Jump to content
IVTEC

Боксувах доста време - има ли проблем?

Recommended Posts

Здравейте, колеги!

 

Вчера ходих по планината и се надъних в един черен път, който познавам добре. Да, ама сигурно сте чули, че тук в и около Пловдив тези дни беше страшна работа с валежите. И толкова се беше размекнал пътят, че.... затънах. Успях да се измъкна, но след боксуване около 5 минути, с подлагане на камъни и бутане. Та си побоксувах аз, окаля се красавицата здраво, измих я веднага като слязох в Пловдив, но сега ме гложди следният въпрос.

 

Понеже е автоматик, възможно ли е да има някакви неприятни последици и какви? Уж имам някаква система против боксуване и я гледах, че като започне да пребоксува, се спират колелетата, въпреки че давам газ. Колата е преди фейслифта и няма VSA. Мен най-вече ме притеснява автоматикът нещо да не изреве или съединителят. А от толкова кал отдолу, може ли нещо да бъде засегнато - датчици или нещо такова?

 

Понеже досега не съм боксувал толкова с автоматик, ме тревожи въпросът и ще съм Ви благодарен, ако ми дадете Вашите компетентни мнения, особено от хора с автомати!

 

Благодаря Ви предварително! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автоматикът няма съединител, предполагам е планетарни скорости с хидравличен torque convertor. Няма проблем, не го мисли - ако имаше проблем с датчици или каквото и да е, щеше да разбереш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързия отговор, колега!

 

Ами не знам какъв е видът на скоростната кутия. За мен беше важно да не е безстепенна / вариатор / CVT, каквато разбрах, че е на Civic.

 

Засега няма никакви поражения, като се консултирах и с "разбирачи" :) , които потвърдиха твоето мнение.

 

П.П. Изводът от цялото приключение е, че широките гуми (225/45) са голям кеф на хубав асфалт - стабилни в завои, никакви проблеми на вода, дори голяма, но не са за кал ... :) :) :) :) Е, ако си имах още един задвижващ мост ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като природолюбител първата ми работа в Пловдивско е да заседна някъде в красивите Родопи :) Не обръщай внимание на всичко което се пише :)

Нямаш проблеми с автоматика, сменяй му консумативите с качествени и с време  и не го мисли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Автоматикът няма съединител, предполагам е планетарни скорости с хидравличен torque convertor. Няма проблем, не го мисли - ако имаше проблем с датчици или каквото и да е, щеше да разбереш.

 

 

Корекция: Хонда автоматик с планетарни предавки НЯМА. Хондов автоматик има съединител, да не кажем съединителИ (за всяка предавка отделен пакет/набор от такива многодискови съединителчета, ако мога така да се изразя), макар и не в оня смисъл, какъвто сме свикнали да виждаме в механичните трансмисии. Хонда автоматика е уникален сам по себе си, не прилична на никоя друга автоматична трансмисия. Хонда е една от многото малко производители, които сами разработват и произвеждат своите автоматици - 99% от автоматиците са си "нейни" (а не като примерно европейските производители, които купуват от марки като ZF готови разработки, макар, че вече и Хонда купиха от ZF автоматик за бъдещия Акура TLX...). Хонда автоматика като конструкция/дизайн е по-скоро "роботизирана" механична трансмисия, от колкото автоматична. Има си специфичност хондовите автоматици: филтъра не е консуматив като при другите автоматици, маслото е строго специфично и не търпи аналог/замяна, трябва да се сменя на малък интервал, в противен случай трансмисията почва да има проблеми  (най-простото обяснение, защото обема/размера на Хондовата автоматична трансмисията е много по-малък спрямо класическа автоматична трансмисия и топлината която се развива на тази по-малка площ бързо скапва маслото и неговите спецификации, това важи особено за V6 моделите). Това като обща информация.

 

Дали има проблем или не след такова боксуване - не знам и едва ли може да се даде адекватно мнение само по разказ. Но ако колата си върви и няма проблеми и странно поведение - да си пита дедовия човека и да кара без да се шашка.

Редактирано от ADH-Honda
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ценна информация, колега! Преди да купя колата, търсех толкова време публикации за вида на кутията, но такава пълноценна никъде не успях да намеря! Наистина ценно!!!

 

Иначе тези два дни направих всякакви практически тестове - движение по наклон, бавно, средно бързо или екстремно потегляне и спиране в същите режими и какво ли още не. Еми няма никакви проблеми, никаква разлика, нищо странно, особено, променено или ново. Явно всичко си е наред.

 

А относно купуването на кутии от ZF, всички го правят, но не всички могат да ги доразвият и адаптират към техните разработки. Grand Cherokee от последно поколение беше забавено с 1 година заради проблеми с 9-тата степен, уж оправиха кутията и след половин година продажби, пак го спряха, защото пак не ще да я включва 9-тата. Дано Honda успее да я адаптира толкова добре към нейните коли, че да работи толкова безупречно и безаварийно, както настоящите собствени автоматици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...