Jump to content

Класация


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 15.12.2022 in Мнения

  1. 3 точки
    Добре, замисли се сега, през тия бутала кое масло ще циркулира по-добре. 5W-30 с работен вискозитет 11 - 12, или 0W-20 с работен вискозитет 7 - 8. И се загледай в какво състояние са. Жокер: бутала на Honda Jazz 1.4 iDSI, 2005г., карана с масло 5W-40 (хидрокрек, но качествен!) по дилърска гаранция, а и после пак със същото, понеже "да има дебел маслен филм". Както се вижда в този момент, през минимализираните маслосъбирателни сегменти и атом не може да премине. Така са запечени. По препоръка тук се дават масла от 0W-20 до 5W-30! И смяна по японски manual - 3000 мили (severe) и до 5000 мили (normal). При съвремените малолитражни турбилирани двигатели нещата стоят още по йезуитски! Там размерите на бутала , сегменти, канали, допуски на лагери и т.н. са още по-минитюризирани. От там са и изискванията за по-нисковискозитетни масла! И още нещо: Минералка 0W-20 не съм срещал на пазара! А дори и да има е по-трудно да я намериш от колкото традиционната синтетика. Още: 0W-20 в повечето случай са с PAO, естери, AN и доста напомпан противоизносен пакет противоизносни присадки. Нещата са изчислени. При турбото - също! Но всичко е за сметка на намаления експлоатационен интервал на маслото! Ако искаш здрав съвременен двигател, от последните поколения, тогава хубаво нисковискозитетно масло и честа смяна. Това е разковничето. А, че се отразява на джоба - това е беспорно! Но така са направени правилата на играта в съвремения свят... И накрая - разликата между 5W-30 и 0W-20 е значителна и не е за пренебрегване в работен режим!
  2. 2 точки
    Моя Джаз го карам от 2010 г и съм минал на газ около 270000 км . Колата е внесена от Италия с монтиран там ГИ БРЦ . Щети по двигателя нямам . Не гори масло . Мисля , че си заслужава да се сложи газ ако се кара много .
  3. 2 точки
    Имах предвид, че ако се използва по-висок вискозитет при такива двигатели, се получава по-голямо хидродинамично триене в лагерите, съпътствано с отделяне на по-висока температура, което пък води до локални прегрявания, вредни и за маслото, и за лагерите. Това от една страна. От друга - няма да има доър поток на маслото през маслосъбирателните сегменти и дренажните отвори на буталата, които са минитюризирани, от там пак прегряване на маслото (и то в едни от най-горещите точки на двигателя). От там закоксуване на маслосъбирателните сегменти с последващите, съпътстващи беди. В турбото нещата стоят още по-трагично. А едно добре избрано истински синтетично 0W-20 не може да го уплаши температурата, а и ще циркулира, съответно и ще охлажда по-добре. Като ще се избегнат проблемите по-горе. Но, при новите двигатели, честата смяна на маслото е задължителна, ако искаш тоя двигател да живее... Абе, както е казал народът: "Козата си сака пръч!"
  4. 1 точка
    Здравейте, Колеги! Маслата са на път и по предварителна информация, доставката ще бъде на 21.12. Ще пиша нов коментар след като пристигнат и може да се взимат. На 22.12 в края на деня ще отпътувам за празницте, затова моля, на който маслата са спешни, да организира взимането или на 21.12 надвечер или на 22.12 преди 18:00 часа. Ще бъда отново на линия за взимане на 28.12 или 29.12. Ще се опитам да изпратя всички, които са с куриер в рамките на 21-22.12 преди да замина.
  5. 1 точка
    @Bekario Да! Точно така. Пък и наливат 5W-40. В последствие това е резултатът.
  6. 1 точка
    - Чух, че по вашия край вали сняг. - Батее, ти к'ъф слух имаш, не е истина!
  7. 1 точка
    ...това с вискозитета би се отнасяло с пълна сила, особено когато автомобила е чисто нов. "Всичкото" западно европейци кара по 30к км от смяна на смяна и после що горели масло
  8. 1 точка
  9. 0 точки
    Габровче към баща си: - Тате, тате, днес спестих 2 лева! - Браво сине мой! Как го направи? - Ами, изтървах автобуса и тичах след него. - Бунак! Що не тича след такси бре!?
  10. 0 точки
    За пръв път на световно първенство зрителите по трибуните са по-богати от играчите на терена.
  11. 0 точки
    Ядене, платено от друг, не съдържа никакви калории! Габровска поговорка.
  12. 0 точки
    И да не съм капо, а и звучи като виц. Преди минутка ми звъни телефона, ама докато го намеря, спря. Гледам - мойта звъняла, па я набирам и и викам: - А бе, жена, аз тамън да го извадя и ти са отказа.
  13. 0 точки
    Съпругата: - Днес бях на лекар и той ми каза, че бюстът ми е като на двадесет годишна. - А за петдесет годишният ти задник нещо каза ли? - Не, за теб не стана дума.
  14. 0 точки
    Да търгуваш по пернишки ! Интернет обява за автомобил: - Ауоооу!? - Да, кажете? - Бе тука видОх на едно мЕсто, че даваш една сто-дваасе и четворка? - Мерцедеса?!? - Да, он! - Видял сте го в автомобилният сайт предполагам!? - Е нема значение къде съм го видЕл, тебе шо ти дреме? - Ами понеже само там е обявена... - 'Сичко знам я! Кажи с'а за коуата, шо й е? - Ами написал съм в описанието поддръжката и цялото общо състояние на автомобила, както и консумативите за смяна... - А нешо пари? - Цената също е посочена! - Е на мене не ми излАза! - 2000 лв е цената. - Шшшш, ти за цирко си ги написАл тия две иляди уева бе! Кажи с'а като 'ората? Не се еб*вам! - Амиии такава е... какво да ви кажа... всичко е изрядно и подменено! Частите все пак не са без пари. - Е да бе, разбирам те... давам ти илядо! ТВРЪДО! Кръшиме рАце, фащаш свЕта и си еб*ваш макята сос здраве! - Не ви разбрах?!? - А да доем и да разбереш по ли е далавера, а??? - Извинявам се, но... - Илядо бе, илядо! 500 уева ти вадим на джЕб, а другите живи и здрави живото ке си покаже кога да ги опраЙме! - Обаждането ви е несериозно! - Е 'убаво! Помисли си оти усешчам, че сакаш да ми я подАриш...
  15. 0 точки
    Урок по полово възпитание Учителят държи в ръка банан и презерватив: - Деца, днес ще ви покажа как се поставя презерватив. А банана съм взел, защото на гладен стомах, не ми става.
  16. 0 точки
    - Дядо Дончо, защо на члена глъвътъ е розова? - Защото, е за момиченца, дедовата! ..
This leaderboard is set to Sofia/GMT+02:00


×
×
  • Създай нов...