Jump to content
stoyanov.bs

Съвет за избор на летни гуми

Recommended Posts

Колеги привет, моля за съвет относно избора на летни гуми за моето хр-в.Размера е 195/70/15 а избора е между тези марки.Fulda Diadem 2Semperit VAN-LIFEKumho POWER STAR 758Toyo 330Uniroyal RAIN MAXGT Radial CHAMPIRO 728Hankook OPTIMO K715Sava EFFECTA +Gremax MAX8000Bridgestone B 330 Michelin Agilis 41Continental VancoContact 2Bridgestone B 390Може би изглежда раничко ,но мисля да ги поръчам от barzgumve та до март да са вече тук тъкмо навреме за смяна.Лично аз клоня към Hankook optimo K715 защото според немските класации гумите се представят добре(за останалите почти няма данни).Предните гуми ми бяха Мишелин агилис 41 и не съм очарован- гумите лесно просвирваха в завои, лесно губеха сцепление на черен път (сравнение със зимните ми клебер крисалп) – може би мнението ми е субективно тъй като гумите са старички и поизносени, а зимните ми на 1 сезон.Благодаря предварително на всеки отзовал се със съвет.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз клоня към Hankook optimo K715 защото според немските класации гумите се представят добре(за останалите почти няма данни).Предните гуми ми бяха Мишелин агилис 41 и не съм очарован- гумите лесно просвирваха в завои, лесно губеха сцепление на черен път (сравнение със зимните ми клебер крисалп) – може би мнението ми е субективно тъй като гумите са старички и поизносени, а зимните ми на 1 сезон.Благодаря предварително на всеки отзовал се със съвет.

Немските класации ги пусни директно в Recycle Bin. От всички, които си изброил, остави Toyo, Bridgestone , прибави Yokohama и Nitto. След това, да избираме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕВАЛА КОЛЕГ :) А

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще използвам темата на колегата ;) Ако някой знае сайт в който има ценова листа на гумите през 2010 година нека го сподели. Аз лично се разрових, но не намирам нищо :) Хем си мисля, че е рано защото има още месец, а пък е изминал 1 месец от началото на годината и май трябваше вече да са изкарали новите ценови листи...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може би изглежда раничко ,но мисля да ги поръчам от barzgumve та до март да са вече тук тъкмо навреме за смяна.

www.avtogumi.bgПоръчваш и след 2часа може да са на колата ти!Както колегите са ти написали Bridgstone, Toyo или Yokohama!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз давам глас за Bridgestone. Износил съм 2 комплекта B 330 Evo с 2 различни размера и съм много доволен от поведението при мокро, кално, магистрално и т.н. каране. Здравината и устойчивостта на деформации също е завидна. Специално тоя модел бяха шумнички, но определено не са типичните performance гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз клоня към Hankook optimo K715 защото според немските класации гумите се представят добре(за останалите почти няма данни).Предните гуми ми бяха Мишелин агилис 41 и не съм очарован- гумите лесно просвирваха в завои, лесно губеха сцепление на черен път (сравнение със зимните ми клебер крисалп) – може би мнението ми е субективно тъй като гумите са старички и поизносени, а зимните ми на 1 сезон.Благодаря предварително на всеки отзовал се със съвет.

Немските класации ги пусни директно в Recycle Bin. От всички, които си изброил, остави Toyo, Bridgestone , прибави Yokohama и Nitto. След това, да избираме.
Много радикален отговор, колега! Би ли споделил мотивите си за изхвърлянето на гореспоменатите марки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги които се отзоваха.Относно сайта www.avtogumi.bg там няма голям избор от моя размер.След вашите мнения сега съм разколебан между B330 и Toyo 330 и вече по-резервиран към Hankook optimo k715. Само да отбележа че B330 и B330 Evo ги водят различни модели гуми – но предполагам няма да се различават толкова много по качества.А тука намерих повечко немски класации събрани на едно място.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно сайта www.avtogumi.bg там няма голям избор от моя размер.

Ти ги питай, имат всичко и доставката е седмица!Не връщат поръчка! :angry: Бях пуснал тема за тях.Мойте ги докарах от Германия за седмица, със самолетчето и Dhl.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз клоня към Hankook optimo K715 защото според немските класации гумите се представят добре(за останалите почти няма данни).Предните гуми ми бяха Мишелин агилис 41 и не съм очарован- гумите лесно просвирваха в завои, лесно губеха сцепление на черен път (сравнение със зимните ми клебер крисалп) – може би мнението ми е субективно тъй като гумите са старички и поизносени, а зимните ми на 1 сезон.Благодаря предварително на всеки отзовал се със съвет.

Немските класации ги пусни директно в Recycle Bin. От всички, които си изброил, остави Toyo, Bridgestone , прибави Yokohama и Nitto. След това, да избираме.
Такива твърдения не мога да приема за нормални. Има хора , които карат и с различни от последно посочените марки. не всички са улични състезатели или най-малкото не им е по джоба. Всичко е компромис цена/качество. Какво да кажем тогава за тези които карат само втора употреба гуми, и тях ли да хвърлим в кошчето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива твърдения не мога да приема за нормални. Има хора , които карат и с различни от последно посочените марки. не всички са улични състезатели или най-малкото не им е по джоба. Всичко е компромис цена/качество. Какво да кажем тогава за тези които карат само втора употреба гуми, и тях ли да хвърлим в кошчето?

Всяко твърдение, изхождащо от личен опит и базирано на добра информираност, не само от немските класации е нормално. Има хора, които карат с гуми VIDA, което изобщо не е свързано с това, че не били улични състезатели или джоба им бил плитък. За такива компромиса не е цена/качество, защото даже думата "компромис" им идва малко неразбираема. А за тези, които карат гуми втора употреба (на всеки се е случвало) бих казал - директно в Recycle Bin. Звучи крайно, но който е прегръщал стълб или е летял през канавка, и е установил, че гумите му са причината (понеже са стари, корави галоши или много добър избор цена/качество) ще разбере за какво говоря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много радикален отговор, колега! Би ли споделил мотивите си за изхвърлянето на гореспоменатите марки?

tsurko, купи си HANKOOK, покарай и след това сподели твоите впечатления. Карал съм повечето от гореспоменатите марки и освен японските определено мога да похваля Michelin. Безшумни, меки, с много добро сцепление, обаче борда им е много мек и неустойчив на странични натоварвания и не понася дупките. А при нашите условия това е лошо качество. В това отношение слагам като номер 1 Yokohama - изключително здрави бордове. Освен, че понасят екстремно каране, пазят джантите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не визирах конкретно Hankook, а по-скоро замаха с, с който заклейми тестовете и останалите марки. Примерно моите летни гуми са Kumho KU31 Ecsta SPT, във въпросните тестове имаха висока оценка и аз съм доволен от тях. Добро сцепление на мокро и сухо, не са шумни. Не знам какво визираш под екстремно каране, но за средностатистическо почти разумно каране според мен нямат грешка.Зимните ми са KW19 IZenwis, но с тях се попрецаках. Това са гуми за хубав сняг, какъвто при нас има в много малък процент от времето и така да се каже се попрестарах.И при гумите както и при всичко останало има марки с история и при тях си плающаш и за самото име. Според мен е малко излишно на стара кошница да се слагат топ гуми - 100% има по-добър начин да похарчиш въпросните пари за колата. И нека това да не се тъкува като "гумите не са важни" - напротив. Но всичко си има граници!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно, говорим за екстремно каране??? Прегръщане на стълб???? Да признавам, че гумите имат значение, но практиката е доказала, че в 90/100 от случаите проблема е в задкормилното у-во, както и скоростта с която се е движел автомобила!!!Колега виждам, че си доста компетентен. Благодаря за съветите!!!Аз обожавам Хонда, но не отричам останалите марки автомобили, надявам се ме разбираш!!!П.С. Лично се извинявам на автора за офтопика в темата му. Аз спирам до тук с отклоненията от темата, като цяло!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много радикален отговор, колега! Би ли споделил мотивите си за изхвърлянето на гореспоменатите марки?

tsurko, купи си HANKOOK, покарай и след това сподели твоите впечатления. Карал съм повечето от гореспоменатите марки и освен японските определено мога да похваля Michelin. Безшумни, меки, с много добро сцепление, обаче борда им е много мек и неустойчив на странични натоварвания и не понася дупките. А при нашите условия това е лошо качество. В това отношение слагам като номер 1 Yokohama - изключително здрави бордове. Освен, че понасят екстремно каране, пазят джантите.
Не, че съм пристрастен към Японското но подкрепям ZAPPA относно избора да се придържаш -(ако е по финансовите ти възможности) към гумите от страната на изгряващото слънце.Все пак всеки един от нас е направил своя избор купувайки Хонда , защо отново да не се довери и на Японските производители.Аз също съм твърдо за Yokohama и Nitto.Аз също карам Hr-v и в момента съм с Gislaved но има какво да се желае от тях.Просто колата пристигна с тях от Австрия и в заварено положение карам с тях.Но живот и здраве за другата зима знам какво да си взема като гума :) Редактирано от buleka vti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такива твърдения не мога да приема за нормални. Има хора , които карат и с различни от последно посочените марки. не всички са улични състезатели или най-малкото не им е по джоба. Всичко е компромис цена/качество. Какво да кажем тогава за тези които карат само втора употреба гуми, и тях ли да хвърлим в кошчето?

Всяко твърдение, изхождащо от личен опит и базирано на добра информираност, не само от немските класации е нормално. Има хора, които карат с гуми VIDA, което изобщо не е свързано с това, че не били улични състезатели или джоба им бил плитък. За такива компромиса не е цена/качество, защото даже думата "компромис" им идва малко неразбираема. А за тези, които карат гуми втора употреба (на всеки се е случвало) бих казал - директно в Recycle Bin. Звучи крайно, но който е прегръщал стълб или е летял през канавка, и е установил, че гумите му са причината (понеже са стари, корави галоши или много добър избор цена/качество) ще разбере за какво говоря.
... брао състезател. Ти май много ги чуваш гумите ... Но все пак, не мога да те разбера, как можеш да правиш тоя компромис ... да караш със "стрийт" гуми... Ти направо си подритваш здравната книжка, човек! Аз лятото не излизам без слик, като е сухо ... имам си и за мокър асфалст гуми в багажника, ако ръсне дъжд - туй не е шега работа, все пак караме на ръба ... туй хондата не е просто да стигнеш от А до Б, туй е "дъ ултимейт рейсин' машийн", човек. Всеки който е имал неблагоразумието да излезе на улицата с тия полугуми, дето масово се ползват(т.нар. "стрийт гуми"), прегръщал е стълб или е летял през канавка, ще ме разбере за какво говоря. А зимата изобщо не излизам ... понеже нямам откъде да получа достатъчно добра информация за температурата на асфалта(респертивно нивото на сцепление) на характерни точни от пътя София - Варна(там ги режа яко баварци-маварци и друг псевдо състезатели, ко са сещате :)).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно по темата: всички новозакупени HRV и CRV, които съм виждал са с първоначално вградени от производителя гуми Bridgestone. Това не изключва да са продавани нови коли и с други гуми, но 100% са били от японски производител.Малко извън темата, но важно: при всякакви обстоятелства (нормално шофиране, екстремно каране, офроуд и прочие) би възникнал инцидент. Основния елемент от всички, касаещи поведението на автомобила върху пътя са гумите. Затова трябва да сме безкомпромисни в избора на гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Във всеки наръчник на Хонда по различни поводи се употребява "екстремно шофиране", което не означава идиотско каране или рали - изпълнения, но да оставим това настрана.Три летни сезона съм карал с Kumho Ecsta, с които смених старите си Yokohama 205/50 . Първите впечатления бяха - лошо сцепление и малко повече шум. След като изтърках горния слой, сцеплението се подобри. За отбелязване е, че имаха добро поведение при мокра настилка и аквапланинг. За кола среден клас и по - долу са добър избор. Но марката Хонда е най-малко подходяща за полвинчати решения. В крайна сметка избора е на "пациента".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

+1 за Yokohama - добро сцепление и стабилна на пътя, както и в завои !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За отбелязване е, че имаха добро поведение при мокра настилка и аквапланинг.

Може ли да обясниш какво разбираш под "добро поведение" при аквапланинг ? Те такава гума нема. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам смисъла е ясен. Грайфера е така направен, че отвежда водата настрани и намалява възможността за лошо сцепление и поява на аквапланинг. А ако се заяждаш - много издръжлив и словоохотлив съм, но ще ни обвинят пак в OFF TOPIC.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

съгласен съм за гумите втора ръка и аз щях да се наиграя и то с нормална скорост за мен има само една гума мишелин. пс: едно аверче е с юкохама w drive ли там какво е зимни на мердж с-ка гумите 5 пари не струват .... и други приятели се оплакват от тия юкохами....

Редактирано от BlueLude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам смисъла е ясен. Грайфера е така направен, че отвежда водата настрани и намалява възможността за лошо сцепление и поява на аквапланинг. А ако се заяждаш - много издръжлив и словоохотлив съм, но ще ни обвинят пак в OFF TOPIC.

Значи аквата при малко вода липсва, но ако водата е повече "доброто поведение" изчезва... :D Мнението за "....." при аквапланинг е неточно... :), щото едното изключва другото. :D Що всички си мислят, че се заяждам - не знам, но ако искаш нямаш грижа, насреща съм. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се прави на интересен, за всички е ясно, че аквапланинг се получава при липса на сцепление, между гумата и асфалта, поради водна възглавница. И ако грайфера е конструиран да изтласка водата (аквата) встрани, вероятността за аквапланинг е много по-малка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Немският автомобилен клуб ADAC направи тест за поведението на автомобила с гуми с различна широчина, съобщават от automedia.bg. Целта е да се отговори на въпроса дали по-широките или по-тесни гуми са по-добро решение за автомобила.Най-общо резултатите показват, че по-широките гуми позволяват на автомобила да има по-добро поведение на пътя, но за сметка на това отнемат от комфорта. По-тесните гуми помагат за по-нисък разход на гориво и се държат по-добре при опасния аквапланинг.При теста в ADAC използват пет комплекта гуми с различна широчина, с които екипират един автомобил. По-широките гуми дават по-голяма сигурност при суха и при мокра повърхност, като спирачният им път при спиране от 100 км/час е средно с 5.2 метра по-къс от този на по-тесните гуми.Докато автомобилът, екипиран с гуми, имащи размери 185/65 R15T се нуждае от 41 метра за да спре, когато е „обут” с гуми с размери 225/40 R18Y спира след 35,8 метра. Подобни разлики експертите на ADAC измерват и при спирачен път на мокър участък.С едно малко, но важно изключение – при аквапланинг, когато при много вода автомобилът започва да „плава” по пътя, по-добре се държат автомобилите с по-тесни гуми. С широките гуми автомобилът изпада в сложна ситуация и започва да изпитва аквапланинг при скорост от 69 км/час. Когато е „обут” с тесни гуми това се случва при скорост над 80 км/час.По-тесните гуми се оказват по-добри и при сравняване на комфорта в автомобила и шума в купето. По-тесните гуми, имащи по-малка повърхност, която изпитва съпротивлението на пътя, подсигуряват и по-нисък разход на гориво. Техниците от ADAC измерват по-висок разход на гориво при по-широките гуми с около 2.5%.Когато колата бъде ускорена до 100 км/час тя се изключва от скорост и се измерва кога скоростта ще спадне до 80 км/час. Когато тествания автомобил е с по-тесни гуми с размер 195 мм, скоростта спада до 80 км/час след 394 метра. Когато тествания автомобил е с по-широките гуми с размер 225 мм, това се случва след 359 метра.В крайна сметка теста на ADAC позволява да се направят няколко извода, а вие можете да избирате сами – тесни или широки гуми.Широки гуми:- Подсигуряват по-добро поведение на пътя- Позволяват по-къс спирачен пътТесни гуми:- По-добро поведение при аквапланинг- По-нисък шум и по-добър комфорт в колата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги които се отзоваха.Относно сайта www.avtogumi.bg там няма голям избор от моя размер.След вашите мнения сега съм разколебан между B330 и Toyo 330 и вече по-резервиран към Hankook optimo k715. Само да отбележа че B330 и B330 Evo ги водят различни модели гуми – но предполагам няма да се различават толкова много по качества.А тука намерих повечко немски класации събрани на едно място.

Шарката на B330 Evo и B330 е почти еднаква, аз трудно мога да открия разлики. Evo-то са много стар модел и вероятно го няма почти никъде, за B330 не знам. Според мен тия Bridgeston-и ще ти свършат много добра работа ако търсиш и добра проходимост в кално и дъждовно през лятото, освен магистралното каране. От опит знам, че отвеждат водата супер добре, никога не са ми изиграли номер. Редактирано от Slade

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Немските класации ги пусни директно в Recycle Bin. От всички, които си изброил, остави Toyo, Bridgestone , прибави Yokohama и Nitto. След това, да избираме.

 

Немският автомобилен клуб ADAC ...

Редактирано от chavdu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Нали се разбра, че има и колеги, които ги преглеждат. Това не е класация и не се говори за определени марки гуми.

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Нали се разбра, че има и колеги, които ги преглеждат. Това е за тях, освен това в тази класация не се говори за определени марки.

Нещо май всеки гледа да се заяде с теб ... що така? Ти може да си голям състезател, да си изхабил 200 комплекта нови гуми, но с тия съждени тип "аз ся ше ви обясня ся, как стоят нещата и няма да се обяснявам много много, защото моята дума не се подлага на съмнение, понеже съм в пъти по-компетентен от "експертите" на АДАЦ(които са купени от Ханкок btw)" ... извиня'ай

...

Немските класации ги пусни директно в Recycle Bin. От всички, които си изброил, остави Toyo, Bridgestone , прибави Yokohama и Nitto. След това, да избираме.
Тия лаконичните специалисти - "аве ко ше ви обяснявам на вас простосмъртните" най-много радват ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ме разбираш правилно и се палиш. Там се говори за тестове, не за класации и не се говори за определени марки. Освен това предлагам да не акаме повече в темата на човека.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oт многото гуми, които съм карал през годините, най-добро съотношение цена/качество поне до момента са показали HANKOOK Ventus Prime K105. Карал съм и други модели на фирмата, също изключително добри. Но К105 е наистина много добър. В директно сравнение с повечето от другите дискутирани гуми на мене лично повече ми е харесвал ханкука.Мнението ми е изцяло лично и не искам да го налагам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз почнах да вярвам на тестовете на ADAC откакто избрах гуми от тяхната класация и те се държат точно по начина, който е описан в класацията. Където пише, че са добре са добре, където пише, че за зле са зле. Не е точно за recycle bin тая класация...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вниманието на Иван Стоянов: на"лични" ще ти пратя линк и ако вече не си попадал на тази информация, може да си харесаш гуми, както и да прочетеш много полезни неща от първа ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, тази тема стана като цирей. Човека пита нещо и аз му казвам моето мнение. Всеки, който иска, може да го посъветва от себе си. Не виждам причина за словоблудства по мой адрес. Ако на някои им приляга информация от немски, френски и всякакви класации, да я четат, кой им забранява. Аз съм писал конкретното си мнение и го защитавам от позицията на личен опит и наблюдения. С това за мен въпроса е изчерпан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... брао състезател. Ти май много ги чуваш гумите ...

 

Но все пак, не мога да те разбера, как можеш да правиш тоя компромис ... да караш със "стрийт" гуми...

Ти направо си подритваш здравната книжка, човек!

Аз лятото не излизам без слик, като е сухо ... имам си и за мокър асфалст гуми в багажника, ако ръсне дъжд - туй не е шега работа, все пак караме на ръба ... туй хондата не е просто да стигнеш от А до Б, туй е "дъ ултимейт рейсин' машийн", човек.

Всеки който е имал неблагоразумието да излезе на улицата с тия полугуми, дето масово се ползват(т.нар. "стрийт гуми"), прегръщал е стълб или е летял през канавка, ще ме разбере за какво говоря.

А зимата изобщо не излизам ... понеже нямам откъде да получа достатъчно добра информация за температурата на асфалта(респертивно нивото на сцепление) на характерни точни от пътя София - Варна(там ги режа яко баварци-маварци и друг псевдо състезатели, ко са сещате :)).

 

Наистина бях приключил с писането си в тази тема, тъй като повечето беше предизвикано от не много благи реплики. Тази по - горе прочетох чак сега и я приемам твърде лично, затова съм длъжен да отговоря:

 

Когато аз (и много други стари и почтени фенове) съм имал Хонди и съм изпитвал тръпката да ги карам и поддържам, ти си подсмърчал на чина в прогимназията. Затова въобще не се интересувам от бълвочите, които лееш. Всички като теб са свободни да дращят тук, нали затова е "форум". Но обръщам внимание на разумните съфорумци, както и на модераторите, че ни чете цяла България, че и извън нея и е хубаво да бъдем конструктивни, полезни и умерени в репликите помежду си. Ако това не засяга останалите, аз държа на него. Иначе няма смисъл от въпроси, отговори и лични мнения.

Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малииииии, представяш ли си аз да споделя, че за мен в момента няма друга гума освен Bridgestone.Дали няма да ме оплюят повече от тебе! :bye: !Споко колега, нали сме форум както си написал!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички колеги за мненията, в крайна сметка ми наклонихте избора към Bridgestone B330 вместо Hankook optimo K715. Ханкоока имаше добри отзиви от тестове за 2008 година докато B330 има също много добри резултати но от 2000г( стар модел е). Но тъй като разликата в цената им беше малка реших все пак да заложа на доказаната марка. Вече си поръчах 4 броя от barzgumve и ако някой колега се интересува за подробности около поръчката ще се радвам да помогна. Поздрави на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да ти предложа гуми continental но вече е късно:huh: това са наистина класни гуми,а относно bridgesnone напоследък нещо са се отпуснали,тази зима не можаха да извадят конкурентно способен модел и бяха изтеглили гумите си от тестовете на журналистите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...