CBETKATA 0 #1 Публикувано 30 Декември, 2014 Здравейте За втори път откакто имам Сивик 6-та генерация (1,4iS 90 к.с., D14A4, японка), и в двата случая при екстремно ниски температури от сорта на -12 -15 градуса, колата започва да работи на много високи обороти, от 3000 нагоре и увеличава даже до 4000. Дори и след като загрее двигатела оборотите не падат. Някой сблъсквал ли се е с подобен проблем? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #2 Отговорено 30 Декември, 2014 На газ или на бензин колега?Маи си за реглаж на FITV. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #3 Отговорено 30 Декември, 2014 при топло време пак ли прави така ? как се регулира FITV ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
assfull 112 #4 Отговорено 30 Декември, 2014 Напиши го в тубата, има много клипове Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #5 Отговорено 30 Декември, 2014 как се чисти да Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #6 Отговорено 30 Декември, 2014 Аз лично го регулирам на студен двигател и при нужда го дорегулирам на топъл. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #7 Отговорено 30 Декември, 2014 може ли да дадете клипче да видим как става че ме побъркват и мен оборотите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #8 Отговорено 30 Декември, 2014 Показано е на 7-ма генерация,но принципа е същия. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #9 Отговорено 30 Декември, 2014 никой не ми каза --как се регулира FITV ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #10 Отговорено 30 Декември, 2014 а това което прави на клипчето с отверката за какво е ? от 0;40 до 1;00 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #11 Отговорено 30 Декември, 2014 (Редактирано) затягане понеже се е развил ..... нека колегата каже при по топло пак ли го има проблема Редактирано 30 Декември, 2014 от AMD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Civic ZC 382 #12 Отговорено 30 Декември, 2014 Не се хващайте за сламката,колеги.Има по малко истина във всичко!На старата ми кола бях с IACV -там освен почистване можеше леко да се регулират оборотите нагоре и надолу. Като се развият двата болта на пластмасовата букса и се завърти леко настрани се променят и оборотите ,защото се завърта и централната ос с капачето ,което е на магнитен принцип,съответно се намаля или увеличава количеството на преминалия въздух.Предполагам и на това FITV може така.Това обаче изобщо не го препоръчвам да се прави ,защото си е заводско зададено как трябва да е и ако проблема остава ,трябва да се търси друго решение,защото това няма да е трайно и ще се объркат още повече нещата.Лично изпробвано! Не знам колегата РосенКН дали това е имал предвид. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #13 Отговорено 31 Декември, 2014 FITV клапана няма нищо електронно,единствения механизъм е един термоелемент през които циркулира вода и като го затопли излиза едно палче което затваря клапан които пуска въздух към двигателя.При студен двигател клапана е отворен на определена степенен и двигателя държи около 2000об.мин.След около 2-3мин работа оборотите започват да спадат и така съобразно колко е студено до 10мин максимум клапана е напълно затворен и оборотите на двигателя(ниските) се контролират само от EACV което е пак вид въздушен клапан които се контролира изцяло електронно,този клапан може единствено и само да се почиства не се разглабя и не се регулира(има един шестограмен или петограмен винт които не ви препоръчвам да пипате)FITV клапана за които споменах се регулира като му се свали капачето и се завърта или отвърта самия клапан вътре.С въртенето му(тои е на резба) се приближава или отдалечава към термоелемента с което се определя колко въздух да пропуска при студен двигател и при каква степен на загряване да затвори.Ако е много навит тои въобще не отваря и оборотите на студен мотор не се повишават,ако пък е много навит при студен двигател оборотите са много високи често над 3000 а при напълно загрял двигател неможе да затвори,пуска въздух което повишава оборотите около и над 2000об.мин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #14 Отговорено 31 Декември, 2014 (Редактирано) Това е за 5та генерация но добре се вижда клапана.Не успях да намеря за 6та но наи много да му е различно местоположението. Редактирано 31 Декември, 2014 от росенKN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #15 Отговорено 31 Декември, 2014 (Редактирано) Сега виждам,че по горе колега е постнал клип на същия клапан.Разбира се,че не е задължитело проблема да идва от него,но автора на темата посочва че проблема е при много ниски температури а това е единствения клапан които се влияе от температурата и има въздеиствие върху оборотите.В клипа на колегата НИКОЛАИ се вижда точно кое се върти за да се регулира,това е самия клапан. Редактирано 31 Декември, 2014 от росенKN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #16 Отговорено 31 Декември, 2014 D14A4 имат само RACV http://www.dodo-upgrades.nl/imswapd14a34.htm сваляне на него и почистване Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
росенKN 29 #17 Отговорено 31 Декември, 2014 Еи това клапанче RACV за първи път го видях че го има аз и по сивици много не съм и пипал де. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CBETKATA 0 #18 Отговорено 1 Януари, 2015 Проблема се наблюдава при много ниски температури, през топлите месеци не съм имал проблеми. Четох някъде, че се отстранява, като се подмени охладителната течност с нова такава с най-голяма концентрация, така че да издържа на температури до -60 градуса. Не виждам логика, но ще опитам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #19 Отговорено 2 Януари, 2015 "The idling will be very bad as long as there are bubbles of air in it. This is because the RACV controls the airflow for idling, warm and cold engine, using the ECT (Engine Coolant Temperature) sensor mounted in the block. It senses a wrong temperature as air bubbles pass it. So it might run strange during start up" Цитат от по горният линк. Или накратко ,контролира оборотите при топъл и студен мотор използвайки сензора за температурата на охлаждащата течност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nikolay89 1 #20 Отговорено 8 Януари, 2015 днес почистих FITV клапана няма подобрение в оборотите ...нз вече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове