Jump to content
CBETKATA

Проблем с оборотите

Recommended Posts

Здравейте :) За втори път откакто имам Сивик 6-та генерация (1,4iS 90 к.с., D14A4, японка), и в двата случая при екстремно ниски температури от сорта на -12 -15 градуса, колата започва да работи на много високи обороти, от 3000 нагоре и увеличава даже до 4000. Дори и след като загрее двигатела оборотите не падат. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На газ или на бензин колега?Маи си за реглаж на FITV.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при топло време пак ли прави така ?

как се регулира FITV ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напиши го в тубата, има много клипове

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как се чисти да

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично го регулирам на студен двигател и при нужда го дорегулирам на топъл.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ли да дадете клипче да видим как става че ме побъркват и мен оборотите

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Показано е на 7-ма генерация,но принципа е същия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

никой не ми каза --как се регулира FITV ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а това което прави на клипчето с отверката за какво е ? от 0;40 до 1;00

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

затягане понеже се е развил .....

нека колегата каже при по топло пак ли го има проблема

Редактирано от AMD

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

   Не се хващайте за сламката,колеги.Има по малко истина във всичко!На старата ми кола бях с IACV -там освен почистване можеше леко да се регулират оборотите нагоре и надолу. Като се развият двата болта на пластмасовата букса и се завърти леко настрани се променят и оборотите ,защото се завърта и централната ос с капачето ,което е на магнитен принцип,съответно се намаля или увеличава количеството на преминалия въздух.Предполагам и на това FITV може така.Това обаче изобщо не го препоръчвам  да се прави ,защото си е заводско зададено как трябва да е и ако проблема остава ,трябва да се търси друго решение,защото това няма да е трайно и ще се объркат още повече нещата.Лично изпробвано!

   Не знам колегата РосенКН дали това е имал предвид.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

FITV клапана няма нищо електронно,единствения механизъм е един термоелемент през които циркулира вода и като го затопли излиза едно палче което затваря клапан които пуска въздух към двигателя.При студен двигател клапана е отворен на определена степенен и двигателя държи около 2000об.мин.След около 2-3мин работа оборотите започват да спадат и така съобразно колко е студено до 10мин максимум клапана е напълно затворен и оборотите на двигателя(ниските) се контролират само от EACV което е пак вид въздушен клапан които се контролира изцяло електронно,този клапан може единствено и само да се почиства не се разглабя и не се регулира(има един шестограмен или петограмен винт които не ви препоръчвам да пипате)FITV клапана за които споменах се регулира като му се свали капачето и се завърта или отвърта самия клапан вътре.С въртенето му(тои е на резба) се приближава или отдалечава към термоелемента с което се определя колко въздух да пропуска при студен двигател и при каква степен на загряване да затвори.Ако е много навит тои въобще не отваря и оборотите на студен мотор не се повишават,ако пък е много навит при студен двигател оборотите са много високи често над 3000 а при напълно загрял двигател неможе да затвори,пуска въздух което повишава оборотите около и над 2000об.мин.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

    Това е за 5та генерация но добре се вижда клапана.Не успях да намеря за 6та но наи много да му е различно местоположението. Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега виждам,че по горе колега е постнал клип на същия клапан.Разбира се,че не е задължитело проблема да идва от него,но автора на темата посочва че проблема е при много ниски температури а това е единствения клапан които се влияе от температурата и има въздеиствие върху оборотите.В клипа на колегата НИКОЛАИ се вижда точно кое се върти за да се регулира,това е самия клапан.

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еи това клапанче RACV за първи път го видях че го има аз и по сивици много не съм и пипал де.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема се наблюдава при много ниски температури, през топлите месеци не съм имал проблеми. Четох някъде, че се отстранява, като се подмени охладителната течност с нова такава с най-голяма концентрация, така че да издържа на температури до -60 градуса. Не виждам логика, но ще опитам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"The idling will be very bad as long as there are bubbles of air in it. This is because the RACV controls the airflow for idling, warm and cold engine, using the ECT (Engine Coolant Temperature) sensor mounted in the block. It senses a wrong temperature as air bubbles pass it. So it might run strange during start up"

Цитат от по горният линк.

Или накратко ,контролира оборотите при топъл и студен мотор използвайки сензора за температурата на охлаждащата течност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес почистих FITV клапана няма подобрение в оборотите ...нз вече :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...