Jump to content
J's Racing BB8

Настройка на газово!

Recommended Posts

Здравейте.

 

Първо да кажа,че изчетох много теми в всякакви форуми за настройка на изпарител и като цяло на газовата и нищо не разбрах защото навсякъде пишат различни неща за винтовете,а и навсякъде се търкалят и копират две мнения...

 

Проблема е следния сложих газовото преди половин година,гореше малко вървеше като на бензин-красота.Мина известно време пак гореше малко(8-9)но не вървеше като я карах нормално-трябваше да я настъпвам повече,все едно е намалена от тройника.Ходих на газ анализатор направиха я да върви наистина добре беше галих газта и набираше без проблеми, разхода падна на 9 но за кратко след няколко зареждания се качи на 12-13 и то с икономично каране.И така за пореден път се отказах от газаджийте.Реших просто да я затворя малко от тройника,започнах с по 1/4 оборот(не я регулирах по слух а по това как върви(знам че не е правилно))мисля,че разхода падна но с около литър което пак не ми харесва защото карам супер икономично където може пускам по инерция и повече от 2500 оброта не вдигам и разхода е висок.Преди не карах икономично и разхода беше много по нисък.

След като я затворих с половин при градско каране е мудна НО като я настъпя до долу върви повече от колкото преди(като беше по развит тройника)общо взето искам да харчи малко и да е по чуствителна при подаване на газ.

Искам да разбера коя врътка за какво е защото навсякъде пишат различни мнения и ме объркват.

 

1-Месинговия винт за какво служи,влияе ли на разхода и динамиката или е само и единствено за регулиране на оборотите на празен ход.

2-Каква точно е функцията на пластмасовия винт на изпарителя

3-Каква е работата на тройника.

4-Газаджията ме съветва да сменя изпарителя с вакумен-ЗАЩО?

Или по точно от кое какво зависи-динамика,разход,вървеж.

 

Смених няколко газстанций-същата работа

Колата е сивик Д13б2,изпарителя е мимгаз.

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Редактирано от EG3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се отказвай от газаджиите.Теория няма по която ще настроиш по-добре от газоанализатора.Откажи се от изпарителя.Разхода при кое "икономично" каране го измери?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Паля винаги на газ,на бензин не я карам поради няколко причини.Имах много малко газ манометрите бяха на 0 дори не знам как стигнах до бензиностанцията,минах 10км до там заредих за 10лв нулирах километража и карах около 55км градско-на загрял двигател,да съм спрял и запалил двигателя 2 пъти,не съм бил натоварен и газта свърши и това при вдигане на не повече от 50-60км/ч на 5-та скорост,набирам много бавно и не вдигам повече от 2000 оборота максимус 2500.Зареждам на 1.40 това са над 7 литра не помня точно колко,и това прави разход над 12.И ако наистина е проблема в изпарителя какъв трябва да взема препоръчаха ми да е вакумен и от къде точно ще дойде икономията?И хубава марка изпарител втора ръка рециклиран вариант ли е?Тоя изпарител е на 7 месеца и 8000км,когато ми поставиха газовото я регулираха без газ анализатор но разхода беше 8-9 и карането ми изобщо не беше икономично,не съм се влачил както сега,влиза в обороти често работи на място сумати време и повече от 10 не ми е давала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много добре при "прочете " мислите,вземи Тартарини или БРЦ и го рециклирай ти.Остави турчилята да си карат с Мимгаз :)За разхода:Пълниш до горе,караш 100 км и пак догоре на същата колонка.Хонда се кара до 3500-4000 оборота градско.Ти не караш икономично ами пенционерски :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така измервах разхода от началото и взимаше 8-9-10 литра максимум с настъване,но понеже ми спече поплавъка и естествено показваше винаги пълно си помислих,че колата ми изведнъж стана страшно икономична и реших да карам докато свърши газта да видя какво става.Е газта свърши и още показваше пълно-дълга история оправях го няколко пъти с гумения чук по бутилката и за това вече не я пълня до горе.А и сигурно знаеш като спече поплавъка не мога да зареждам...А за карането ми ако можеш да ми обясниш ако карам до 3000 оборота а не постояно да се мотам с 1500-2000 на 3-та и 4-та по икономична ли ще е?Или по точно в ниските повече ли гори специално за газта?На 4-та 5-та рядко дигам 3000 оборота защото на 1.3...на газ... и с тея 15-ки... си е мъка трябва да я настъпя повече а тогава вече не е икономия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бургас...3 правила имаш за икономично каране:1.Ускоряваш плавно,не да натиснеш до долу и да чакаш мотора да навакса...ти подаваш плавно.2.Превключваш на 3000-35003,преди да спираш използвай инерцията на колата.Оставаш я на 3 или 4 на която караш и ползваш моторна спирачка/на скорост си ,а си пуснал газта/,не да изключваш от скорост и да спираш с спирачките.Ест ако се налага ще спреш,но ще се учудиш как с двигателя ,ако има компресия се спира плавно и комфортно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така и набирам плавно,знам как да карам икономично но когато колата гори много това не е вариант.Имам един въпрос-когато съм на скорост в обороти и с върната газ колата гори ли или е както на бензин-разхода е 0 ?Днес реших да си вдигна малко оборотите защото са винаги 600 като пусна фарове и парно стават 500 а понякога стрелката удря чопа и не знам колко по ниски са от 500 но двигателя тресе и при тръгване е кофти,та винта беше завит до край,когато започнах да го отивавм двигателя искаше да гасне това какво значи че му става богата сместа нали така,и си мислех ако завия тройника(примерно един оборот)и отвия винта за празния ход(чувствителноста)дали няма да намалее разхода и да се запази пъргавината в ниските?До колкото си спомням когато ми поставиха газовата можех да си регулирам оборотите тоест така я бяха настроили,че винта не беше завит до край.

Редактирано от EG3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е моторната спирачка,иначе колата нямаше да спира.Говорим за болчета на една фирма,която се слави с некачествени редуктор изпарители.Не поддържат константни настройки в времето,та кво да ме питаш за тях.Двигателя ти има определен разход на бензин в зависимост от износването.Има ли някакъв проблем на бензин според теб?Двете болчета са свързани,физически прзания ход малкото болче е байпас на голямото-чувствителността на мембраната.Празния ход се регулира на загрял двигател в средно положение-нито бедно, нито богато.Това е пик в оборотите на празен ход.Някакъв компромис на ухо иначе на анализатор се прави точно,Чувствителността се гласи на работни обороти.Ако караш на 2500 там,ако юркаш до 3500 там.Тук вече няма ухо,само газоанализатор.Занчи регулирахме празен ход без консуматори,работен режим на термостатна температура.Всички други режими са пълен компромис като настройка.Сега си свери твойте записки и виж какво си чел,какво искаш -пак питай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е моторната спирачка,иначе колата нямаше да спира.Говорим за болчета на една фирма,която се слави с некачествени редуктор изпарители.Не поддържат константни настройки в времето,та кво да ме питаш за тях.Двигателя ти има определен разход на бензин в зависимост от износването.Има ли някакъв проблем на бензин според теб?

Не ме разбра-питах дали на газ колата по надолнище на скорост гори 0 както при бензин?Ама напълно нула?Т.е дали излиза по икономично от колкото да пускам по инерция?За проблемите на бензин няма проблеми или поне такива каквито да бъркат и работата на газ.Не я карам на бензин защото резервоара ми е натиснат точно където пада поплавъка и стрелката не слиза по на долу от да кажем малко по надолу от половината на скалата.Значи ще сменям изпарител и настройката ще е пак на газ анализатор.Четох че има значение какъв ще е ако паля само на газ а аз паля само на газ,не се износвала някаква мембрана?След още ровене в нета разбрах,че и ефтин филтър не е вариант за това си поръчах по скъп и ще го пробвам днес.Когато взех колата беше алуминиев отгоре и долу а сега е силиконов явно ментак за 7.50лв Редактирано от EG3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте !!!Искам да изкажа лично мнение относно Принудителния Празен Ход ( ППХ ), когато караме на газ. Колата ми е с ГИ, пали винаги на бензин. Маршрута ми е такъв, че когато тръгвам от работа след около 200 м. има достатъчно дълъг наклон на пътя. Значи тръгвам и когато колата достигне температура, при която става превключването от бензин на газ, вече се намирам по този наклон. Клапана на бензин се затваря, като и този на газта е затворен все още. Ако оставя колата на ППХ, минава доста време преди да превключи на газ. Ако натисна педала на газта, веднага превключва на газ. Ако изключа от скорост пак веднага превключва на газ. Пробвал съм и обратния вариант - газ / бензин. Почти веднага колата превключва на бензин. Пробвал съм по наклон и около 500 - 600 метра при превключване от бензин на газ, в условията не ППХ за тези метри колата беше със затворен бензинов и газов клапан. От всичко това си правя извода, че при движение на ППХ разхода е почти нулев, но това се отнася само при работа на бензин. Това си е мое лично мнение базирано на собствени наблюдения.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снених филтъра,пали по равномерно но е малко мудна,тъй като беше намалена от тройника(с половин оборот след газ анализатора)върнах го както беше от настройката на газ анализатора но без промяна.За разхода не знам все оше.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕГ3....разхода при ППХ е 0 на бензин,но на газ зависи как се подава газта.Ако си с щутцери и разпробит карбуратор е 0,ако си с плочка не е 0,но е малко.Добрин:При ГИ е коренно различно,всичко е софтуер,но ако бензиновите времена са 0.няма как газовите да са повече,щото коефициента по 0 е пак 0.Има марки ГИ,които имат настройки за тия неща,но те са при по-скъпите фирми...бе не е интересно така или иначе колегите ги остават по дефоулт.П.П Забравих ,че имаш и тройник на газта..там вече става сложно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое при каборатора ще спре да бъхти и газ и бензин нали не трябва и да я угасим че ше фанем да се прибия некъде ;) . Може да е по-малко но не е нула все пак това не е моторна спирачка и карборатора е пълен и ще протича бензин през жигльорите а при газтта не е никаква икономия ще си харчи колкото са оборотите независимо от плочка или с дупки в карба. Провери си свещи, или делко палец и ако не ти гасне в движение не мисля че е от изпарителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само в началото имах проблем с гаснене,но това стана защото сложих спортен филтър разцентрова се,естествено са правих на газаджия да го регулирам не успях :D закарах я беше още в гаранция,настроиха я пак на око и смениха ключа за превключване газ/бензин и някакъв клапан защото постояно цъкаше като върна газта.Като изключим това никога съм нямал проблеми с гаснене придърпване да не ми запали и т.н.Работи перфектно,само дето сега разхода е голям и държи обороти под 500(стрелката удря чопа)но не гасне.Сега ще я покарам с новия филтър да видя какъв ще е разхода.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И кое при каборатора ще спре да бъхти и газ и бензин нали не трябва и да я угасим че ше фанем да се прибия некъде ;)/> . Може да е по-малко но не е нула все пак това не е моторна спирачка и карборатора е пълен и ще протича бензин през жигльорите а при газтта не е никаква икономия ще си харчи колкото са оборотите независимо от плочка или с дупки в карба. Провери си свещи, или делко палец и ако не ти гасне в движение не мисля че е от изпарителя.

Прочети устройство и работа на коарбуратора ,за да не обеснявам на 3 листа.Вакуума е главна управляваща сила.Тръбата на Вентури прави останалото.И да при ППХ двигателя гасне напълно и винаги е било така.При достигане на минимални работни обороти при ППХ се подава вече гориво,за да не спреш съвсем.Това става или вакуумно или електрически.При първите еднокамерни солекси е малко по-друго,но не говорим за 76 година модел сега нали?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Връщам се от газоанализатора,настроена с новия филтър.Още като я закачи ми каза тои новия филтър е по зле от стария не знам какво искаше да каже.Разлика почти не намирам след настройката освен,че през повечето време държи нормални обороти-рядко падат на 600.Като вървеж-не върви както миналата настройка с стария филтър(на 80000км)в ниските е по мудна в високите също....дамо поне разхода да се нормализира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така...Изпадна ми този изпарител за 10 лева,свалих го от някакво пежо за скраб,моно инжекция.

Въпросите ми са вакумен ли е ? подходящ ли е за моя двигател и от къде се настроива виждам само един винт горе,и още един с шестограм от долу но мисля,че е пробката за боклуци.

Не му знам модела но всякаква информация ще ми е полезна.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вакуумен е ама дали не са се спекли мембраните никой не може да каже без да е сложен или разглобен. Синия клапан е за принудително пълнене. Ще стане и за твойта кола по принцип тия изпарители са с един винт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен по ми прилича на електрически с тая бобинка отзад, но с тоя червен силикон по мембраните, не ми вдъхва доверия ако трябва да съм честен!

Редактирано от Civic_6gen

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изпарителя е точно за карбуратор, вакумен е, и е марков, мисля че е Ланди Ренцо, но както казва колегата над мен, с тоя силикон е много съмнителен, най добре смени мембраните, около 15-20 лв. да са, недей да експериментираш в това състояние.D13-ките са малко своенравни към АГУ-та, навремето имах 4ген. D13B2 големи мъки имах с газовото, и се принудех да я махна, сега съм с 5ген. пак D13 и съм се навил да и слагам газово, но без махленски мнения, ще се чете яко из форуми.Успех.

Редактирано от ASUS72

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ходих до човека който ми настройва газовото и каза,че тоя изпарител и нов да го взема пак няма да ми върши работа...Бил с един винт и бил като кранче т.е да не го търся за икономичност.Сега ще го разглобя и ще го снимам да го видите,но за сега не мисля да го слагам,а и за това го взех защото е ланди и би трябвало да е по хубав от турския мимгаз.Той щом е с един винт няма ли да е по лесна настройката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разглобих го мембраните са здрави и меки поне тези който изкарах(за първи път отварям изпарител :D/>/>/>)Има два лостови механизма които се движат перфектно.

Как мислите като модел и това,че е с един винт и е вакуумен-по добре ли ще е от към разход вървеж и динамика от турския?Мисля да го пробвам като се постопли.

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Определено ще е по добре от турския, на тях им дай да правят шекери и локум, а не изпарители.Италианското му е майката, те са си перфектни по направата на АГУ, Аз си взех на ЛОВАТО оригинален вакумен, и той е с един винт.Като го слагаш, направи си течност от веро, или течен сапун и вода, и провери да не изпуска от някъде.

Редактирано от ASUS72

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разход не знам електрическия може да е по-икономичен но откъм безпроблемност вакуумния надделява.  Аз съм с вакуумен ловато с нормалния карб ми харчеше смесено 7-8/100 , което при мен е и най-икономично, а сега с двата между 8-9 до 10/100 според зависи от напъните върху педала на газта. С много напъни градско съм го докарвал до 10 и нещо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А от към вървеж как е колега  krasimir_01, има ли осезаема разлика между единия карб и другия, говорим когато е на газ, и аз съм щото с Дуал, и съм се захванал да и слагам и газ. С пробити карбове ли си или плочки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мен ме интересува как е вървежа на газ спрямо оригиналния карб и наи-вече ме интересува как се държи ако е с щуцери или плочка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен е с щуцери набити в карбовете а за вървеж има подобрение но най-много се усеща на равно . Не знам защо но преди с единия карб на бензин и на 4 по километраж съм и вдигал 190 а сега повече от 170 не ще. Та подобрението е до 4 и 120-30км/ч после същата работа аи разхода е повече та работата е на кантар.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...