5yo 2 #1 Публикувано 11 Март, 2015 Здравейъе колеги, моля за ви за малко съвети. Понеже оня ден разглобих главата и като видях вала на кобилиците за изпускателните клапани ми стана лошо, още на око си личеше износването, дори и на пипане, от долната страна на вала, където се явява опорна точка на кобилицата (дето е каналчето за маслото във вътрешния диамдтър на кобилицата). На какво се дължи това, възможно ли е да е от неправилен реглаж на клапани, ако е направен без почти никакъв луфт вместо на 0.25мм. Понеже след 30-40k km от последния реглаж, реших да го направя лично и първоначално бяха на около 0.10mm, преди да започна. Нямам идея от какво друго да е, има го и на 8-те места на изпускателните. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 101 #2 Отговорено 11 Март, 2015 Вероятно и преди това е било така. Може да е от кофти масло или да не е сменяно, когато трябва или други причини свързани с мазането. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5yo 2 #3 Отговорено 11 Март, 2015 (Редактирано) За тоя вал става дума. Последните 100к км (от 250) е слагано читаво горе-долу масло (мотул кастрол от доверени места) на около 10к км. Преди винаги е бил много тих двигателя и често съм се запитвал, дали не е угаснал за бензин. А напоследик от година и повече започна да трака яко особено отпред кум изпускаъелния колектор. Дригите чаркове на мерене са добре иза това, не искам да вярвам да е от маслата. На 5 вала за всмукателниъе няма нищо извън нормите. нормите. Редактирано 11 Март, 2015 от 5yo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #4 Отговорено 11 Март, 2015 Може да е от запушване на маслените канали,в следствие на което е и износването. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #5 Отговорено 12 Март, 2015 За тоя вал става дума. Това не е вал колега, а кобилична ос . Заедно с нея ще се наложи и кобилиците на клапаните да смениш, защото и при тях сигурно има същото износване . Джапи, за двигател Д16 говорим, чети и заглавията на темите, та си го пише . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
5yo 2 #6 Отговорено 12 Март, 2015 (Редактирано) За тоя вал става дума. Това не е вал колега, а кобилична ос . Заедно с нея ще се наложи и кобилиците на клапаните да смениш, защото и при тях сигурно има същото износване . Джапи, за двигател Д16 говорим, чети и заглавията на темите, та си го пише . Извинявям се за неточния термин, но не знаех как е точно. Кобилиците ще ги ги сменям и от няколко дни издирвам целия комплект ос и кобилици. маслото го смених последно 6 май 2014 и още няма 8к км, с всяка смяна слагам добавка (последните последните няколко смени на бардал) за почистване на маслената система от поне 8 години. двигателя е d16y3. Редактирано 12 Март, 2015 от 5yo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #7 Отговорено 12 Март, 2015 Я тъкмо си разхвърлял главата и казваш, че при всмукателните го няма този проблем, виж при тях как седят тези отвори за смазване на кобилиците . На мен все ми се струва, че трябва да са отгоре и ако е била обърната на 180 градуса тази ос, масления отвор през който трябва да влиза маслото в нея се затапва и може от там да ти е дошъл проблема . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 101 #8 Отговорено 20 Март, 2015 Ако оста се обърне няма да могат да минат болтовете които държат механизма към главата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове