preparat 2 #1 Публикувано 27 Май, 2015 (Редактирано) Здравейте, колеги.От няколко дена ми светва лампата на двигателя по време на движение.Спирам , загасям , стартирам отново и лампата си загасва.Това се случва вече за 2-ри път докато си обикалям из Пловдив.Не забелязвам нищо различно в работата на двигателя след като светне тази лампа.Въпросът ми е къде в Пловдив може да се напарави диагностика на този двигател за да се види какъв е проблема и каква е цената за тази услуга? Редактирано 27 Май, 2015 от preparat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #2 Отговорено 27 Май, 2015 Колата ти си има система за диагнистика,макар че не си писал мотора какъв е.Окъсяваш с кламер двупиновата букса(вероятно вдясно под жабката),даваш контакт и броиш колко дълги и къси мигания ще направи чека.Дългите са десетици,късите единици.Примерно 2 дълги и 4 къси-грешка 24,гледаш в таблицата за грешки и виждаш какво е.Понякога може да има повече от 1 грешка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #3 Отговорено 27 Май, 2015 (Редактирано) В подзаглавието е мотора, не си го видял . Благодаря за съвета .Двигателят е D15Z3 Редактирано 27 Май, 2015 от preparat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #4 Отговорено 27 Май, 2015 ОК.Предполагам си ОБД 1,ето кодовете.Между другото днес от 19.00ч. ще сме няколко колеги на паркинга на Гребната откъм жп релсите,ако искаш мини да се видим. OBD1 Trouble Codes:Code 0 and 11 Electronic Control Module (ECM)Code1 Heated oxygen sensor ACode 2 Oxygen content BCode 3 and 5 Manifold Absolute PressureCode 4 Crank position sensorCode 6 Engine coolant temperatureCode 7 Throttle position sensorCode 8 Top dead center sensorCode 9 No.1 cylinder position sensorCode 10 Intake air temperature sensorCode 12 Exhaust recirculation systemCode 13 Barometric pressure sensorCode 14 Idle air control valve or bad ECMCode 15 Ignition output signalCode 16 Fuel InjectorCode 17 Vehicle speed sensorCode 19 A/T lock-up control solenoidCode 20 Electric load detectorCode 21 V-TEC control solenoidCode 22 V-TEC pressure solenoidCode 23 Knock sensorCode 30 A/T FI signal ACode 30 A/T FI signal BCode 41 Heated oxygen sensor heaterCode 43 Fuel supply systemCode 45 Fuel supply meteringCode 48 Heated oxygen sensorCode 61 Front heated oxygen sensorCode 63 Rear heated oxygen sensorCode 65 Rear heated oxygen sensor heaterCode 67 Catalytic converter systemCode 70 Automatic transaxleCode 71 Misfire detected cylinder 1Code 72 Misfire detected cylinder 2Code 73 Misfire detected cylinder 3Code 74 Misfire detected cylinder 4Code 75 Misfire detected cylinder 5Code 76 Misfire detected cylinder 6Code 80 Exhaust recirculation systemCode 86 Coolant temperatureCode 92 Evaporative emission control system Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #5 Отговорено 27 Май, 2015 Грешката е с номер 48 .Сензор за кислород .Какво ще рече това? Какво трябва да се смени за да е ок работата ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #6 Отговорено 27 Май, 2015 Ламбда сондата 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #7 Отговорено 27 Май, 2015 Трябва ли лампата за Engine check да светне постоянно за да съм сигурен , че сондата е за смяна или щом я вади ECU-то като грешка би трябвало да съм сигурен , че е дала фира? И друго да ви питам.След като сменя сондата с работеща , грешката в ECU-то сама ли се затрива или за трябва да направя нещо за да го ресетна и всичко да е занулено? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ObiChLiFk0 495 #8 Отговорено 27 Май, 2015 (Редактирано) Разкачаш акумулатора за 10-15 секунди и си готов след като сложиш новата Ламбда сонда Редактирано 27 Май, 2015 от ObiChLiFk0 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #9 Отговорено 27 Май, 2015 Като я гледам има 5 кабела . Има ли някакви заместители на оригиналните , че ми казаха доста сериозна сума за нова. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #10 Отговорено 27 Май, 2015 Ако колата ти има газ и не е настроена правилно, може и нищо да и няма на сондата. Заместители на тия трудно се намират по принцип. Евентуално втора употреба оригинална, но няма гаранция. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #11 Отговорено 27 Май, 2015 Карам си я на бензин.Не е добре това със липсата на заместители ...... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #12 Отговорено 27 Май, 2015 Широколентова ламбда сонда като за твоята кола, не че няма, но цената няма да ти хареса. 300+ лева е. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #13 Отговорено 27 Май, 2015 Да, да ! Хич не ми хареса цената.Поразпитах тук-там и ми призля. И какво би станало ако карам по-дълго време без да сменя тази изключително скъпа част ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #14 Отговорено 27 Май, 2015 Ако е тръгнала сондата след още време ще почне яко да бърка смесите и колата няма да може да се кара.Каква пък е толкова специална сонда на тоз икономик,повечето са 4-жилни взаимозаменяеми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #15 Отговорено 27 Май, 2015 (Редактирано) Ами тази е петжилна. Цена за нова близо 500 лева! Болен съм! Общо 2 пъти ми е светкала лампата за чек.След като загася и запаля не свети.Но днес като направих теста за грешките ми извади 48 .Явно е тръгнала за на майната си ....За сега колата се държи както обикновено , добре, разхода не се е променил , но ще видим.Не знам дали ако си сложа един газов инжекцион тази сонда ще му бърка работата....То където е 500 там и 700.... Редактирано 27 Май, 2015 от preparat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #16 Отговорено 27 Май, 2015 Не се заласвай да трошиш толкоз пари,ела да видим каква е тая пета жица и ще се измисли нещо по въпроса. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jijane 442 #17 Отговорено 28 Май, 2015 Това е широколентова сонда и не мож исмислите друго освен да се смени пак с такава. Там няма синусоиди,ала бала и т.н. Ако кара колегата без сонда само ще му вдигне разхода, смесите няма да се омотат до там, че да не може и да пали и да върви. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
preparat 2 #18 Отговорено 28 Май, 2015 (Редактирано) За сега нещата са нормални .Не забелязвам промяна в поведението на двигателя.Бензин градско ми дава разход 7 литра за 100 км.Вчера ресетнах ECU-то и днес не е светвала лампа за чек.Чудя се само дали ако сложа обикновена газова уредба с емулатор на ламбда сондата ще мога да прескоча смяната и за сметка на газовата. На бензин ще карам много рядко, хем и по-малко ще ми бърка в джоба пропан-бутана. Редактирано 28 Май, 2015 от preparat Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове