Jump to content
Flyer

Хонда ХРВ 4 х 4

Recommended Posts

Здравейте и за много години,

Заваля първия сняг и с нетърпение подкарах Хондето за тест на заснежена настилка. До сега не съм управлявал автомобил 4х4 или със задно предаване. 

Направи ми впечатление, че при влизане в завой и подаване на газ в епекса (или малко пореди него), задницата поднася и, ако продължа да давам газ вероятно и колата ще се завърти. При рязко подаване на газ (преди завой), първото ми впечатление е от недозавиване, а след това от свръхзавиване (когато прехвърли на задното предаване).При излизане от завоя и изправяне на волана автомобила вече си поема нормално и напред, независимо дали някое от колелата боксува или не. Не знам дали ме разбрахте :blabla:

При тръгване в права посока по стръмен заснежен склон също никакви грижи. Драска здраво по баира.

Въпросът ми е: нормално ли е това поведение в завоя. Знам, че колата няма асистенти за тракцията.

Иначе така нареченото "Контролирано плъзгане" носи голяма наслада, въпреки, че все още при мен не е много "контролирано".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пропуснах и още нещо.

Когато развъртам волана на ляво или дясно и колата не е в движение, се появи странна вибрация във волана (предполагам и на колелата). Това се случва, само когато е на място и при слой от сняг, и се чува през цялото време докато навивам. Не съм стигал до ограничинеля, за да издава звуци и вибрации помпата на хидравликата.

Пробвах същото упражнение на асвалтов паркинг и вибрация намаше.

Когато е хлъзгаво трасето би следвало да има по-малко съпротивление на гумите при въртене на волана, а точно тогава се появява това.

Някакви идеи?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, при подаване на газ в завой - 90 градусов има опасност да се завърти задницата...изпробвано вчера. Вибрациите и аз вчера ги усетих и не мога да  си обясня по същата логика защо на сняг? Вчера я пробвах само градско и нямаше много къде из кварталните улички, че и от двете страни коли, но един път ми поднесе при излизане от 1 пресечка на главен път с много газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вибрациите са от снега.В завой не се дава газ...като въртят и 4-те гуми ,какво очакваш да се случи? Пази се от новото кръгово,че идиотите го направиха с обратен вираж.Не бързай да се юркаш преди да си научил поведението на Харвито :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите колеги. Притесних се, че нещо може да не е наред колата. Иначе бих класифицирал шофирането си като "разумно". 

Относно новото кръгово в Русе: виражът е обратен, за да се отвежда водата при необходимост. Инжерно решение е, не е грешка. Всички кръгови кръстовища би следвало да са така, защото канализацията  е винаги в десния край на платното, а в случая той е от външната страна на съркъла. :)

Лятото с моторетката (скутер) в кръговото е още по гадно, имам чувството, че ще опре степенката или двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обратният вираж плюс центробежните сили...хм...не е ли по-разумно отводнителната система да е от вътрешната страна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, инжинерно решение на инжинер малоумник :),може и архитект да е ,,,да не обиждам колегите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

и аз от скоро съм с харви но този укенд го порбвах в истински екстремни условия(ходих на риболов),сняг над праговете пресечен терен висчко беше супер ,стигнах до точното място,паркирах като в пустиня,след половин ден престой на тръгване се получи следното:бях паркирал на равно в дълбок сняг,при тъгване боксувах дълго- но само дясната страна(предна и задна дясна гума)и тръгнах когото задна дясна гума стигна до твърдата земя-това нормолно ли е?

при маневрите за паркиране нямах никакъв проблем-никакво боксуване-бях като танк.

Редактирано от momoty

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, нормално е!

Харвито не е с блокаж на диференциала, та макар и да зацепва и задния мост.

При тая случка и преден и заден мост работят, но всеки от тях си има собствен диференциал и той не е заключен. За това предава въртящ момент само там където му е по лесно, а това е именно боксуващото колело.

От дясно е намерило дълбокоя сняг, там боксува.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...