stockbroker 2 #1 Публикувано 3 Юни, 2014 Здравейте колеги! От известно време ми се качи разхода на газ с 1-2 литра. С обикновена газова съм. Понеже знам, че причините могат да бъдат много ще ви насоча към тези неща, които са правени по колата и увеличаването на разхода съвпада по време с тези интервенции: 1. Направен реглаж на клапани - направи го един майстор, който ремонтира всякакви коли и си мисля, че не го е направил добре. Затова го слагам на първо място. Тук освен наново да направя реглаж не виждам как ще се разбере. Къде най-качествено могат да ми направят реглаж според вас? 2. Отстранен катализатор - беше се разрушила питата и дрънчаха парчета в кожуха. Сложиха ми резонаторно гърне и втората ламбда сонда я навиха на него. Дори и без катализатор ЕКУ-то не записва грешки. 3. Сложен въздушен филтър за 25 лв /не е спортен/. По принцип слагам за 12 лв, но уж този пропускал повече въздух и намалял разхода. 4. Изведени картерни газове навън и изчистен дросел и клапан за празни обороти. Всички консумативи по колата са сменени. Според вас, коя е най-вероятната причина? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #2 Отговорено 3 Юни, 2014 Ако колата върви повече и леко са се вдигнали оборотите проблема е от въздушния. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Колега 203 #3 Отговорено 4 Юни, 2014 Ами може и на газ-анализатор да идеш за настроикаСе пак без катализатор трябва да се е "отпушила" колата.Моето мнение първо на газаджия(15-20лв.) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #4 Отговорено 4 Юни, 2014 По-скоро колата взе да върви една идея повече след като махнаха катализатора. С този въздушен филтър не усетих разлика във вървенето. Скоро бях на газ анализатор при BRC в Дружба, уж намалиха притока на газ, но мисля, че е най-добре да посетя сервиза на Прогаз /доколкото знам там са хондаджии/. След настройка там преди година най-малко ми гореше колата и то без загуба на мощност. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #5 Отговорено 7 Юни, 2014 (Редактирано) Здравейте отново! Реших да видя да не би първа ламбда сонда да си заминава и да дава неточни стойности на ЕКУ-то и от там да се бърка горивната смес. Колата е на 220 000 км и едва ли е сменяна някога сондата. Изключих сондата и да ви кажа така колата има повече ряз като натисна газта. С включена сонда вдига по-бавно оборотите и глъхне малко и отделно по-някой път празните обороти падат повече след форсиране. По принцип втората ламбда сонда съм я сменял преди 20 хил. км и мисля да я сложа на мястото на първата като по-нова. Доколкото знам те са еднакви и няма значение коя къде е и че втората отчита само дали има катализатор или не на база на изгорелите газове и не влияе на определянето на сместа, т.е може и без нея даже. Другият вариант е да пробвам да карам и без първа сонда и да видя дали ще има промяна в разхода. С откачена сонда ЕКУ-то изкарва само грешка за подгрева на сондата. Вие какво мислите колеги? Да ги правя ли тези опити? Редактирано 7 Юни, 2014 от stockbroker Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #6 Отговорено 10 Юни, 2014 Днес си направих сам диагностика чрез обд буксата и първа ламбда сонда даваше нормални показания, но втората менеше стойности от 0,8 до 1,00 V и под това не слизаше при какъвто и да е режим на двигателя. Не трябва ли и тя да сменя ниско и високо напрежение като първата или просто компютъра показва грешни стойности? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #7 Отговорено 10 Юни, 2014 Имаш дадени стойности и за двете сонди при еди какъв си режим. Не използвай уред с ниско входящо съпротивление, ще ти "събори" нивото и ще те подведе. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #8 Отговорено 11 Юни, 2014 Имаш дадени стойности и за двете сонди при еди какъв си режим. Не използвай уред с ниско входящо съпротивление, ще ти "събори" нивото и ще те подведе. Използвах този кабел и програма за диагностика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondaracer 11 #9 Отговорено 16 Юни, 2014 А колега, след като си с обикновена газова, тя въобще взима ли някакъв сигнал от тая ламбда сонда, че да ти бърка разхода от нея? Не споря просто питам, понеже не разбирам много от газови, но както аз си го обяснявам при газовия инжексион взима сигнал от ламбдата и дава инфо на газовите инжектори, а при обикновената не взима сигнал от нея... (пак повтарям може и да греша). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #10 Отговорено 16 Юни, 2014 А колега, след като си с обикновена газова, тя въобще взима ли някакъв сигнал от тая ламбда сонда, че да ти бърка разхода от нея? Не споря просто питам, понеже не разбирам много от газови, но както аз си го обяснявам при газовия инжексион взима сигнал от ламбдата и дава инфо на газовите инжектори, а при обикновената не взима сигнал от нея... (пак повтарям може и да греша). Мисля, че не взима, все пак има само един обикновен изпарител, който няма никаква връзка с компютъра и вкарва газ директно през дросела, но освен гориво /газ/ горивната смес се образува и от въздух, а там вече ЕКУ-то контролира нещата. Основно влияние на разхода при обикновена газова има самия изпарител, който се регулира механично. Да ви кажа смених мястото, откъдето зареждам и дали от качеството на газта или дали от това, че взех да карам по-спокойно разходът се нормализира. Но определено има разлика от бензиностанция до бензиностанция и от каране до каране Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondaracer 11 #11 Отговорено 17 Юни, 2014 Прав си за разликата в бензиностанциите и карането. Мой познат с 60 литрова газова бутилка, тръгнал да я зарежда до горе на някаква бензиностанция и брояча като стигнал 73 литра се усетил.. та има си разлика да А за въздуха той не се контролира от компютъра. Имаш дроселна клапа, която отваряш с педала на газта, тя има ТПС, който подава инфо на компа колко е отворена клапата и спрямо това компа определя какво количество гориво да вкара. Има и още няколко определящи за дозата гориво като МАП, Ламбда сонда и други датчици, но те принципно влияят на бензина, а обикновената газова няма нищо общо с бензина => няма общо и с ламбда и т.н. Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове