Jump to content

nonstopbg

Фен
  • Content Count

    6
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About nonstopbg

  • Rank
    Ценител

Profile Information

  • Интереси
    компютри и лоши пътища
  • Кара
    HR-V D16W1, VW B5
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    ВТ/Сф/Плн

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Здравейте, благодаря за всички отговори и съвети. Взех нов акумулатор Бош и отново пали от половин оборот. Старият до последно палеше от раз и без замисляне, така и не разбрах как се предаде така скорострелно, нямаше никакви индикации да е разреден. Но ще ви кажа как съм му "помогнал". Предния ден смених поленовите филтри и напръсках профилактично радиаторчето зад тях със спрей за климатици. Според инструкциите го оставих 20 минути и запалих. Поработи 20 минути на рециркулация и после още 20 с отворени прозорци да проветри. Изрично пишеше да съм ИЗВЪН колата, да пръскам само с маска и предпазни очила и т.н., което значеше спрял автомобил. Предполагам, че вентилаторът е голям консуматор, защото явно се е доизхранвал от акумулатора. Занесох го за проверка и зареждане, но после пак въртеше тромаво и след 5-6 пъти аха да не развърти достатъчно. Или не го бяха заредили качествено, или наистина му е паднал капацитета ударно. Но така или иначе идва зима, не бих му имал доверие в студа и взех нов. Тракането ми казаха, че е от релето. И един любопитен факт, може да помогне на някого. Акумулаторът се оказа доста нестандартен размер, азиатски стил, с десен плюс. Нямаха да ми дадат точно такъв оборотен, но бях решил да преместя колата до магазина. Взех стандартен оборотен и един азиатски за товар (бракуван), вързах товара и запалих от другия с кабели. Поздрави и безаварийно!
  2. Благодаря за бързия отговор, намерих магазин наблизо и ще го занеса.
  3. Здравейте, колеги, Случи ми се нещо странно. Спрях пред магазина и като излязох, пробвах да запаля и все едно нямаше ток като при слаб акумулатор. Преди това всяко палене беше без проблем, от четвърт оборот. Прави следното: почва уж да върти, но всички лампи тръгват да загасват като при липса на ток, прави 1-2 оборота едва-едва и след това почва да трака като тресчотка. Никога не ми се е случвало нещо такова, поне не с тракането накрая. Върнах се с мултимер и показа 12.33 волта. Пробвах веднъж да запаля и показа след това 12.03. Проверих клемите, поразходих се още 2-3 минути около колата и замерих отново - 11.88 волта. Според мен е акумулаторът, но бих се радвал ако някой по-опитен даде мнение. Иначе, от бездействие в гаража беше паднал от утечка зимата и го съживих успешно, но сега май е видял зор с късите разстояния напоследък. Другото ми предположение беше блокирала втулка на стартера, но не знам дали от нея щяха така да загасват лампите. Със сигурност не са четки, при тях цъка релето и не се и опитва да върти. Поздрави!
  4. Здравей, колега, Аз също съм мислил по темата, но седалката ми е добре и реално просто ми липсват настройките. Тъй като хондата не я карам аз, проблемът го реших по следния начин - възглавница от мемори пяна от Jysk за около 50 лв. Направена е за стол и е като лумбална опора. Когато карам аз, я слагам на облегалката и е супер. Когато кара приятелката, я слага на седалката и така височината й идва отлично. Самата възглавница е скосена и като я въртиш си регулираш наклон и височина. Някъде четох за подпъхване на скосен дунапрен под тапицерията при CR-V, но там проблемът беше малкият наклон на седалката. Щом твоята е смачкана, може да помогне. По спомен е с ципове и ще е сравнително лесно.
  5. Благодаря за отговора и добре заварил. Да, не бързах да се притеснявам, но обичам да си познавам техниката. Даже най-напред я пуснах за проба върху сняг на една поляна, нарочно с лошите гуми, за да не я надценя когато не трябва. Бях приятно изненадан, докато не стигна до леко заледен сняг. За консумативите, няма да се правят компромиси с пробег или качество, това ще е най-важният автомобил в семейството. Като успея да я регистрирам, ще се обадя за разходка до Русе и пълно обгрижване. Поздрави!
  6. Здравейте, колеги! Семейството се увеличи, а с него и нуждата от втори автомобил. След доста четене и сравняване, HR-V спечели по всички показатели и с малко търпение и късмет, вече е в гаража - CVT, 5 врати, 105 к.с., 2000г., 4х4. Учудващо, цялото оригинално оборудване е налично. Почти всичко работи безупречно, с изключение на клаксона и импулса на чистачките при пръскане. Досега не съм срещал автомобил, който при пръскане не включва чистачките и предполагам не е нормално за този иначе добре измислен модел. Въпросът ми е трудно ли се оправят тези два проблема? И сега два въпроса с повишена трудност. Извинявам се за многословието, но като диагностик в информационните технологии съм наясно, че всеки малък детайл е от значение. 1) ABS-ът се включва за щяло и за нещяло. Преди го отдавах на лошите гуми и леда, но сега като че ли го прави даже по-често. Сработва само при много, много ниска скорост, когато колата е почти спряла и педалът не е натиснат докрай. Появява се едно неприятно стържене и ритане на педала на спирачката, след което звукът се променя към по-високочестотен и ритането намалява и изчезва, но колата продължава да пълзи още малко и направо ти стърже по душата. Сега при последния тест на сухо, същото се получава и при натиснат докрай педал, докато на сняг заковаваше и спираше веднага. Не се чува само при някакво междинно положение, а може и да е когато си иска и да си внушавам. За сравнение, при екстремно спиране на сухо, ABS сработва както трябва и прескача най-много един зъб (един отчетлив удар), след което пак има високочестотните звуци, но направо не се чуват в сравнение с гореописаното мъчение. Тъй като повечето време съм само инструктор и не карам аз, първо се бях притеснил да не е от веригата на вариатора, но след кратък тест драйв спирачката ме успокои. Звучи ли ви като спукана гривна или друг познат проблем? Лампа не свети никъде, освен на контакт. 2) За самият вариатор - забелязах, че като подам газ, Хондата не ускорява веднага. Бързо вдига оборотите до 3500 и задържа, а скоростта или не се увеличава, или минимално. Щом леееко отпусна газта, усещам как идва мощност и колата се изтегля веднага напред. Прочел съм почти всичко писано за HR-V, по няколко пъти даже и веднага се сетих за коментарите, че под 3500 оборота не може да се смени предавка, дори на ръчна кутия. Интересно е, че ако леко припомпвам педала на газта ще ускоря по-бързо, отколкото ако държа педала натиснат до край. При второто, рязко си променя поведението едва към 4000 оборота и 90-100 км/ч и реагира по-добре. Не съм имал възможност да тествам на скоростен път и по-дълга права, за да сравня. Защо съм останал с впечатлението, че при CVT ефектът е обратен - оборотите са сравнително постоянни, а се увеличава скоростта с изменение на предавателното число? Разбирам да се вдигнат до 3500 и да останат там, но защо трябва да отпусна газта, за да ускори осезаемо? Така ли е и при другите HR-V вариатори, или има нужда от диагностика? Или просто при по-ниска скорост не трябва да имам големи очаквания. Иначе има съвсем, съвсем лека разлика между звука на предна и задна скорост (тръгнала дистанционна втулка?) и при потегляне се чува едва доловима вибрация, но без резонанс и за по-малко от секунда. Стартовият съединител се държи добре. Вероятно и аз съм по-нетърпелив и съм свикнал компютрите да се съобразяват с мен, а не аз с тях. И все пак, натискам до долу и почвам да броя, а скоростта си остава същата, само звука се променя. Като ми писне да чакам почвам да отпускам, а тя вземе че дръпне рязко напред. Ако чакам търпеливо 5-10 секунди, вече плавно набира и се развърта. Като се замисля, предполагам това е наложило добавянето на S-режим. Да отбележа, че още нищо не е обслужено, за съжаление не е сменено и маслото на вариатора. Имаше проблем с един от немските талони и докато чакам одобрение от Германия, съм подписал декларация да не ремонтирам нищо. Не се надявам всичко да се разнищи по интернет, но поне малко ще се ориентирам какво да очаквам като непланирани разходи и интервенции. Цялостното обслужване е в планираните и там е ясно. Сегашното поведение на вариатора е перфектно за човека, който ще го кара, така че въпросите са по-скоро да се настроя психически дали потенциален ремонт би бил наложителен, или е за доста по-нататък. От краткия ми опит с Хондата мога да кажа, че това е Колата. Вкъщи вече всички са на това мнение, а приятелката ми мина от "Олеле, колко е огромна" до "Това е най-яката кола на света" за половин час. А след още половин не можеше да се познае, че не е карала 9 години след шофьорския изпит. Всяко мнение по горните въпроси е добре дошло, защото Харви бързо стана като част от семейството. Поздрави!
×
×
  • Create New...