Jump to content
dindin

Скъсана шпилка - капак клапани

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Колеги, скъсах шпилка на капака на клапаните като си регулирах клапаните и сменях свещите. Така се получава без динамометричен ключ и напъване на око с дълга 1/2 тресчотка :D

На фигурата е номер 6 - откъм изпускателните клапани. Да бях скъсал номер 1 деба :D

Шпилка.jpg

 

Сложил съм силикон на обозначените места в 4-те ъгъла но се притеснявам, че може да църка масло откъм лабавата страна, че друго не държи там. Засега съм оставил гуменото уплътнение и шайбата отгоре, има и 1-2 резби видими като ги махна.

Въпросът ми е може ли да се навие нова шпилка аджеба ако тва изобщо е шпилка, а не няква вградена/заварена история.

 

ПП. Много тегаво се регулира на всмукателните, нямаш 2 санта да мръднеш, зорлен си огънал пластините на луфтомера... А и газовите инжектори допълнително калабалък правят.

И свещите в тея тръбички, само дълбока магнитна вложка ги вади ай сиктир деба и новите, модерни коли :D

 

 

Сега видях, че май е специален болт и ще ми трябва това:

90011-PNA-003

Bolt A, Head Cover

http://www.hondapartsnow.com/genuine/honda~bolt~head~cover~90011-PNA-003.html

Да поръчвам ли?

Води се болт А и са 5 броя, щото има и болт B, който е единствен и мисля, че не е той:

90012-PNA-003

Bolt B, Head Cover
Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как го скъса бре, голямо затягане ще да е било? :whip: Те не са ли като при първа генерация с глухи гайки отгоре за да не може да ги пренатегнеш? Беше обещал и снимки на валовете, да не забравиш! Иначе така като гледам май е №7 от схемата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аааа, забавям ама не забравям. Само дето не съм фотографин и с телефона набързо ги щракнах привечер.

Виж така вършат ли работа или като отварям капака наново да ги щракна професионално? :D

 

image001.jpgimage002.jpgimage003.jpgimage004.jpgimage005.jpg

 

Като цяло гърбиците ми се струват нормално захабени, няма големи чизгии да кажеш, ама и не разбирам толкова.

На първата снимка смятам се вижда как там е живяло някво космато същество, ровело в пръстта :D Ей мамицата му, няма чистене тва... Май и вътре падна някой друг косъм и прахоляк...

 

Пуснах на пепи болт номер 7 от схемата да ме включи спешно в последната поръчка :) Сигурно е тоя, мерси за потвърждението.

Иначе има едно гумено уплътнение и шайба, не пречат на пренатягането, тествано е ! :D

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хм и аз много не разбирам, но сякаш температурно гърбиците са видяли зор съдейки по цвета на контактуващата част. Или материалът е такъв че му личи. Виж моите на B серия на последния реглаж като го правих ги щракнах, но по цялата повърхност цвета е един и същ.

post-15617-0-78056200-1437560066_thumb.jpg

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати, ся като показа тая снимка, те като нови :) Аз така си мислех, че са горе-долу ок щото съм виждал и надрани.

Знам ли, Слави трябва да каже :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако от шпилката стърчи малко....5-6мм. Постави една гайка и я завари с телоподаващо. Просто една капка от горе.

Тук така правим. Дори е хубаво гайката да е по голяма.....8мм например.

Но ако е вътре......кофти.

Само дупчене и ремонтен комплект за резба. Мисля че вече и в БГ ги продават. Но дупченето почва с 2мм свредло, после 3мм.....и така.

Ако дупчиш директно с 6-8мм отвора измята към по мекия метал. В случая алуминиевия блок

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не всъщност болта представлява това което съм маркирал в жълто и би следвало да се развие от гайката която си е част от него без никакви заварянки. Скъсването е при горната резба доколкото разбрах. Всичко и по двата въпроса ще стане ясно като се изкажат и профитата, дано не закъснеят.

post-15617-0-29057700-1437564316_thumb.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, точно за това става въпрос, извинявам се на колегата ValMihov, ако е помислил, че е останала част от шпилката в главата, затова показах капака в първия пост. Гайката, с която се захваща капака за нея си хапна от върха й :D

Бащата вика ти си луд с тая тресчотка да завиваш такива гайки, а се оказа че имал динамометричен, на 12Nm се завиват тея.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...