Jump to content
DMZ

Малко въпроси за газифициране

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

пуснах тема в раздел "Алтернативни горива", но тъй като два дни няма отговор, реших да преместя същата тук понеже предния път много ми помогнахте при покупката на ЦР-В-то. Надявам се да ми помогнете и сега :) Ето я и темата:

 

Здравейте колеги,

Доста теми изчетох както тук, така и в офроуд форума, но все още имам няколко въпроса за газифициране на ЦР-В III, тъй като не намерих коментари на колеги с този модел.
1-вият и най- важен въпрос ми е къде в София и региона да отида за слагането на ГИ? На кой газаджия да се доверя, че да няма после придърпвания, загуба на мощност /значителна/ и трупане на грешки?
2. Каква ГИ да избера? Спрял съм се на БРЦ, но може вие да имате по- добри идеи. Каква му е г/д цената?
3. Каква бутилка, ще пасне на мястото на резервната гума?
4. Ще свети ли чека?
5. Борда ще показвали правилно разхода или ще се бърка от различната смес?
 

Благодаря ви предварително! 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 и 2: BRC е добър вариант. Висок клас система с изцяло собствени компоненти - изпарител, дюзи, вкл. и всички маркучи. Качествени са компонентите, съответно и по-скъпи, но пък за сметка на това изкарват доста повече, в сравнение с масово слаганите в евтините системи. За пример: 

 - изпарителите издържат много повече преди да се наложи смяна или подмяна на мембраните 

 - дюзите (рейката) - дават ги за доста по-голям пробег (2 пъти, ако не и повече) в сравнение с евтините 

 - маркучите - качествени, италиянски, няма след 2-3 години да станат "на кокал" и да се напукат и/или да почнат да изпускат покрай свръзките 

Системата като цяло "лесно се нагажда" към Хонда и е доста стабилна. 

 

За следните неща, най-точно ще ти отговорят директно на място, но: 

 - цената на таква система може да достигне до ~1800 (в зависимост от типа на системата, мисля че имат 2-3 модела, както и бюджетни такива, но май не ги препоръчват мн мн) 

 - гаранционно, мисля че може да се обслужва и/или ремонтира на много места в България (при всеки един представител/дилър), не само там където си я сложил 

 - възможно е да ти препоръчат (не знам дали само го преопръчват или има нещо общо с условията по гаранцията, т.е. дали няма да те задължат) монтаж на система за мазане на клапаните, което ще оскъпи системата. Файдата от нея е доста спорна, но доколкото знам от BRC (а и не само, май важи и за другите производители на качествените уредби от висок клас, ако не за всички, то поне за някои от тях), задължават/силно препоръчват монтаж на такава система за определен набор от двигатели, сред които са и доста от двигателите на Хонда. 

 

Не приемай всичко написано по-горе като реклама. Просто за тази система имам най-голяма обща информация и я споделям. Доколкото знам, същото важи и за другите качествени системи от висок клас: Романо, Ланди Ренцо... но за тях нямам подробна информация. 

 

3. Няма какво толкова да се чудиш и гадаеш за бутилката. Отиваш на място да питаш - мерят и ти казват веднага бутилка с какъв максимален обем може да се сложи. От там вече ти си решаваш дали да "запълниш цялото място" или те устройва и по-малка и да можеш покрай нея да слагаш разни дребни "боклуци". Аз лично съм на мнение, че за тороидална бутилка (след като няма да ти пречи и заема място в багажника) - трябва да е възможно най-голямата, която ще се побере. По рядко ще ходиш да зареждаш...  ;) 

 

4. При правилен монтаж и коректна настройка - не трябва да свети. Ако светне в последствие - отиваш и ти казват каква е причината. Ако е нещо от газовата - отстраняват я. Ако не - би трябвало да ти кажат (ако са кадърни и са наясно, разбира се) какво причинява светването на чека. Факт е, че има куп "кадърни майстори и газаджии" и много пъти те са виновни. Но много пъти, причината въобще не е в газта. Доста проблеми се забелязват, едва след като колата се подкара на газ (като "по-чувствително" гориво). Дори и такива, които са едва доловими и дори не са били забелязани въобще на бензин. От там се започва едно прехвърляне на вината и оправдания. Но във всички случаи, ако монтажниците са кадърни и си разбират от работата би трябвало да ти кажат, ако не е в "газифицирането" - къде точно е проблема (или най-малкото да те насочат). 

 

5. Показанията на борд компютъра свързани с разход и пробег - ги забравяш след газифицирането. Ще ти показва някакви данни (най-вероятно грешни), базирани на работата на бензин, които може би няма да имат нищо общо с работата на газ. Може да се доближават, но колко - не е ясно  :dunno:. Може и с времето да проследиш каква точно е разликата м/у показаното и твоето засичане и да си правиш някаква приблизителна сметка, но не очаквай коректни показания. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега! Много изчерпателна информация, която със сигурност, ще ми е от полза. Не ми стана ясно само кой сервиз ми препоръчваш/ можеби представителството на БРЦ- извинявай ако несъм те разбрал правилно/. Ако ми излезне 1800лв монтажа, ще се ориентирам към компромисен вариант /нещо до 1300-1400лв/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Админ,изтрий тая тема ,че е дублирана в Алтернативни горива.

DMZ:Тук длъжни да ти отговорят няма.Избора ти започва от бюджет,останалото е коментирано достатъчно в раздела за това.Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо още в началото на темата съм писал, че съм я дублирал ;) Ако админите преценят нека я изтрият, здраве да е. Второ не съм казал, че някой ми е длъжен, или поне не тук във форума. И трето финансовите възможности неопределят добрия майстор ;) Много пъти съм плащал добри пари за никакво качество, поради което исках да се посъветвам с хора, които разбират. Просто се надявах да получа мнение "за твоя двигател най- добър вариант е тази ГИ при този майстор" или "аз съм с ЦР-В, сложих ГИ...... и съм доволен/ не съм доволен от...... " и т.н.Никога никой не съм задължавал за нищо. Пожелавам ти лека вечер :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Не ми стана ясно в коя от двете теми да пиша, но тъй като предния ми пост беше тук - продължавам в тази. Ако модераторите преценят - да преместят съдържанието в другата. 
 
На въпроса: 

Благодаря колега! Много изчерпателна информация, която със сигурност, ще ми е от полза. Не ми стана ясно само кой сервиз ми препоръчваш/ можеби представителството на БРЦ- извинявай ако несъм те разбрал правилно/. Ако ми излезне 1800лв монтажа, ще се ориентирам към компромисен вариант /нещо до 1300-1400лв/.

 

Сервиз не съм препоръчвал. Просто споделих обща информация, която имам за системата и "политиката, която прилагат". 
Иначе официално представителство имат в София и Пловдив. Предполагам, там ще са най-запознати със самата система и всичките и специфики и възможности и би следвало да знаят какво да правят с нея. Чувал съм добри думи  за представителството в София. Доколкото знам даже извършват и монтаж на "фабрични" газови уредби на нови автомобили в официалните представителства на някои марки. Все пак не го приемай като препоръка, защото нямам преки впечатления, само споделям информация... навярно има и лоши мнения, но отзивите достигнали до мен са предимно положителни. 
 
Сега обаче, виждам че в профила ти пише - Монтана. Ако си основно там, не знам доколко удобно би ти било софийското представителство... ти ще си прецениш. Разгледай сайта им, има списък с оторизираните сервизи из България. Даже, мисля че има и други (неупоменати в този списък) сервизи, с които имат договорни отношения за покупко-продажба и монтаж, но за това най-добре да попиташ направо тях. "Една шайба" и искаш информация (не вярвам да откажат такава по телефона), направо ги питай и за цената и какви са вариантите и компромисните решения. 
 
Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...