Jump to content
igniter

Понижаващо окачване на Сивик 6-та японка

Recommended Posts

Здравейте,

Няколко въпроса:

1. Каква според вас е разумната граница на понижаване от стоковото окачване на Сивик имайки в предвид че колата едва ли ще се ползва на писта и да не ми се налага да задържам дъх преди легнал полицай?

2. При понижаване от сорта на 40-60 mm задължително ли е да се ползват регулируеми елементи по окачването (за страничните наклони на колелата)?

3. Какви са предимствата и недостатъците на фиксираните понижаващи амортесьори и на тези които позволяват настройка?

 

Благодаря предварително!

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За нашите пътища моето мнение е 30 мм максимум. Аз също мисля за вариант за снижаване, но повече от 30 мм е според мен голям риск. Аз също като теб карам 6-та хетч и от 3 годишния ми опит с тази кола мога да кажа, че ако се свали с 40 мм ще дереш шасито отдолу постоянно. Аз карам много внимателно и бая плавно.

Ще се обоснова защо моя избор е 30 мм, като разбира се не те задължавам нито си налагам мнението.

1. Ако се снижи окачването в диапазона 40-60 мм, особено 60мм ще се изгуби много от хода на окачването. Да, ще кажете ами това зависи много от демпферите и от пружините, но 60мм надолу значи така или иначе по-къс ход на окачването. Меки пружини и твърди демпфери биха дали някакво подобрение във вземането на малки неравности, но за големите ще се изгуби возията и най-вече контрола.

2.60мм сваляне значи наистина драстично снижаване на центъра на тежестта, но наистина къде ще карам на обществен път в завои с малки радиуси(100м) с повече от 130-140 км/ч. С тези скорости това е много опасно! На писта да, но на обществен път такова сваляне на центъра на тежестта не е нужно въобще.

3.Намаляването на хода на окачването предразполага окачването да прави целия си ход. Ако се удари бабуна с 120-130 км/ч и нямам ход тази бабуна да се вземе, директно губя контрол.

4. Клиренс - освен по-горе написаното, зимата какво ще правя с толкова ниско окачване?

5. 60мм надолу значи значителна промяна в геометрията на окачването. Сходимостта и напречния наклон на шенкела ще са променени.

 

Когато колата се свали с 20-30мм ще има ефект от по-ниския център на тежестта, ще имам все още значителен ход с, който мога да играя, а с комплект хубави амортесьори ( настройка на твърдостта на демпферите, скорост на връщане, прогресивни пружини и настройка на дължината на целия амортесьор) ще мога да направя доста добър баланс между добро поемане на неравностите и малко накланяне на колата. Това вече е малко встрани, но заедно със стабилизиращи щанги съм сигурен че ще се постигне много добър баланс между тези две неща.

Това е моето мнение.

Редактирано от ACID BURN
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателния отговор!

Започнах темата за да сондирам преди да правя каквото и да е понеже е имало случаи в които съм си мислел че съм прав, а после се оказва че съм си причинил скъпо струващ проблем :)

При мен необходимостта е по-скоро от по-добър контрол при високи скорости (понеже често ми се случва), отколкото комфорт.

Ще комплектовам пружини с амортисьори със сигурност обаче все още ме гложди какво понижаване ще е достатъчно.

За 30-те мм ще ми трябват ли камбър китс?

 

Що за марки са "Koni" и "Spax"?

 

Никой не казва нищо за статичните понижаващи vs регулируемите амортисьори?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично бих ползвал "койлоувъри" регулируемите амортесьори, защото имам възможността да вдигна колата колкото се може най-нависоко за зимата. Тези амортесьори така като гледам идват принципно със снижаване, тоест те са по-къси, ама дали е точно така да каже някой друг. Т'ва са моите наблюдения около тях.

Регулируеми горни носачи за 30 мм сваляне няма да ти трябват. Промяната в напречния наклон на шенкела е малка. Има я, но малка. Ще бъде достатъчна обаче да износва гумите неравномерно.

Все пак някой, който е свалил колата с толкова да се изкаже, защото аз давам само някакви мои наблюдения гледайки моята кола.

За марките не мога да изкажа мнение.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aз на хондата незнам точно с колко е свалена, тъй като така я взех, но е доста ниска. Липа е на 8 см от земята.

Но при внимателно каране няма опасност и по легналите.

post-20207-0-51971700-1431270614_thumb.jpg

post-20207-0-06664700-1431270629_thumb.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди известно време намерих сервизно ръководство за сивик 6-та за двигателите (D14A4,D15Z7(да, 3 етапен втек)/Z8 и още някой Д16-ки) ръководството е на полски, ако някой иска да пише. Та в това ръководство пише, че на задните колела напречния наклон на шенкела (така наречения кембър) е 1 градус като дават отклонение +/- 0,5 градус. Това е за фабричното окачване. При сваляне с 30 мм вероятно тоя ъгъл ще се качи нагоре. Моите стари задни гуми бяха износени от вътрешната страна, а окачването е фабрично.

Иначе при окачванията с двойна ключица "кембър"-а се променя чрез ефективаната дължина на горния носач. Това с планките при бомбетата е за "Макферсон" тип окачване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В продавалника има куливери за сивици като нащи за по 500лв чисто нови, няма да съжаляваш според мен. Бях си взел такова на старото ми возило, около 25 000км с него, никакви проблеми. На края така си го бях нагласил, че и возията не беше толкова твърда, а стабилността потресаваща, с 180 по завои(не се гордея с това!) колата не мърдаше, нямаше и никакви наченки от неравномерно износване на гумите, а бях я снижил с по 40мм(поне).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре ... кембърите идват насам.

Вероятно ще мина на вариант регулиращи амортисьори за да няма опит/грешка, а и да мога да се заигравам с окачването от време на време.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали е с койловъри ама зверски добре стои.

Така горе-долу го виждам моя сивик.

 

Само не знам защо джантите трябва да са в отровно синьо :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди известно време монтирах камбър кита, който ми седя близо година на сивика.

Оказа се че има някои предимства след като колата мине през по-особен стенд.

Направиха я с негативен кембър от 1 градус на всички колела, като затвориха задницата с 1 градус.

Мога да твърдя със сигурност, че има положителен ефект върху стабилността.

Имам само някакви съмнения относно затворената задница, може би ъгъла е твърде агресивен, но това ще разбера със сигурност след като заменя меките тампони на задното окачване.

Планирам да сменя стоковите пружини и амортесьори, така или иначе ги чувствам хлабави и износени.

За сега съм се спрял на стоково окачване от EK4, може да ми дойде и друга идея.

Остана да видя и износването на гумите как ще бъде, стискайте палци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...