hav0k 22 #1 Публикувано 13 Октомври, 2014 Здравейте Колеги, Нов съм тук, моля да ме извините ако не съм много в час. Ще се радвам ако можете да ми помогнете с един проблем на моята EJ9 японка, мотор D14A3. Историята: Като цяло съм много доволен от работата на двигателя и колата като цяло, но това лято забелязах, че шума от мотора доста се е усилил, в сравнение с това което беше като я купих преди две години - тогава направо си "мъркаше". А сега се чува това: https://www.youtube.com/watch?v=2JoN2_YrYps На видеото е малко тихо, но на живо тракането се чува доста по-силно. Игнорирайте газовите инжектори, в момента на заснемане колата работеше изцяло на бензин. Та, след доста четене из форума, реших че е време за смяна на масло и реглаж на клапани. Маслото така или иначе беше за смяна, а реглаж на клапаните не бях правил откакто имам колата, а предишния собственик кой знае кога го е правил. Надявах се това да ми реши проблема с тракането. Понеже не съм особено вещ, а и нямам нужните инструменти и пространство за реглаж, отидох в Бултрако, Пловдив. Смениха ми маслото с някакво оригинално "хондовско" 10W40, и ми регулираха клапаните. Дотук добре, ама шума въобще не изчезна, да не говорим че се появи и един странен проблем с оборотите. При запалване колата си държи 1500 както си му е реда при студен двигател, след като загрее си падат до 750 и си ги рържи стабилни. Но няколко пъти забелязах на светофар като натисна съединителя, оборотите да ми пропаднат до към 100-200 и двигатела аха-аха да угасне. Подавам малко газ и всичко се оправя. Това не се случва на празен ход, а само когато от високи обороти изведнъж отпусна педала на газта. Пробвах на паркинга, държах 3000, отпуснах и колата замалко да угасне по горепосочения начин. Още по-странното е, че не се случва винаги а на много случаен принцип. Отворих кутията на въздушния филтър да го сменя (беше му време и на него) и забелязах че под него е текло масло от тръбичката, която отива в капака на клапаните. Доколкото съм запознат, от там по-скоро смуче въздух, отколкото да плюе масло? Никога досега не съм виждал от там да тече масло, а си беше прясно текло! Което пък ме навежда на мисълта, че може да се е запушил PCV клапана, да качва налягане в картера, и заради това да връща маслото отгоре? Това би обяснило пропадането на оборотите, още повече че това масло като нищо може да е влязло в RACV клапана и допълнително да допринася за този проблем? Пак казвам, не съм много технически запознат, само си разсъждавам. Ще се радвам ако някой по-вещ хвърли повече светлина над този проблем. Благодаря ви. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gotman 2 #2 Отговорено 17 Октомври, 2014 Ако не ме лъже паметта, вчера Гената Арамейков ти регулира клапаните наново и сигурно след това ти е казал, че специалистите от Бултрако ти бяха оставили хлабини като на камион. Така или иначе, ако засега проблема не ти е отстранен, по-добре да идеш пак при него, защото знае какво прави. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #3 Отговорено 17 Октомври, 2014 Да, темата я бях пуснал преди да отида при него. (чак сега успях да вляза и да отговоря, форума нещо не работеше последните дни). Ще покарам колата тия дни и ще пиша пак дали реглажа е решил проблема. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #4 Отговорено 20 Октомври, 2014 Бих казал, че реглажа реши проблема с шума - двигателят работи осезаемо по-тихо. Поздрави на Евгени за това. За жалост, въпреки че имаше някакво подобрение, реглажа не помогна за "пропадащите" обороти. Явно проблема е другаде. Затова този уикенд се хванах, свалих дроселовата клапа и цялата я почистих, като обърнах особено внимание на RACV клапана - от него изтече доста чернилка! Смених гарнитурката и я монтирах обратно. Междувременно почистих и PCV клапана - беше се задръстил и не затваряше въобще. Доколкото съм запознат тези клапанчета се водят консуматив - на запад ги сменят при всяка смяна на масло (не съм чул в Бълария някой да го прави). Откачих акумулатора за да резетна ECU-то, запалих, изчаках да загрее и готово. Два часа работа без да си давам зор и резултатът - празния ход "заспа"! Никакво пропадане на оборотите повече. Доста е изписано по форума за проблемите с оборотите на Хонда, и моят случай не е изключение. Така че, колеги, ако имате подобни симптоми - обърнете внимание на дроселовата клапа, и най-вече IACV/RACV клапана. Поздрави! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gotman 2 #5 Отговорено 20 Октомври, 2014 Поздрави за ентусиазма, колега!! Колкото повече неща се научиш да си правиш сам по колата, толкова по-добре. 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitko_tt 1 #6 Отговорено 30 Януари, 2015 Колеги днес свалих врпросния клапан и се оказа че е постоянно отворен.Оборотите пробадат винаги и имам съмнение за бедна смес която се влияе от въпросния клапан почистих го но нямаше никакъв ефект може би прижината вътре се е развалила.Някой знае ли къде може да се намери въпросния клапан дори и втора употреба номера на клапана е 1730-pk1-0030 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitko_tt 1 #7 Отговорено 2 Февруари, 2015 някой знае ли при обороти на празен ход дали този клапан трябва да е затворен и да не пропуска въздух към смукателния колектор Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hav0k 22 #8 Отговорено 2 Февруари, 2015 Колеги днес свалих врпросния клапан и се оказа че е постоянно отворен.Оборотите пробадат винаги и имам съмнение за бедна смес която се влияе от въпросния клапан почистих го но нямаше никакъв ефект може би прижината вътре се е развалила.Някой знае ли къде може да се намери въпросния клапан дори и втора употреба номера на клапана е 1730-pk1-0030 В България не знам къде можеш да го намериш (не съм търсил), поразпитай из магазините за хондовски части. Или още по-добре в моргите. Иначе го има чисто нов в eBay, ама не съм сигурен дали си заслужава парите. http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=honda+pcv+valve&rt=nc&LH_PrefLoc=3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове