BLEIN MONO 148 #1 Публикувано 23 Февруари, 2014 Момчета няколко бързи въпроса: Насочил съм се към закупуването на въпросния модел - шатъл след 98, 2,3 в-тек. Интересува ме динамиката, разхода - предимно извънградския, комфорта на пътуване - окачване, возия, шум в купето. Има ли слаби места или слабости за които да внимавам при купуването? Чета отзиви, които са доста хубави специално за моднатата първа генерация след 98-ма, но ми се иска да чуя обективни мнения от собственици! Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #2 Отговорено 23 Февруари, 2014 Нямам такова, но всеки ден го гледам паркирано до моето CR-V. На колегата е - '98-а, автоматик. Прекрасен автобус. Разхода е една идея по-голям от моя, т.е. около 10-11л/100 км. комбинирано. Динамиката е учудващо добра за такъв автомобил. Окачването е почти като моето - независимо, дабъл уишбоун отпред, и мултилинк отзад. Откакто го има (около 6 г.) е сменил само тампоните на горните предни носачи. Друг проблем е спукан изпускателен колектор, не знам дали е хроничен за F23** двигателите. Не съм чул да има други оплаквания. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Vancho 73 #3 Отговорено 11 Март, 2014 Имам такава. Колата е за удобно возене, не за бързо каране според мен(освен по магистрали). Доволен съм като цяло. Колата е тромава (като я сравнявам с по-малките модели на хонда) главно заради автоматичните скорости (и големината де), не заради мотора. Окачването е много добро, обаче е висока и купето се накланя на завоите доста, не е за писта, но пък не признава дупки. Возията е уникална. Седалката на шофьора не е опъната в лумбалната опора и е с една идея по-неудобна сравнени с по-новите генерации (усеща се на дълъг път).За другите не знам. Купето няма допълнителна шумоизолация, но е сравнително добре откъм шум. Над 120 се чува само вятъра, а под 120 само гумите ако мотора е тих. Като за 15-годишна кола е идеална просто - няма отлепени, счупени, намачкани или други детайли които да дразнят с шум. Пластмасите са "дървени", обаче са изключително здрави нямат чупене. Няма слаби места откъм здравина и надежност. Дори скоростите да са износени(не счупени) ще изкарат поне 50-100 хил.км с по-честа смяна на маслото. Мотора е разтоварен и работи без вибрации във всички обороти. Ако генерацията и ролките са наред няма да го чуеш изобщо до към 3000об. Над 3000 оборота се чува само стържене (от ролките предполагам). Ако трака значи е за ремонт. Скоростите превключват плавно не се усещат. Мойта е ръждива цялата отдолу,не е изгнила.Отгоре няма грам ръжда.Явно си зависи къде е карана. Разхода: В София минимално съм я свалял на 12л/100км А95 с галене на педала. Сега съм на газ. В софия м/у 15 и 20л/100км газ. Извънградско до около 120км/час ще ти гори като по книжка 9/100 бензин и 10/100 газ. Със 150-160км/час ми гори 15 газ. За по-високи скорости не знам. Дразнещо слаби са фаровете, но с едниксенонови крушки заспиват (или кристални фарове). Като за размерите си е доста маневрена ( точно колкото акорда, защото е скосена). За 3 години съм сменил водния радиатор(беше изгнил с неоригинален ефтин към 200-300лв макс) , комплект преден носач(неоригинален ефтин до около100лв макс) с няколко малки тампончета по окачването и тампон на двигателя (към 100лв оригинален). Вие ми лагера в компресора на климатика откакто съм я купил и си я карам така. Допреди не бях карал такава кола и не мога да дам сравнения (освен да я сравнявам със опел зафира което е излишно), но е изключително удобна и приятна за возене, шофиране, превоз на пътници и товаро-разтоварна дейност(предполагам и за теглене на ремарке и каравана), а става и за спане(изпробвано). Вкарвал съм хладилници, перални и голям диван вътре и съм затварял петата врата! Когато я купувах нямаше алтернатива откъм цена за такъв модел, мисля че и сега няма(може би заради по-вискоя разход на гориво)Дано съм ти бил полезен! Успех в избора! 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
peres 29 #4 Отговорено 18 Април, 2014 Аз съм от 2 години с Шатъл 99, 2.3 ЕС. Купих я на 115000 от Германия, навъртях 35000 досега. Разход (бензин/газ, л/100км): градско - 15/17, извън 100-110 км/ч: 10.5/12, 120-130: 12/14, 150-160: 14/16. Желателно да сложиш качествена газова. Двигател: задоволително пъргав като за 1600 кг кола Автоматик: перфектен (макар и 4 степенен), има секунда замисляне при кикдаун, но с това се свиква след малко каране. Ако не му хванеш цаката или ти е притеснено при изпреварване , сваляш на Д3 и натискаш до дупка :-) Лоста е с много къс ход, трябва много леко да го местиш - конкретно от Д3 на Д4 има вероятност да отидеш директно на N. Динамика: 50-100 км/ч - задоволителна, 80-120 - приемлива, над 120 - слаба Крейсерска скорост: 110-120 / около 3-3200 оборота Поведение: на хубав път - перфектно, в завои (Троянските села) 60-70 е границата на комфорта Возия: Добра - главно заради голямото междуосие. В завои обаче клати. Шум: над 130 е некомфортно (за мен) Габарити: няколко см по-къс от Пасат комби :-). Осезаемо по дълъг от Зафира. Комфорт: отлично. Аз съм 190 см, 115 кг, седя удобно на 1 и 2 ред. 3ти ред е комфортен и за големи хора, но тям няма отварящи се прозорци и е малко задушно. Шофьорската седалка се регулира по височина. Подлакътници на 1ви и 2ри ред. При европейските версии отпред липсва стойка за чаши - оригиналната е към 100 долара с доставката (през форума) Струва си. Иначе няма къде да си сложиш кафето. Скоростния лост горе на волана дава много свободно прстранство до теб. Особено удобно е ако шофираш сам и си с малко дете отзад. Климатика е слабичък за обема - трябва да го пуснеш на макс за да охлажда добре, но тогава на предните седалки става студено. Ако го намалиш - отзад е задушно. Назад дюзите са малко - има само под предните седалки и духа в краката на 2ри ред. Добро решение е да сложиш фолио . Ефекта е осезаем лятото (с качествено фолио обаче). Предните седалки са ми малко късички на бедрата, 2ри ред е перфектен. Седалките на 2ри ред не се свалят (7 места версията) . При 6 местния мисля че се свалят. Ако нямаш фирма да ползваш ДДС ти препоръчвам да вземеш 6 местен - хем комфорта на 2ри ред става перфектен, хем имаш и место за багаж ако сте 6 човека. Поддръжка: Извън консумативите съм сменил: 1 датчик АБС, воден радиатор, тампони по задното окачване. Задницата се разскърца след интензивни 5000 км предимно второкласни пътища. Общо 12 тампона и труд ми излезе почти 800 лв. Предницата още е здрава. Хубави гуми от 140 лв. нагоре. С три думи: мнооого добър автомобил :-) Препоръчвам. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове