igniter 60 #1 Публикувано 10 Май, 2015 Здравейте, Няколко въпроса: 1. Каква според вас е разумната граница на понижаване от стоковото окачване на Сивик имайки в предвид че колата едва ли ще се ползва на писта и да не ми се налага да задържам дъх преди легнал полицай? 2. При понижаване от сорта на 40-60 mm задължително ли е да се ползват регулируеми елементи по окачването (за страничните наклони на колелата)? 3. Какви са предимствата и недостатъците на фиксираните понижаващи амортесьори и на тези които позволяват настройка? Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #2 Отговорено 10 Май, 2015 (Редактирано) За нашите пътища моето мнение е 30 мм максимум. Аз също мисля за вариант за снижаване, но повече от 30 мм е според мен голям риск. Аз също като теб карам 6-та хетч и от 3 годишния ми опит с тази кола мога да кажа, че ако се свали с 40 мм ще дереш шасито отдолу постоянно. Аз карам много внимателно и бая плавно. Ще се обоснова защо моя избор е 30 мм, като разбира се не те задължавам нито си налагам мнението. 1. Ако се снижи окачването в диапазона 40-60 мм, особено 60мм ще се изгуби много от хода на окачването. Да, ще кажете ами това зависи много от демпферите и от пружините, но 60мм надолу значи така или иначе по-къс ход на окачването. Меки пружини и твърди демпфери биха дали някакво подобрение във вземането на малки неравности, но за големите ще се изгуби возията и най-вече контрола. 2.60мм сваляне значи наистина драстично снижаване на центъра на тежестта, но наистина къде ще карам на обществен път в завои с малки радиуси(100м) с повече от 130-140 км/ч. С тези скорости това е много опасно! На писта да, но на обществен път такова сваляне на центъра на тежестта не е нужно въобще. 3.Намаляването на хода на окачването предразполага окачването да прави целия си ход. Ако се удари бабуна с 120-130 км/ч и нямам ход тази бабуна да се вземе, директно губя контрол. 4. Клиренс - освен по-горе написаното, зимата какво ще правя с толкова ниско окачване? 5. 60мм надолу значи значителна промяна в геометрията на окачването. Сходимостта и напречния наклон на шенкела ще са променени. Когато колата се свали с 20-30мм ще има ефект от по-ниския център на тежестта, ще имам все още значителен ход с, който мога да играя, а с комплект хубави амортесьори ( настройка на твърдостта на демпферите, скорост на връщане, прогресивни пружини и настройка на дължината на целия амортесьор) ще мога да направя доста добър баланс между добро поемане на неравностите и малко накланяне на колата. Това вече е малко встрани, но заедно със стабилизиращи щанги съм сигурен че ще се постигне много добър баланс между тези две неща. Това е моето мнение. Редактирано 10 Май, 2015 от ACID BURN 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
igniter 60 #3 Отговорено 10 Май, 2015 Благодаря за изчерпателния отговор! Започнах темата за да сондирам преди да правя каквото и да е понеже е имало случаи в които съм си мислел че съм прав, а после се оказва че съм си причинил скъпо струващ проблем При мен необходимостта е по-скоро от по-добър контрол при високи скорости (понеже често ми се случва), отколкото комфорт. Ще комплектовам пружини с амортисьори със сигурност обаче все още ме гложди какво понижаване ще е достатъчно. За 30-те мм ще ми трябват ли камбър китс? Що за марки са "Koni" и "Spax"? Никой не казва нищо за статичните понижаващи vs регулируемите амортисьори? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #4 Отговорено 10 Май, 2015 Аз лично бих ползвал "койлоувъри" регулируемите амортесьори, защото имам възможността да вдигна колата колкото се може най-нависоко за зимата. Тези амортесьори така като гледам идват принципно със снижаване, тоест те са по-къси, ама дали е точно така да каже някой друг. Т'ва са моите наблюдения около тях. Регулируеми горни носачи за 30 мм сваляне няма да ти трябват. Промяната в напречния наклон на шенкела е малка. Има я, но малка. Ще бъде достатъчна обаче да износва гумите неравномерно. Все пак някой, който е свалил колата с толкова да се изкаже, защото аз давам само някакви мои наблюдения гледайки моята кола. За марките не мога да изкажа мнение. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
B.Pavlov 188 #5 Отговорено 10 Май, 2015 Aз на хондата незнам точно с колко е свалена, тъй като така я взех, но е доста ниска. Липа е на 8 см от земята. Но при внимателно каране няма опасност и по легналите. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #6 Отговорено 10 Май, 2015 Преди известно време намерих сервизно ръководство за сивик 6-та за двигателите (D14A4,D15Z7(да, 3 етапен втек)/Z8 и още някой Д16-ки) ръководството е на полски, ако някой иска да пише. Та в това ръководство пише, че на задните колела напречния наклон на шенкела (така наречения кембър) е 1 градус като дават отклонение +/- 0,5 градус. Това е за фабричното окачване. При сваляне с 30 мм вероятно тоя ъгъл ще се качи нагоре. Моите стари задни гуми бяха износени от вътрешната страна, а окачването е фабрично. Иначе при окачванията с двойна ключица "кембър"-а се променя чрез ефективаната дължина на горния носач. Това с планките при бомбетата е за "Макферсон" тип окачване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dctR 85 #7 Отговорено 10 Май, 2015 В продавалника има куливери за сивици като нащи за по 500лв чисто нови, няма да съжаляваш според мен. Бях си взел такова на старото ми возило, около 25 000км с него, никакви проблеми. На края така си го бях нагласил, че и возията не беше толкова твърда, а стабилността потресаваща, с 180 по завои(не се гордея с това!) колата не мърдаше, нямаше и никакви наченки от неравномерно износване на гумите, а бях я снижил с по 40мм(поне). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
igniter 60 #8 Отговорено 20 Май, 2015 Добре ... кембърите идват насам. Вероятно ще мина на вариант регулиращи амортисьори за да няма опит/грешка, а и да мога да се заигравам с окачването от време на време. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
igniter 60 #9 Отговорено 23 Май, 2015 Не знам дали е с койловъри ама зверски добре стои. Така горе-долу го виждам моя сивик. Само не знам защо джантите трябва да са в отровно синьо 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
igniter 60 #10 Отговорено 17 Април, 2016 Преди известно време монтирах камбър кита, който ми седя близо година на сивика. Оказа се че има някои предимства след като колата мине през по-особен стенд. Направиха я с негативен кембър от 1 градус на всички колела, като затвориха задницата с 1 градус. Мога да твърдя със сигурност, че има положителен ефект върху стабилността. Имам само някакви съмнения относно затворената задница, може би ъгъла е твърде агресивен, но това ще разбера със сигурност след като заменя меките тампони на задното окачване. Планирам да сменя стоковите пружини и амортесьори, така или иначе ги чувствам хлабави и износени. За сега съм се спрял на стоково окачване от EK4, може да ми дойде и друга идея. Остана да видя и износването на гумите как ще бъде, стискайте палци. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове