stockbroker 2 #1 Публикувано 23 Януари, 2014 (Редактирано) Привет на всички! Имам проблем със стъпковото моторче. Преди 3-4 месеца пропадаха оборотите при празен ход и съответно свалих дросела и стъпковото моторче, изчистих ги идеално и оборотите станаха бетон без грам да пропадат. Но ето че пак постепенно започнаха да падат та сега даже чак и мотора се тресе и много бавно се възстановят до нормалните. Не ми се иска цялата процедура с чистенето да я повтарям толкова често. Не може ли да се измисли някакво друго решение според вас? Редактирано 23 Януари, 2014 от stockbroker Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondaracer 11 #2 Отговорено 24 Януари, 2014 Колега аз на моята имах проблем с високи обороти, който се реши след смяна на стъпковото моторче с друго втора ръка... Не знам дали твоята има болт за нагласяне на оборотите, но моята има и аз си я донастроих от него. Ако постоянно ти падат много ниско оборотите можеш да опиташ и от този болт да ги вдигнеш малко.. това ми идва като първа идея. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #3 Отговорено 25 Януари, 2014 Колега аз на моята имах проблем с високи обороти, който се реши след смяна на стъпковото моторче с друго втора ръка... Не знам дали твоята има болт за нагласяне на оборотите, но моята има и аз си я донастроих от него. Ако постоянно ти падат много ниско оборотите можеш да опиташ и от този болт да ги вдигнеш малко.. това ми идва като първа идея. Успех!А този болт отстрани на дросела при жилото на газта ли се намира? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #4 Отговорено 25 Януари, 2014 точно там е,дето се накача жилото Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondaracer 11 #5 Отговорено 26 Януари, 2014 Значи колега болта, за който ти говоря сега гледах примерна снимка как изглежда на твоя двигател дросела. Та въпросния болт ако дросела ти гледа нагоре, би трябвало да се намира като свалиш кутията на въздушния филтър в горния ляв край (откъм пасажерския край) на снимката е показан точно кой болт трябва да развиеш малко и се вдигат оборотите.. надявам се да ти свърши работа това Поздрави! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #6 Отговорено 9 Февруари, 2014 Колега, този болт свърши работа. Мерси Може да пипна и другия болт за жилото, защото пак има малко пропадане на оборотите, но като цяло вече е доста по-добре. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #7 Отговорено 9 Февруари, 2014 Без никакво желание за конфронтации да попитам, защо бутате настройките на въздуха, при положение, че проблемът е в оклепаните от картерните газове дросел и стъпково моторче? Как преди това моторът е работил добре със същите настройки, а сега изведнъж трябва да се пипат?И да, идва един момент, в който моторът овехтява и картерните газове стават доста, доста маслени, и стъпковото трябва да се чисти доста честичко. Докато не пуснете картерните газове в атмосферата и не оставите дросела и моторчето чистички. После идва спокойствието.П.П. И не, не е чак толкова антиекологично, защото ако беше, щяхме да приключим с екологията още преди години, когато няколко вулкана бълваха газове месеци наред. За по-рано сметките са излишни! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondaracer 11 #8 Отговорено 17 Февруари, 2014 Колега не те съветвам да бараш болта за жилото на газта. При мен след ремонт едни "майстори" го бяха навили и така ми поддържаха оборотите, но педала всеки път се връщаше на различно положение и постоянно менеше оборотите.. а относно колегата дето е на мнение да не се бара болта за входящия въздух - по принцип си прав колега, но това е по-бързото решение, а най- точно може да определи дали има нужда от нагласяне този болт, като изключи буксата на стъпковия мотор. В сервизната книга пише, че като се спре моторчето, оборотите трябва да са около 500 (не помня точно) и като се включи буксата трябва да си дойдат на място. Ако след тази настройка не са наред е за чистене моторчето, но пак казвам, че временно може да си отложи играчката с разглобяването по този начин. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Драгойчо 439 #9 Отговорено 19 Февруари, 2014 Да отложиш с "настройки" подобен елементарен "ремонт", който всъщност е обикновена и достатъчно бърза профилактика, е все едно да си сложиш памперс, вместо да отидеш до тоалетната и да спреш разхлабителните храни - не решава проблема и води до още такива. Защо ли? Защото, проблемите с оборотите при доволно стари коли, обикновено са комплексни или от определен момент, се зареждат един след друг - като започнеш от мръсните дросел и стъпково, минеш през почти "задължителните" пишман модификации на интейка и свършиш с перманентния бензин за 5 лева в резервоара, който от своя страна, не е чистен откак колата е кола, а от него, всичко отива в карбуратора(ите) или рейката и инжекторите. По тоя път минаваш и през каталясали, или просто някакви свещи, с отдавна произволно междуелектродно разстояние, през светещи в тъмното запалителни кабели, през дистрибуторна капачка станала на запушалка, износен палец... Някъде имаше един доволно дълъг списък, през колко километра, какво се проверява, натяга или сменя с ново - все предпоставки за добра работа на мотора и безопасна експлоатация на колата. Но, нали сме българи, по-лесно ни е да настройваме набързо, с тел и пирони, отколкото да направим каквото трябва, а после да си гледаме работата или рахата. Лошото е, че всички го правим понякога, поради някаква принуда или просто мързел, но по-лошото е, че го препоръчваме като начин за "решаване" на проблемите. Тези дето си имаме някакво понятие то това-онова, поне знаем какво сме направили против правилата и като му дойде времето, ще го оправим, но какво правят онези, които питат поради незнание и им даваме пишман съвети? Че те после дори не могат да обяснят какво са направили. Като прибавим и "майсторите" при които отиват после... Е, ми тя сиебамайката! ПП Ей така се появяват "скапаните" японски коли и "тъпите" японци, дето никога нямало да се научат да правят коли като европейските! 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
hondaracer 11 #10 Отговорено 19 Февруари, 2014 Колега напълно споделям мнението ти, но все пак колегата питаше "Не ми се иска цялата процедура с чистенето да я повтарям толкова често. Не може ли да се измисли някакво друго решение според вас?" - дадох предположение. А относно списъка с проверките най - лесно може да се намерят в Аутодата. Там за всеки модел си е най - подробно описано. Лично аз сега даже спрях моята от движение да посъбера повечко пари да я стегна и мисля така да си и правя редовна поддръжка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #11 Отговорено 19 Февруари, 2014 Винта на люлката, на дроселовата клапа, не се пипа по никакви причини! От него се регулира директно дроселовата клапа - ако се затвори малко - клапата заклинва. Ако пък се отвори малко, тпс-а отчита стойности по-високи от 0.5V, което за компа значи, че драйвера е натиснал газта и от там никога не включва IACV-то(т.нар от някои стъпково моторче).Винта на дросела(за отверка) също не е сложен там, за да си го връткате когато ви скимне. Има си специфична процедура, за нагласяне на минимални обороти, на двигателя и именно тя включва въртене, на въпросния винт. Процедурата я четете в менюъл, за конкретния двигател, защото има разлики в оборотите, които трябва да се достигнат, при различните двигатели, пък били те и от една серия, или години.И последно - когато чистите дросела (и иацв-то) си, не забравяйте да изчистите и под въпросния винт ^ 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
musset 1 #12 Отговорено 23 Февруари, 2014 Ако не ти се чисти често клапанчето, колегата Драгойчо ти е дал решението: чистиш "за последно" и елиминираш картерните газове. НЕ буташ болтовете за регулиране БЕЗРАЗБОРНО. После да няма - ама тя гори като змей или ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #13 Отговорено 28 Февруари, 2014 Така ще и направя - ще го изчистя и ще отведа навън картерните газове. Благодаря на всички за съветите! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #14 Отговорено 28 Февруари, 2014 Не е проблем на който и да е да си ги прекарва през всмукателния тракт, просто увеличеното количество подсказва за състоянието на двигателя. Не си създавайте проблем заради проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #15 Отговорено 26 Юни, 2014 (Редактирано) Здравейте, колеги! Пролетта изчистих дросела и моторчето за празни обороти и след което изкарах картерните газове навън. Обаче ето 2 месеца по-късно оборотите започнаха отново да пропадат. Свалих дросела и беше чист, въпреки това го изчистих заедно с моторчето отново и оборотите се оправиха. Оказа се, че картерните газове не цапат и там където ги пуснах да излизат нямаше изобщо омасляване. Единствено виждам сега причина в газта, която минава през целия дросел, защото съм с обикновена газова. Но както казах зацапването е минимално. Сменил съм и филтъра за газта. Чувам от много колеги, че това моторче е проблемно за този мотор. Има ли начин да се сложи друго от друг модел, което да не се влияе толкова от замърсявания? Ако го сменя с ново дали няма да се оправи? Редактирано 26 Юни, 2014 от stockbroker Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #16 Отговорено 28 Юни, 2014 Привет на всички! Днес свалях отново дросела и видях, че за кратък период от време след почистването му по долната му част под дроселовата клапа има малък слой черни маслени налепи, съответно и клапата на моторчето беше малко почерняла. Във всмукателния колектор също имаше тънък слой мазен нагар. Ясно е, че всичко това идва от EGR клапана. Него никога не съм го чистил, може да е клеясал и да не може да се затвори и да връща постоянно изгорели газове. Мисля да го изчистя, но се чудя дали направо да не го и запуша. Някой правил ли го е това на неговата колата и има ли ефект? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stockbroker 2 #17 Отговорено 1 Юли, 2014 Здравейте! Май се оказа, че нямам такъв EGR клапан, който да връща изгорели газове в смукателния колектор. Огледахме навсякъде около колектора с един приятел, но не го намерихме. Видях в нета, че моторите с кубатура 1.6 и нагоре го имат. В такъв случай при положение, че съм отвел вече картерните газове навън, откъде другаде може да става това замърсяване на колектора и дросела с черна гняс ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове