hondahaskovo 0 #1 Публикувано 14 Август, 2014 Здравейте колеги, проблема на моята Хонда Сивик 1.4 16v 2002 година е, че като загрее колата в оптимална температура оборотите леко играят 20/30 оборота горе долу, и от там се получават вибрациики, които много дразнят, те са на 1/2 секунди когато оборотите се поклащат. Интересно, че когато е студена или не напълно загрята колата няма този проблем, колата е технически изправна само това ме дразни, почистих леко дросела от страна на въздушният филтър и до там... някой ако знае какъв може да е проблема да сподели, поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
icko_stanev 78 #2 Отговорено 15 Август, 2014 Здравей, колега. Най - вероятно е стъпковото моторче. Но пък при дефект в него оборотите се променят доста повече от 20 - 30. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #3 Отговорено 15 Август, 2014 Почти съм сигурен, че не можеш да усетиш промяната в работата на двигателя с разлика в оборотите от 20-30 оборота. Всъщност, ако трябва да сме по-точни, когато двигателя е чисто нов при загрял двигател има около 10-20 оборота/мин разлика в свободния ход. За повечето Д серии при включени всички консумативи е оказано в сервизното ръководство свободен ход от 900 оборота/ мин. Като Хонда дават грешка от +/- 100 оборота. Ако от двигателя ти има вибрации предполагам следните неща: -Поддържа много ниски обороти. Поддържането на ниски обороти предизвиква вибрации породени от работата на двигателя и специално този тип двигатели редови 4 цилиндрови. За да бъда конкретен 600 оборота/мин +/- 50 оборота/мин е дадена стойност от Хонда за двигатели Д16у7/Д16у8/Д16у5 и това при изключени всички консумативи. -Лошо състояние на стойките на двигателя. За да усещаш тези вибрации при топъл двигател по-вероятно за мен е първото ми предположение. Ако някоя от стойките е лоша би трябвало да има и вибрации по време на движение с постоянна скорост. Практически при студен старт двигателя е контролиран от автоматичния смукач (стъпково моторче/ IACV/RIACV) . Този смукач поддържа оборотите по-високо и затова не усещаш тези вибрации. Провери дали предположението ми е правилно. (ниски обороти са около 500 оборота с включени фарове) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondahaskovo 0 #4 Отговорено 15 Август, 2014 Да прав си, оборотите ми са около 600 на напълно загрял автомобил, и там маи престриса на моменти, как могат да се вдигнат оборотите в този случай или какво трябва да се направи и купи Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #5 Отговорено 15 Август, 2014 Части не се купуват докато не си разбрал от къде може да е проблема и всяко едно нещо може да се разбере дали работи. Първото нещо, което можеш да направиш е махнеш филтърната кутия или шнорхела според зависи двигателя и да видиш в какво състояние е дросела. Ако е целия черен и мазен трябва да го почистиш. Тук е момента да се уточниш за кой двигател става дума. Да кажем, че първото нещо не работи или има много малък ефект, което вероятно ще се случи. Тогава трябва да разглобиш автоматичния смукач. Тук не казвам нито IACV, нито RIACV, нито каквото и да е било, защото не си уточнил двигателя си. Ако си запознат с тези устройства вече знаеш къде са и какво да правиш, ако не според двигателя си може да го намериш как се сваля или да попиташ. Ако и това не помогне и оборотите се колебаят с разлика от 200-300 или повече тогава е възможно в охладителната ти система да има въздух. И за да не пиша допълнително празни и общи приказки. Направи тези неща и при затруднения питай. За да разбереш евентуално какво всъщност се опитваш да направиш - за да може двигателя да има устойчив празен ход му е необходимо достатъчно количество въздух, достатъчно количество гориво и всичко това синхронизирано със събитията на подаване на искра и запалва не гориво-въздушната смес. Сега ти се опитваш да разбереш дали имаш проблеми с "дишането" на двигателя. Когато двигателя работи на празен ход дросела е напълно затворен и въздуха преминава през едни дупки които ще видиш над дроселовата клапа и от там през тези клапани, които се наименоват с различни имена според функциите им. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondahaskovo 0 #6 Отговорено 16 Август, 2014 (Редактирано) двигателят е 90 к.с. , а номера на двигателя е D14Z611*******, има ли вероятност да е свещ или бубина, защото или аз си внушавам или нз какво, но сякаш има много леко придърпване при ускорение, и колата е мудна в ниските обороти Редактирано 16 Август, 2014 от hondahaskovo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #7 Отговорено 17 Август, 2014 Възможно е да е свещ, дистрибутор се съмнявам, но не е изключено. Препоръките ми са за често срещаните проблеми при тези двигатели. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondahaskovo 0 #8 Отговорено 22 Август, 2014 Вчера случайно закарах колата на климатикаджия, майстора я качи на компютъра за да провери управлението климатика, и случайно видя някаква грешка- изписа нещо за проблем с веригата( значи ангренажният ремък) да не би да има презкочил зъб на ангренажа, какви са симптомите на прехвърлен зъб на ремъка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Георги Георгиевв 9 #9 Отговорено 22 Август, 2014 (Редактирано) Имах този проблем на d14z2 загрее ли на свободна оборотите падаха на моменти доста и самия двигател от ниските обороти тресеше, някой път дори изгасяше. Проблемът се реши след смяна на ламбда сонда. Сега всичко с оборотите ми е ОК. Редактирано 22 Август, 2014 от Георги Георгиевв Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondahaskovo 0 #10 Отговорено 24 Август, 2014 Колеги днес като отворих предният капак видях нещо интересно, като погледнах долу към изпускателната система видях как двете кабелчета на лабда сондата са на едно място стопени и залепени! Има ли вероятност там да се крие проблема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
qnki4a1 0 #11 Отговорено 24 Август, 2014 здравейте и от мен колеги. Нека и аз да си изкажа моята болка имам сивик 5г. двигателя му е 1,5 m.i. Д15Б2. При мен се случи следното ходех преди10 дни на моренце малко и след като изминах магистралата Пловдив - Бургас на първия светофар в Бургас спирам и какво забелязвам на свободна 1500-1600 и така още не са се оправели. Като пусна климатика падат на 1000 което от една страна е нормално от друга не. Защото според мен би трябвало да ги бутне 200-300, а не 500-600. Преди това да се появи нямаше никакви забележки на празен ход 800-900 оборота нормално с пуснат климатик на празен ход около 700 оборота. Виждам че колегата ACID BURN е доста начетен ако може да помогне, а и не само той а всеки който знае от какво може да е този проблем. Помагайте моля ви! Яд ме е като спра на светофарите да ги държи по 1500 оборота и горивото да се пилее ей така. Благодаря на всички които се отзоват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondahaskovo 0 #12 Отговорено 28 Август, 2014 Закачихме колата на компютър и показа само една единствена грешка P1607, майстора каза, че това е датчик температура. Преди около месец смених датчик температура защото стрелката полудяваше на студен двигател показваше над 90 градуса пък като загрееше направо откача. Въпроса ми е изтрихме грешката, но това с лекото претрисане на загрял мотор си остана, има ли други датчици за темп. които трябва да се видят? Аз смених този, който се намира отляво на главата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #13 Отговорено 31 Август, 2014 Първо ще отговоря на qnki4a1 Малко общи думи : При инжекционите има множество сензори, които следят това, което карбураторните правят механично, но по-неточно. Именно тези сензори контролират работата на двигателя на свободен ход и в обороти. Те са отговорни за емисиите, разхода на гориво, мощността, плавната работа на двигателя и прочее. По казуса: Д15б2 има автоматичен смукач както всеки един инжекцион. Обикновено има смукач за "ниските" обороти, които контролира въздуха в отношение с горивото при ниски обороти и натоварването върху двигателя (600-900). При студен старт оборотите отиват до 1500 примерно. Колко високо ще отидат зависи от настройката на бързия автоматичен смукач. Още по-точно - IACV е отговорно за свободния ход на загрял двигател FIACV е отговорен за тези високи обороти при запалването на двигателя. FIACV трябва да има винт с, който се настройва колко високи ще са оборотите. IACV също трябва да има такава настройка. При моя двгиател Д14А4 ги има тези неща. Моето предположение е, че си правил някаква сервизатция или някаква промяна в състоянието на двигателя. Затова сега предимно работи FIACV. Не съм запознат с точните елементи по двигателя и как точно ще го направиш, но съм 100% сигурен че в интернет има блок схеми и може да се види къде са точно локализирани тези автоматични смукачи. Относно въпроса на hondahaskovo: Аз лично не мога да кажа за други датчици. Ако искаш да провериш може би ще бъде добре да видиш сервизното упътване за D16Y7, които са сходни, но не и напълно еднакви двигатели. Поне според моите проучвания. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове