Jump to content
NPN

Направи си сам

Recommended Posts

Поздравления за удачната идея! Мисля, че колеги с тази марка автомобил ще се възползват от нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравления за удачната идея! Мисля, че колеги с тази марка автомобил ще се възползват от нея.

.....и не само те :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво пич,много удачно решение и аз ще го направя! :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Доста отдавна имах подобна идея, особено след като инсталирах климатроника и видях колко боклуци са се събрали при изпарителя като го вадих. Изчистих ги, но без този филтър пак ще се съберат. Благодаря колега за конкретния модел, ще го ползвам! 5 лева за смяна хахахах

Редактирано от batkosio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, много яко решение :D Ще си спретна и аз един, че нещо забелязвам, че от няколко дни климатика ми смърди на зла гад първите 5 минути, като го включа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest darius

Колега,ограничи ли достъпа на вода до филтъра,мислиш ли да го затвориш с кутия?

Браво, много яко решение :D Ще си спретна и аз един, че нещо забелязвам, че от няколко дни климатика ми смърди на зла гад първите 5 минути, като го включа

Смърди,щото водата го кара да втасва.Развиват се микрогадости и мирише,ама филтъра не решав проблема.Моя го смених с нов и пак мирише,трябва микроорганизмите да се изтровят........... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за спам-а, но дали това може да се получи за 5gen.?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Moonchild, филтъра няма да помогне както каза darius, за смрадта се продават спрейове за климатик който обезпаразитяват и обезмирисяват.darius не разбрах въпроса за кутията към мен ли е отправен?Шефче може и да стане стига филтъра да е достатъчно широк и дълъг за да покрие отвора през който минава въздуха.Този който ползвах е дълъг 40см, ширината е някъде около 20см (не съм го мерил), но ако трябва ще го премеря.

Редактирано от Nikolcho

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest batkosio
Отговорено (Редактирано)

Аз си инсталирах вече :lol: Същия филтър за Астра, имам за още една смяна, ама го купих за 13 лева.Относно смрадта- трябва първо да си почистите боклуците от изпарителя, защото се събират там, на входа на питата. Аз това упражнение го направих зимата, и смрад нямам. Със спрей не мисля че ще стане, ако е задръстено с буклуци, виж за поддържане на чистотата после може да помогне.

Редактирано от batkosio

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си инсталирах вече :D ...... ама го купих за 13 лева.

Ама за 13 лева си купил два филтъра. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви разликата след една година и едно междинно продухване с компресор :lol: (пусти БГ манталитет).

Сещайте се какво дишаме когато няма филтър.

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя го смених на 6-я месец, не беше толкова мръсен, но определено има полза от него :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи да споделя със вас моето побългаряване на този филтър след като във бултрако ми казаха 37лв за 1бр. Отидох във един магазин на мой познат който зарежда полски филтри на тънка цена. Извади ми всички квадратни филтри и се почна смерването със моя. Ми да ви кажа,купете си евтин филтър за Сеат Ибиза 2001/2002г пасва идеално,режат се само 2 гънки и влиза като утях си и струваше само 10,50лв.П.П.За 6-та ген.хеч става реч във историята,радвайте се на чистия хладен въздух от климатика! :D

Редактирано от PETE_TONG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Трябва ли да свалям чистачките и цялата шина под тях за достъп до тая дупка дет трябва да сложа филтъра на 6 ген. Сивик?

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, 6-та генерация си имат такав филтър в купето зад жабката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз надигнах леко шината и дупката си е отворена. Знам че има в купето ама като превенция да се слоши и отпред на дупката, че в наща мръсотия...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дигам малко стара тема, защото съм се хванах със смяна на филтъра на купето и реших да не спирам до там, а да оптимизирам малко системата, тъй като изкарах две шепи листа, прахоляци и сякви мизерии от-пред филтъра и зклещени над вентилатора.

Стигнах обаче до момент в който имам нужда от допълнителни мнения и съвети:

Колата ми е Сивик 6ген. и си има филтър в купето между турбинния вентилатор които засмуква въздуха и вътрешния радиатор (изпарител или както му се вика там) на климатика!

 

Въпросите ми са:

1. Ако сложа такъв филтър преди този вентилатор (т.е. отвън), достатъчен ли ще е притокът на въздух та да не се затормози перката и да изгори моторчето, както и за достатъчното обдухване на купето?

 

Въпрос е малко условен и зависи от отговора на въпрос 1!

2. Ако отговора е на въпрос 1 е положителен (т.е. че притокът ще е достатъчен след поставянето на филтъра), къде точно да поставя филтъра:

Вариант 1: На самата дупка, пред предния прозорец:

Публикувано изображение

или

Вариант 2: Долу над самия вентилатор:

Публикувано изображение

Като при вариант 2 напасването на парчето филтър би било доста улеснено поради правилната форма на отвора, както и площта на филтъра би била по-голяма.

 

Подмяната на този филтър си мисля да не е толкова честа като на този в купето, тъй като вътрешния допълнително ще убира прахоляка дори и външния да е по-замърсен.

Ако се постави външен филтър, подмяната му ще е еднакво трудна независимо кои вариант( 1 или 2) ще се окаже по-добър!

 

Отново, всичко това ще се изпълни, ако поставянето на такъв втори филтър няма да затормози крайно много притока на въздух към вентилатора (да доведе до изгарянето му) или към купето (да е достатъчен за доброто обдухване и проветряване.

 

3. Точка три от моето мини проектче е поставянето на ситна мрежа върху дупката с цел ограничаване навлизането на листа и по едри боклуци към вентилатора и филтъра в купето и евентуално към новиа външен филтър. поставянето на тази мрежа е безусловно независимо дали ще поставя допълнителен филтър или не, поради количеството боклуци които изкарах от системата при отсъствието на тази мрежа. Със мрежа дупката ще изглежда по следния начин:

Публикувано изображение

 

И така целта на този безкрайно дълъг и затормозен пост е да разбера дали наистина има нужда и оправдано, безопасно и с положителен ефект ли ще е поставянето на втори поленов филтър преди вентилатора, или е по добре да не го слагам и да сложа само мрежата която да обира едрите боклуци, но да пропуска свободно въздух, но със значително по голямо количество прахоляци?

 

Моля споделете мненията си, защото както е казал Марк Твен: "В спора се ражда истината!".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега единия ми акорд имаше клима ама нямаше точно това което те тормози.как постъпих , наравих си две ''рамки'' от мрежички и между тях сложих един пласт от филтър за абсурбатор.Какво стана ,нямаше боклуци и какво ли още не и спираше до определена степен прахта ;) .Според мен един филтър не би изтормозил моторчето по какъвто и да е начин,но това зависи от плътноста му.между другото не съм виждал с голяма плътност че да пречи.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигам старата тема, за да вмъкна една забележка.Поленовия филтър няма как да се сложи на позиция 2 (вариант 2), защото там пречи на клапата която се отваря за да може системата да върти само въздуха в купето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да вдигна малко темата :)

 

Някой правил ли е такава интервенция на Акорд 5-та генерация? (Английски)

 

този моделк Акорд също няма такъв филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да и е желателно на 20000 километра да се сменя защото иначе смърди на урина от микробите в изпарителя и филтъра

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...