pando 12 #1 Публикувано 25 Октомври, 2014 Здравейте колеги,каква марка хубав антифриз да си купя и колко литра ще ми трябва,сьщо така какьв цвят да е,колата е дизел 2006г.Благодаря предварително на всички отзовали се колеги! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
achore1 5 #2 Отговорено 6 Ноември, 2014 Привет! Моята е същата, купих червен антифриз 5л. - 50лв., марка не помня. Източихме 6 литра, после добавих 3,5л антифриз и 2,5л. вода. После парното до дупка и караш докато почне да духа топло. Ако трябва доливаш в казанчето след това. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 252 #3 Отговорено 6 Ноември, 2014 Ако стария антифриз е зелен или син, наливането на Long life червен е безсмислено без да се направи промивка на системата, тъй като при смесването, новия си губи частично качествата. Хонда си имат препоръчван антифриз който се продава при дилърите за около 65лв. 5 литра. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
achore1 5 #4 Отговорено 6 Ноември, 2014 Стана ми интересно. Колега можеш ли да кажеш кои точно качества се губят частично и знаеш ли точно каква е разликата между син, зелен, червен и прочее антифриз? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 252 #5 Отговорено 7 Ноември, 2014 Ми писано е много, но щом ти е интересно да систематизирам и тръгнем оттам каква е разликата между трите цвята.Чистият етилен-гликол който е основната суровина е много агресивен при повишена температура към металите (особено чугуна). Затова се добавя пакет от антикорозионни добавки. Те са много видове, като някои от тях са несъвместими с алуминий, бронз и др.Та най-старите (обикновено сини) съдържат амини, фосвати, борати, нитрати (особено агресивни към алумиий) и др. Не се произвеждат отдавна навън, но в България май все още да. Следващото поколение са силикатните (обикновено са оцветени в зелено, но пак не е задължително). Те са по-малко агресивни и създават по устойчиво покритие върху металните повърхности, но са нетрайни и трябва да се сменят задължително на 2 год. или като загубят цвят. Последните са съвременните антифризи без силикати с органични инхибитори на корозия. Нямат недостатъците на по-горните и имат живот от 3 до 5 год. Обикновено са оцветени в ярки флуоресцентни цветове (жълт, оранжев, виолетов). Всички цветове могат да се смесват, но сместа трябва да се брои за по-ниското качество. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #6 Отговорено 7 Ноември, 2014 Значи искаш да кажеш, че съвсем спокойно от сегашния ми зелен антифриз мога да източа малко и да долея с червен концентрат, за да подобря моментното качество Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
HondaExplorer 252 #7 Отговорено 7 Ноември, 2014 Последното ми изречение говори точно обратното. Новата смес ще бъде с качеството на старата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
achore1 5 #8 Отговорено 11 Ноември, 2014 Благодаря за изчерпателният отговор. Не искам да споря, но по принцип антифризите са безцветни и затова се оцветяват (та да се различават от водата). Освен, че замръзват при по-ниска температура, кипят и при по-висока в сравнение с водата. За цвета, всеки производител си слага какъвто си му е кеф. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове