Jump to content
mitaka_t

Civic Aerodeck, D14A8, 98-ма год. - не пали понякога...

Recommended Posts

Здравейте колеги!Първо да кажа, че умишлено не пуснах темата в подфорума за CIVIC, защото си мисля че проблема би могъл да се отнася и за другите модели, не конкретно за Civic. Ако все пак модераторите преценят, че е за този подфорум - извинявам се и моля да я преместят.Второ - доста теми изчетох (най-вече за главното реле), но не мисля, че открих подобен проблем. Ако съм пропуснал някоя тема из многото изписано, извинявам се.Трето - колата се кара предимно от брат ми, само при него се е случвало за сега, надявам се да не е пропуснал да ми каже нещо съществено, което се е случило.Та към проблема - случва се веднъж на 3-4 седмици (че и по на рядко), не иска да запали. Случва се както на студен, така и на топъл двигател. Казва ми че дава на контакт, лампите светват, всичко изглежда нормално, но... до там, върти ключа, за да запали и нищо не се случва, нито върти, нито нищо. Когато за първи път се беше случило (преди около година може би), веднага се сетих за главното реле и си помислих, че то е причината. Така и не го погледнах, защото не създаваше проблеми доста време след това, а и все не остава време. Наскоро обаче каза, че като се случило пак да не запали и с някакво желязо чукнал стартера и след това веднага палело. Така няколко пъти, до днес - колата стои в гаража и не е палена от 2-3 дни. Тръгнал да ходи някъде - не запалила. Чукнал леко стартера и запалила. След 5 мин каране, спрял до магазина, след като се върнал пак не пали - почуквал стартера, почуквал го, но без ефект. Накрая го ударил по-стабилно с ключа за гумите и запалил. Дали е било съвпадение или по-силният удар е оказал ефект, незнам.Да уточня, че колата откакто е купена си пали с повечко въртене. Поне в сравнение с Акорда, който пали от половин оборот на стартера, при тази стартера си повъртява доста преди да запали. Така беше когато я взехме, а и след като сменихме акумулатора. Не и проблемно повечето въртене, не се тормози, просто си върти повечко докато запали. Не е от акумулатора, явно си е така. Акумулатора си е ОК, замерен е и всичко е в норма.Не съм го питал дали чува бензиновата помпа да върти, дали чек-лампата остава да свети или пък лампата за имобилайзера изгасва, или пък дали вместо въртене от стартера се чува само едно почукване, но от това което ми каза, останах с впечатлението, че всичко си е в реда на нещата до момента, в който завърти ключа, за да запали и ... до там. Запали ли веднъж, няма проблеми след това - не гасне, работи си нормално. След това може да си пали без проблем и месец дори.След последната информация, която ми даде почнах да си мисля, че не е от главното реле. Доколкото разбрах, ако е от него стартера си върти, но не пали или свети чек-а. А и май ако е от него проблема се проявява по-скоро само при топъл двигател. Ако все пак мислите, че би могло да е от него, къде да го търся това главно реле на Civic Aerodeck D14A8, 98-ма год.?Помислих си и за клемореда, но тогава май би трябвало да има проблеми и по време на движение, лампите да не светят нормално. От тази гледна точка, всичко изглежда е ОК.Имобилайзера го изключвам, защото ако е от него би трябвало да върти, но да не запали, а то въртене няма.Ако е от стартера - как би могло да се провери? В смисъл... не го прави постоянно проблема, ако тръгне да мери с мултицет, но пък проблема не се прояви в момента - какво правим... С две думи, какво да му гледаме на тоя стартер? Ако се разглоби... ще си личи ли ако има нещо нередно в него? Ако проблема би могъл да е в стартера, какво точно му оправя това почукване и как би могъл да се отстрани проблема за постоянно? А и защо понякога лекото почукване решава проблема, понякога трябва да го "блъснеш" по-стабилно?Аз съм до тук, надявам се вие да ме насочите с накъде, с какво и как да продължа.Благодаря предварително.

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо виж клемореда, зацапват се контакторите или нагарят и от там - проблем! / не е задължително да прави проблем в движение /После четките на стартера са за смяна, почукването оправя контактуването и така!Това е... ;)/>

Редактирано от d1ma

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Не мисля че главното реле е виновник в случая :)/>. Според мен четките на стартера са за смяна, но не е лошо и наистина да проверите клемореда, както те е посъветвал колегата d1ma. Поздрави!! :)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...