movx2000 40 #1 Публикувано 23 Ноември, 2014 Колеги, някой сменял ли си е сам гумичките на клапаните и може ли да ми даде съвет и насоки, искам да го направя без да свалям главата. Доколкото виждам от документацията, при свалена глава трябват два специални инструмента - единият е за да натисне шайбака над пружината на клапана, а другият е нещо като скоба, който да придържа самия клапан отдолу. Понеже при този двигател свещите са отгоре, май не може да се бръкне оттам и да се задържи клапана, но ми казаха, че все пак е възможно. Тъй че въпросът ми е как? Трябва и да сменя О-пръстените на свещите, тези които са 3 еднакви и един като 8-ца, не тези, които вървят с гарнитурата на капака на клапаните. И искам да направя всичко с едно отваряне. Колата е Сивик англичанка 96-а. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #2 Отговорено 23 Ноември, 2014 Нека този който ти казал че е възможно да ти покаже на първия клапан след това ти продължавай! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FallenAngel 0 #3 Отговорено 23 Ноември, 2014 Аз ги сменях , но свалях главата. Без да свалиш главата пак е възможно, но си е раждане общо взето Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kiko 24 #4 Отговорено 23 Ноември, 2014 Не е никакво приключение смяната стига да знаеш какво правиш и да имаш подходящия инструмент става много лесно и бързо. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #5 Отговорено 23 Ноември, 2014 А защо си мислиш че като си смениш гумичките на клапаните и ще спре да ти гори масло (предполагам това е причината поради която ще ги сменяш). 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #6 Отговорено 26 Ноември, 2014 Благодаря на отговорилите, но ако може някой по-подробно да обясни. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Янушев 40 #7 Отговорено 26 Ноември, 2014 Ако пропусна нещо колегите да допълват.Сваляш капака на клапаните,сваляш свещите.Нагласяш някой от цилиндрите на ГМТ (горна мъртва точка),натискаш с специлен инструмент пружините и махаш контрите.Махаш пружините,махаш гумичките,слагаш новите с помощта на дорник,слагаш пружините,натискаш с инструмента и слагаш контрите.После въртиш КВ (колянов вал) да дойде ГМТ на следващия цилиндър и повтаряш процедурата.Гледай да не забравиш да нагласяш на всеки цилиндър ГМТ преди да сваляш пружините че ще изпуснеш някой клапан в цилиндъра и после пак ще сваляш главата.Аз ти препоръчвам да си я свалиш,тъкмо ще шлйфаш клапаните,и няма да се мъчиш със свалянето.Ако не я сваляш ще спестиш 60-70лв за гарнитура , но ще видиш много зор с процедурата на място. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
emod 1671 #8 Отговорено 27 Ноември, 2014 @ Dragi4 Показвам колега Ето как https://www.youtube.com/watch?v=B8WTTfkyW8g Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #9 Отговорено 27 Ноември, 2014 (Редактирано) Може разбира се, няма да сменяш бутала.. Редактирано 27 Ноември, 2014 от pamo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #10 Отговорено 27 Ноември, 2014 Emod:Благодаря , но покажи на колегата който ще сменя не на мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
movx2000 40 #11 Отговорено 28 Ноември, 2014 Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #12 Отговорено 28 Ноември, 2014 Еее, почнахте се пак, като за зимно .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
FentazI 15 #13 Отговорено 3 Декември, 2014 Здравейте на всички колеги относно тази операция която ще извършвате съм съгласен че може и на място да се сменят по добре е да се свали главата .Но все пак става и без да се сваля и става по следния начин -сваля се капака на клапаните махат се кубилиците и така нататък до клапаните което е нужно ,след това буташ 1 цилиндър на ГМТ и вадиш прожините и гумичките както е обяснил колегата от по предните постове.Заедно с първи сменяш и на четвърти цилиндър и с едно завъртане вдигаш 2 на ГМТ сменяш на 2 и 3 едновременно и затваряш.Лесно става и без инструмент и ще ви кажа как аз си заварих на една шайба две арматурки с дръжка отгоре и с помоща на магнитче извадих кученцата .И моля само без критики от колегите ако има хора които не ми вярват ще направя снимка на саморъчния инстромент и даже и клипче колко лесно и бързо става с такова нещо .Лека на всички и успех със смяната. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове