам дали горят по 1-100км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм 4 хонди до сега. Д14А8, Б16А2, Б18Ц6 и Б16А2. По ред са 6та генерация, 6та генерация, Интегра, 6та генерация. Първата и последната (тази, с която съм в момента) не пипат масло. Втората пипаше на 1 смяна доливах още толкова. Третата - интеграта пипаше около литър и половина на смяна. Много зависи в какво състояние е двигателя, но като цяло Д серията не пипат толкова, колкото Б серия. Така че шанса да нацели добра Д серия не е никaк малък :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе и 6та не е по-добре с ръждата. Идва ли от Австрия ( където са по 200 евро ) няма отърване от нея. Личен опит. Дори сега заминавам пак за Холандия в издирване на читава 6-та без ръжди. Цените са от 450 евро нагоре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Двигател се прави,купе се не прави...

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет. От половин година съм собственик на 6та хеч и обичам тази кола!  :honda:   Преди да се сдобия с нея съм карал на баща ми пасатите (Б5 и Б5.5) и трябва да ти кажа, че това са коли, които много би се радвал да имаш като станеш на повечко години, но за сега сплесканата ми жабка ми доставя по-голямо удоволствие. С 90те си коня ми дава приятно изживяване, без да е нещо мощно, но е забавна все пак :) Както повечето колеги горе не съм имал проблеми с ръжди, масла и други подобни. До сега съм сменял само тампони за щастие, другите части просто са качествени, макар и на близо 20 години. 

 

Ситуацията с маслото много лесно се проверява - като я тест драйв-ваш понастъпи я малко (след като загрее двигателя разбира се, което става много бързо на Хонда) и като спреш виж/пипни ауспуха. Ако има проблем само при помирисване на червените обороти ще е налигавила ауспуха, ако ли не - ще има само сажди. 

 

Успех! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...