Jump to content
ritmoblus

Какво масло за задния диференциал на Hr-v

Recommended Posts

колега не си играй.... слагай само и единствено оригиналните масла на хонда. За малко по-старите модели има компромис с двигателно масло но при теб мисля че се слага само и единствено от оригиналните ХОНДА масла. А не са скъпи дори

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега не си играй.... слагай само и единствено оригиналните масла на хонда. За малко по-старите модели има компромис с двигателно масло но при теб мисля че се слага само и единствено от оригиналните ХОНДА масла. А не са скъпи дори

Не са хич евтини (30+ лв. за литър), но си прав че компромис тук не трябва да се прави с маслото.

 

Слагайте само оригиналното масло на Хонда за целта:

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На диференциала има стикер, за вида на маслото, а то е Honda ATF.Въпроса е Honda ATF или Honda DPS? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей те. :) Престои ми смяна на трансмисионото маслото на HR-V-то.Мислих си за този вариант - http://www.repsoloil.bg/bg/producti/repsol-matic-atf.htmlДали е удачно?

Здравей,колега!Моя майстор също ми препоръча в скоростите да слагам само масло 'Хонда'.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно сам си намерил отговора

На диференциала има стикер, за вида на маслото, а то е Honda ATF.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам дали съм го намверил (отговеора). Може би нямаше да питам.Понеже honda ATF premium не се предлага вече, а само honda ATF Z1 (което е за автоматични скоросни кутии).Ако някой си го е сменял и си спомня кое точно ATF Z1 или DPF се използва за заместител на premium ще му бъда благодарен. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз го смених с ATF Z1 и нямам никакви проблеми,но ми казаха че и другото става защото е заместител на ATF това е новото му име

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слагай ATF Z1 това ти е маслото.Пробвал съм и с другото но ефект при мене нямаше.Сменял съм на две ХРВ -та маслото в задният диф. и на двете с ATF Z1 и проблеми нямам :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:huh: Днес след много размисли и преди да видя мненията на колегите buleka vti и Daniel Panayotov купих от Honda DPS-F дано да няма проблеми... утре ще го сменям в домашни условия :lol:Благодаря за отговорите на колегите!Впичатлиме че в хонда само им казах диференцял, поглеждайки колата ми и веднага ми го подаде :huh: Редактирано от ritmoblus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Впичатлиме че в хонда само им казах диференцял, поглеждайки колата ми и веднага ми го подаде :lol:

Нормално е да ти го подаде веднага след като това е вярното масло за задния диференциал. И АТФ става, но по-вярното му предназначение е за автоматичните скоростни кутии на Хонда. Редактирано от hondю

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера и аз ходих до сервиза на хонда в бургас, търсех въпросното АТФ Премиум (на диф-а пише АТФ), но явно вече не се произвежда, или поне не под това име .. взех си ДПС което си е специално за диференциала, другото беше ATF Z1, но майстора каза че това е за автоматик-а, а и на самата бутилка си е показано... днес ще го сменям дано се оправи и моя проблем ... . ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ATF - Automatic Transmission Fluid - Масло за автоматична скоростна кутияMTF - Manual Transmission Fluid - Масло за ръчна скоростна кутияDPF - Dual Pump Fluid - Малко труден превод - Масло за двойна помпа, т.е. масло за двете помпи осигуряващи притискането на дисковете в многодисковия съединител в задния диференциал, т.е. масло за задния диференциал (за някои е DPF, за други е DPS-F - както се вижда на показаната по-долу туба пак е Dual Pump Fluid)Не знам кой е глагал стикер на диференциала да пише ATF, ама гарантирам, че не са от Honda.36лв е литъра Honda DPF в Бултрако (те също казват, че DPF е за диференциала), CR-V първа генерация събира 1.1 литра, сменя се на 60 000км, което не го прави чак толкова скъпо. По-евтино даже за 15 лв да има се спестяват 15лв на 60 000км а резултата е мелодично виещ диференциал.Тези означения Honda винаги са ги използвали по този начин и нигока не са пускали "заместители"! Това не е българска компания.@Skumov - а какъв е твоя проблем дето трябва да се оправя?

Редактирано от Silver Fox

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само лека корекция ATF -> Automatic Transmission Fluid ... не съм сигурен точно какво пише отдолу, майстора ми каза аз не съм видял.. но в сервиза на хонда ми казаха че просто друго масло няма за диференциал

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Silver Fox: ами аз бях пуснал тема за моя проблем но се затри вчера поради проблемите с форума..става въпрос за едно тракане като на метал от диференциала само при потегляне или ниски обороти .. днес ще ходя да сменя маслото надявам се това да го оправи, другия вариант който ми казаха е смяна на диференциал ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само лека корекция ATF -> Automatic Transmission Fluid ... не съм сигурен точно какво пише отдолу, майстора ми каза аз не съм видял.. но в сервиза на хонда ми казаха че просто друго масло няма за диференциал

Офффффффф, понеже мисля за диференциал и съм писал наред ;) ATF - Automatic Transmission FluidMTF - Manual Transmission Fluidиначе превода съм го написал правилно ;)ПС - оправих го ;)

@Silver Fox: ами аз бях пуснал тема за моя проблем но се затри вчера поради проблемите с форума..става въпрос за едно тракане като на метал от диференциала само при потегляне или ниски обороти .. днес ще ходя да сменя маслото надявам се това да го оправи, другия вариант който ми казаха е смяна на диференциал ;)

Има голяма вероятност да се оправи със смяна на маслото. Смени го, покарай малко и ще видиш. Редактирано от Silver Fox

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както виждате в профила ми, карам CR-V JDM l-ва ген. За тези които не знаят, това озночава, че е произведено за Японския вътрешен пазар(моето е окт."95-а). През 2000г. някой - частно лице, а не мейн дилър, го е внесъл от Япония в Англия. Не знам, сигурно този някой, е залепил стикер на задния диф - ATF. Вие как мислите?

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@SkumovАко вие диференциала вдигаш джипа на мост, палиш и оставяш да загрее двигателя докато не завърти перката. Ако си с ръчка, включващ 3-та или 4-та и оставяш да работи така 5мин. Така маслото в двете помпи ще се раздвижи и ще изчисти старото. За съединителя включваш на 1-ва и дърпаш ръчната докато аха-аха да угасне. И пак така го оставяш 5 мин. За автоматична включваш D4 и работи 5мин и после 5мин с леко дръпната ръчна пак на D4.Ама твоя само чука, което би трябвало да се оправи само със смяна. Аз моя профилактично го минах през горната процедура и изчезна и малкото виене дето се чуваше.

Редактирано от Silver Fox

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както виждате в профила ми, карам CR-V JDM l-ва ген. За тези които не знаят, това озночава, че е произведено за Японския вътрешен пазар. През 2000г. някой - частно лице, го е внесъл от Япония в Англия. Не знам, сигурно този някой, е залепил стикер на задния диф - ATF. Вие как мислите?

Който и да е залепил стикера само е показал, че нищо не разбира, не си чете книжката на джипа, а и объркава всички след него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оффф какво да ви кажа аман от майстори!! ;) Сега ходих пак във същия сервиз (където ми казаха че трябва да се сменя диф-а) но този път ме пое баш шефа, покара малко и ми каза че диф-а е перфектен просто и евентуално ще е тампон за смяна.. следобед отивам да видим какво ще стане, дано това да е проблема!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...Който и да е залепил стикера само е показал, че нищо не разбира, не си чете книжката на джипа, а и объркава всички след него.

Най-сърдечно се извинявам! Грешката е моя.Още като го написах и започна да ме гложди едно съмнение! Ее, току що проверих. Няма никакъв стикер. Японците просто са отлели надписа (ATF) при отливането на кутията на задния диф. Снимки довечера(не мога в момента).Skumov, извинявай за спама и успех. Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/om...0000O00207A.pdf

 

Обърни внимание на Rear Differential Fluid. От Honda пишат, че се слага само Dual Pump Fluid (DPF), а ако не е налично може временно да се сложи Automatic Transmission Fuid (ATF), но продължителната му употреба може да доведе до шум, вибрации и понижена производителност.

 

В твоя случай, щом надписа е отлят с капака на дифа, предполагам, че означава нещо друго. Надписи като налягане на гумите, допустима товароносимост, използвани масла и т.н. обикновено се лепят със стикери, а не се отливат в блоковете. Отливките обикновено са означение/модел на самия агрегат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не оспорвам това, какво пише в дебелите книги. Просто казах, какво пише на моя диф. Сигурно моят диф е модел ATF, но защо тогава този надпис е точно на мъничката плочка, намираща се под онзи болт, означен като FILLER BOLT? Сигурно не са намерили друго място на големия, колкото футболна топка диф?Или пък на втория месец от излизането на CRV на Японския пазар, маслото е било ATF а в последствие се е появило нещо по-добро на пазара?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш предвид тази плочка

 

Публикувано изображение

 

си прав, че не може да става въпрос за модела на дифа, а за маслото. И като гледам на снимката верно май си пише ATF. Но пък на този намерен в нета пише DPSF, но по различен начин е написано.

 

Публикувано изображение

 

Тъкмо се дзверих по моя, ама сега е малко кално и освен да се окалям друго не направих. Довечера като изляза ще легна да го погледна какво пише.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това пише на моя:

Публикувано изображение

Първата смяна беше с ATF Z-1 за промивка 200-300км. и сега съм вече с DPS

Сменял съм и на трите ХР-В та които съм имал маслата и от двата вида и проблеми съм нямал(често се налага бърза смяна през кратък интервал от време за промивка - когато предишният собственник не е сменял маслото от както е станало на кола :rolleyes: )

Редактирано от buleka vti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш предвид тази плочка

Точно тази.А иначе, колегите англичани (работя в сервиз) изпаднаха в потрес, като им казах, че ще дам £120 за ATF Z1 за да си сменя маслото в скоростите - по схемата 4х2.9л. Тук всички четат Autodata, а там пише 2.9л. Dexron l l и на никого не му пука, че това е на всеки 10 000км или цялото на 40 000км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като на мен в Бултрако ми сипаха DPF (което както прочетох в нета се различава от DPS-F, което е за най-новите модели) се позачетох и ето какво намерих:

 

Първо се е препоръчвало ATF, след това DPF, споедните 5-6 години DPF II и в момента DPS-F (не ми се изясни много защо само за последните модели), т.е. Krasi-mir ще се окаже прав, че когато са произвеждани нашите возила не е имало още DPF.

 

Ето как изглежда DPF II

 

Публикувано изображение

Редактирано от Silver Fox

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като на мен в Бултрако ми сипаха DPF (което както прочетох в нета се различава от DPS-F, което е за най-новите модели) се позачетох и ето какво намерих:Първо се е препоръчвало ATF, след това DPF, споедните 5-6 години DPF II и в момента DPS-F (не ми се изясни много защо само за последните модели), т.е. Krasi-mir ще се окаже прав, че когато са произвеждани нашите возила не е имало още DPF.

И в крайна сметка лошо ли е след като съм сипал DPS-F ? За това първото (DPF) пък изобщо никой никъде не спомена:rolleyes: Ни в Бултрако ни в оторизираните магазини- работещи с Бултрако? Единствено казаха че ATF-Premium вече не се произвежда и директно ми дадоха DPS-F, а първият път аз си поисках ATF-Z1 иначе отново ми препоръчваха DPS-F ?П.С. Има ли го в момента това DPF в Бултрако и каква е цената му? Редактирано от buleka vti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Теоретично погледнато, не би трябвало да имаш проблем. Проблем по-скоро би имало ако в дебелите книги пише DPS-F а ти си сипал ATF или Dexron.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка лошо ли е след като съм сипал DPS-F ? За това първото (DPF) пък изобщо никой никъде не спомена:rolleyes: Ни в Бултрако ни в оторизираните магазини- работещи с Бултрако? Единствено казаха че ATF-Premium вече не се произвежда и директно ми дадоха DPS-F, а първият път аз си поисках ATF-Z1 иначе отново ми препоръчваха DPS-F ?П.С. Има ли го в момента това DPF в Бултрако и каква е цената му?

Аз само на едно място прочетох, че DPS-F се отличава от DPF. А всичките неща не са от сигурни изтчници. Honda препоръчват DPF (DPSF - Dual Pump System Fluid също е DPF - Dual Pump Fluid). На мен ми сипаха DPF за 36лв/л но тъй като не видях тубата може да е било и DPS-F. Аз им казах DPF и те казаха добре. Имам туба останала само от двигателното масло. Според мен Бултрако би трябвало да ти сипят правилното масло.DPF II е по-ново и по-добро от DPF, ама това DPS-F откъде се взе не знам. КАкто казах от многото четене успях да разбера (не е сигурно), че се различава от DPF и е за новите модели (CR-V 3rd gen)Мда DPS-F са ми сложили. Те нямат друго. и цената е 31.20 - объркал съм се

Течността DPS-F на Honda е специално разработена и създадена за използване само в двупомпените диференциални системи на Honda. Предназначено за използване в 4WD моделите на Honda, като CR-V и HR-V.

Редактирано от Silver Fox

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, току що смених маслото на диф-а, не се усеща осезаема разлика освен това че вибрацията при пълен ляв и десен намаля драстично... но до колкото знам трябва да покарам 200-300 км първо и после да правя заключения, края на седмицата имам едно пътуване към Велико Търново и смятам да направя още една смяна на маслото след това пък дано да се оправи! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и едно въпросче: освен в задния диференциал трябва ли да се слага и отпред масло ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно задният диф. карай 200-300км и ако не изчезнат или намалеят шумовете сменяй пак!И този път можеш да пробваш с ATF Като такова ще ти е нужно и за автоматичната ти кутия(понеже гледам ,че питаш дали трябва да сменяш и на друго място) Не знам колко побира само автоматичната ти кутия но ЗАДЪЛЖИТЕЛНО го смени и там за да няма изненади :)п.с. Автоматик беше твоята ? Или греша? :)

Редактирано от buleka vti

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отпред мисля, че е както на моето, т.е. скоростната кутия и диф-а са заедно. За HRV автоматик Autodata казва Honda CVT масло, но не пише колко литра. Смяната предполагам е както писах - 4 пъти източваш(колкото изтече) и сипваш пак толкова. Между източванията караш няколко км.По-добре изчакай и др.мнение, за да си сигурен, че така се прави и на HRV и колко литра събира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря! В петък потеглям, докато се прибера би трябвало да си проличи дали има промяна .. после ще направя още една смяна ..П.С. да моята е автоматик

Редактирано от Skumov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поразгледах малко в нет-а и се оказа, че автоматичните скоростни кутии на CRV I-ва ген. и HRV нямат нищо общо. На CRV е степенна, а на HRV е CVT - Continuously Variable Transmission, т.е безстепенна. Единственото упътване, как се сменява маслото, което намерих е в английския MG-Rover форум. Там казват, че маслото на CVT се сменява, като на ръчна кутия, т.е. източваш от пробката цялото масло и наливаш ново. Колко литра е за HRV така и не разбрах.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така от цялара работа разбрах аз,че за диференциала трябва да е Публикувано изображение

И колко литрахваща диференциала ?

Какво трябва да е маслото за скоростите и колко литра хващат ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Питането ,мисленето и даването на съвети е странно нещо.Има си техн.документация и сервизи.Аз съм с това...и нямам проблеми или препоръчаха ми това в отссрещната бакалия.....не е помощ.!!!!

 

 

Ето редакцията 2001 година

 

Публикувано изображение

Редактирано от Markony

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-стара тема нямаше ли??? :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...