Jump to content
goldbyrk

Предпазни колани Civic 6

Recommended Posts

Здравейте! От както купих колата, предните колани не искат да се прибират. Днес свалих единият и го разглобих, опитах се да понатегна някой и друг оборот на пружината, но явно живота им е свършил и нямаше особено голям ефект. Задните обаче са запазени и работят добре. Реших да пригодя задните за предни, като за целта, цялата машинка трябва да се обърне на обратно, както и закопчалката, което не е проблем, работа за няколко часа. Иска ми се все пак обаче, да си купя нови колани, но не откривам никъде из нета. Бихте ли ме насочили от къде мога да си купя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се единствено от кола за части. 

 

п.с. някой беше писал тук че ги давали с доживотна гаранция и щеше да се допитва до Бултрако. След това не знам какъв е резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сещам се единствено от кола за части. 

 

п.с. някой беше писал тук че ги давали с доживотна гаранция и щеше да се допитва до Бултрако. След това не знам какъв е резултата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Препоръчва се да се почистят много добре. Четох, че имали определено място за навиване и след като се "наслои" мръсотия, стават по-дебели и се навиват до едно положение. Пробвай така и така си ги разглобил, да ги изпереш и изтъркаш хубаво, и виж има ли подобрение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако проблема е връщането ги накисни в препарат,голяма вероятност е да се оправят,ако не търси си втора употреба.То и без това рядко някой търси колани ще ги вземеш 5 лв парчето.Успех !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прането не помогна особено. Мисля че открих в какво се състои проблема. Колана е доста ползван и с времето е омекнал. Правя сравнение, спрямо краят му, който е хванат за купето - доста по твърд и колосан стои. Това омекване предизвиква доста по голямо сцепление със водача, тъй като когато е мек, колана го обхваща с по голяма повърхност и трудно се придвижва. Освен това, процепа на водача е издаден в двата си края и когато колана е твърд, той стои изпънат и се трият само краищата му, когато е износен и омекнал, заема леко седловидна форма и се движи значително по трудно. Реално пружината не би трябвало, дори и за 40 години, да олаби чак толкова.

Решението което намерих е следното. Със силно нагорешена ютия, изгладих няколко пъти колана, като по тоя начин, си възвърна лъскваият колосан вид и се втвърди. Приглажда се и от двете страни по няколко пъти. От горещото, коланът започва леко да пуши, все пак е някакъв вид полиамид. Получи се доста подвижен и пъргав колан, ще видим до кога.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер съвет и анализ, ще видя и аз скоро моите, че не се прибират особено шофьорския. А разглобяването на машинките и ваденето на колана трудно ли става, кое се маха?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз колана не съм го премахвал от ролката. В изтеглено състояние го залепям с левкопласт към планката, за да не се прибира и така го накисвам в кофичка с препартат и го изпирам. Отцеждам го колкото може и след това гладя с ютията и той изсъхва. Четох за колосване/втвърдяване при дрехите. Подхода е същият потапя се в сапунена вода и се глади с ютията. Така изсъхва много бързо. Разглабях спиралата, за да я почистя и сменя смазката, тъй като с времето се втвърдява и също може да има спиращ ефект, но не го препоръчвам, хамалогията е голяма. Тъй като пружината е под напрежение, при първоначално разглабяне изскочи и се смете много кофти. След това при навиването е голям зор. Най трудно беше да навия достатъчно врътки, че пружината да е натегната през цялото време, за целта си правих специална манивелка... няма смисъл от това. За да се освежи греста, е достатъчно да се капне малко машинно масло (прецизол)и да се раздвижи- има капачка в  центъра. А механизма за зацепване, е напълно нежелателно да се бута по него, той си работи перфектно.

Това което утре ще направя, е да разменя ляв и десен колан, тъй като пасажерският се ползва доста по рядко и е в добро състояние. Операцията е елементарна - машинките са еднакви, само има една занитена монтажна планка със зъб от която зависи дали ще е лява или дясна машинката. Ще разменя планките и ще ги присъединя с болтове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...