Bizzito 503 #1 Публикувано 5 Май, 2014 Здравейте колеги, изчетох доста теми, събрах доста информация и реших да пусна и тема тук. Работата е ясна, ще се ходи на майстор, но утре ме чака дълъг път и реших да се допитам и до вас. Проблемът е следния, преди няколко дни след ремонт по климатика забелязах, че колата загрява повече от нормалното. Първоначално си помислих, че е от климатика, защото до пробвах известно време, но после се оказа че проблема си остава и когато е спрян.Когато пътувах на дълъг път следих какво става. Двигателя загрява от средата до почти крайно положение, както се вижда на снимките, после пада до средата и пак се повтаря. Като стигнах направих проба и се оказа че отваря големия кръг чак в горно положение, втория маркуч става топъл и температурата пада. Антифриз не се губи, но има мокро петно в зоната около термостата. Огледах, но сякаш не е маркуч. Направих проба като я запаля с отворена капачка на радиатора, няма балончетта, започна да тече помалко и видях, че антифриза не е чист, а има някакво замърсяване.По принцип не е сменян от поне 3 4 години. Сега се чудя дали да не извадя направо термостата колкота да се прибера до Варна. Надявам се да съм бил изчерпателен в обясненията, слагам и снимки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 653 #2 Отговорено 5 Май, 2014 Да махнеш термостата е добра идея,с цел да се прибереш благополучно. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 503 #3 Отговорено 5 Май, 2014 Аз се чудя дали да нее сменя, така и така ще отварям, пък дано се окаже от него, да не е гарнотура че... Какъв обаче да купя, сигурно ще ме питат по-високите или по-ниските градуси? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
moonkey 140 #4 Отговорено 5 Май, 2014 При мен на англичанката имаше подобни симптоми,започваше да грее като я напъна,оказа се запушен радиатор и перката на радиатора не искаше да включва.Можеш да извадиш буксата от температурния датчик и да я укасиш с тел или кламер,да ти върти перката постоянно,парното на топло и така да се прибереш.Но това са си временни решения. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #5 Отговорено 6 Май, 2014 Така или иначе първо термостата трябва да смениш-99 на сто залагам че ще е от него.Като купуваш ще търсиш на същите градуси както е оригиналния 72или 78беше не помня точно,ако нямат ново гумено уплътнение което е 3 кинта можеш да ползваш и старото ,само да не е пред полуразпад ,за марка търси ТАМА,под 30 лв е !Обезвъздушаваш на отворена капачка на радиатора и пускаш парното на топло след смяната на термостата и доливаш колкото поеме антифриз,караш така и ако евентуално пак прави така в което се съмнявам следва смяна на капачката на радиатора и после ще видим!Термостата мисля че беше на два болта и се сменя много лесно-при смяната изтича около половин литър антифриз който после трябва да допълниш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 503 #6 Отговорено 6 Май, 2014 Здравейте отново, прибрах се благопплучно и утре отивам в сервиза. Оказа се, че колата загрява само по нагорнищата и от време навреме градско. На равно даже и да я понапъна както е пълна няма проблем. Спирах на няколко места и маркучът на големия кръг все беше студен. След още малко четене на теми из форума все си мисля, че ще излезе термостат или радиатор или и двете. Междувременно пробвах с капачка от колега, но нямаше промяна. Така или иначе термостат и антифриз със сигурност ще се сменят. Как да разбера на колко е бил стария. Доколкото съм запознат от 72 до 78 не е малка разликата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
go6o 82 0 #7 Отговорено 6 Май, 2014 Здравей!! Ако не е термостат,значи е датчик.При мене беше същото и се оказа термостат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kvd74 653 #8 Отговорено 6 Май, 2014 78 градусов е термостата за този мотор,Тама термостат е 19 лв.без уплътнетие в кутийката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Bizzito 503 #9 Отговорено 11 Май, 2014 Здравейте колеги, първо искам да благодаря на всички за отзивчивостта. И така, смених термостат и антифриз и сега всичко е наред. Няма признаци за поражения от загряването и се надявам и в бъдеще да няма. Сега перката се включва малко преди средата. Забелязах нещо, което е интересно и искам да споделя. Имам чувството, че когато колата загряваше разходът на гориво падна осезаемо. Надявам се темата да е полезна за хора с такъв проблем. Успех на всички! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове