Jump to content
ctnstn

Технически проблеми с алтернатор и рейка и решаването им

Recommended Posts

Здрасти на всички!Наскоро и на мен ми се дръпнаха очичките с един двуврат дизелов Civic ot 2003-та година. Безкрайно доволен съм от работата на двигателя и скоростната кутия за близо 300-те й километра, които й навъртях последните 3-4 дни. Окачването е стабилно, возията е стабилна, мек волан. Отвън всичко е чудесно, интериора и най-важните уреди са с много добре съобразено местоположение, чувстваш се комфортно, всичко ти е удобно и шофирането се превръща в удоволствие. Пък база за сравнение имам и с други японски коли. Доволен съм. Но няколко проблема ме мъчат и мен, както, забелязах, и други собственици на точно тоя модел.На първо място седи проблема с кормилния механизъм. И при мен го има тва лопане, тропане и чукане по малки неравности. Шума определено го чувам близо до щита на двигателния отсег (за разлика от тоя при разбито окачване - ниско долу), не толкова басов, колкото от носач/шарнир. Най-осезаем е на паваж, тогава направо си ебе мамата от тропане. При навиване на волана затихва. Когато колата е на място и разклатя волана наляво-надясно, също се дочува подобен шум. Лошото е, че се и усеща във волана при рязка смяна на посоката ляво-дясно и обратно. Държа да отбележа, че окачването е наред. Няма тръгнали и разлуфтени тампони и връзки. Вдигнах я на крик от двете страни, проверих външните накрайници, но нищо и там. Почетох квото имаше из форума за тоя проблем и съм почти съм сигурен, че е тая прословута пружинка и втулка на червячната връзка. Но от рейки не разбирам и си нямам и идея нито как да го оправя сам, нито как да проверя там ли е проблема. Познати със същия модел говорят и за болт на контрагайка, затягането на който прецаквало резбата и оттам - лошо. В същото време, на когото майстор съм споделил проблема в последните дни, всеки казва, че там е рисковано да се пипа. Въпроса ми - къде в Пловдив мога да отида и да бъда спокоен, че ще ми отворят рейката, ще я разглобят и ще могат да я сглобят отново, като решат и проблема? Отделно, тая проблемна пружина мога ли да я намеря по магазините за авточасти и досещате ли се за адекватен стругар, който да ми изработи тефлонова втулка? Много ме човърка тая работа с рейката, дразни ме шума, нощем го мисля преди да заспя, мира не ми дава. :D Четейки темите и не намирайки отговор или адекватно решение... или поне някой да се е похвалил с такова, започвам да се обезсърчавам.Вторият проблем - на студен двигател и 800-900 оборота има едно играене на светлините - фарове, плафона, подсветката на таблото, и вентилацията. Първоначално като я замерих, показваше 14.5. Вчера, обаче, я оставих за 15 минути на къси с работещо радио и трудно развъртя стартера. Проблема изчезва, когато оборотите се увеличат или се повиши температурата. Тук предполагам, че проблема е в четките на алтернатора, но бих искал и друг да сподели мнение, ако се е сблъсквал с подобен проблем. Имам човек, който разбира от тоци и каза, че ще смени четките и ще почисти колектора на нормална цена, но не искам да избързвам преди да чуя и друго мнение.Третият проблем - реотаните на джама отзад не работят. Огледах ги, видими прекъсвания няма. Ако на някого му се е случвало, нека сподели къде да оглеждам за евентуални проблеми по окабеляването. Пластмасите овътре по капака не изглеждат да са сваляни и да е имало някакви интервенции. Същото важи и за гуменото уплътнение от капака към купето. Бушона на релето в двигателния отсег също е читав.Благодаря предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за преместването. Усетих се, че не е в правилния подфорум, ама късничко. Публикувано изображение

Днес взех един мултицет та замерих зареждането и показваше едни колебливи стойности от 13.8 до 14.2. , но не и повече. Побравхме и зареждането на един колега с дизелов Фокус - там работата беше от 14.6 до 14.75. Странното е, че запалена студена двигателя си мърка и едновременно с тва се чува един добавен шум откъм пистовия ремък и алтернатора - не постоянно, а на амплитуди, съвпадащи с примигването на дветлините. И като поработи така известно време, шума спира и остава само по-слабо примигване. Забелязах тази сутрин, че и парното така духа, на амплитуди. Отделен е въпроса, че акумулатора не зарежда добре, т.к. трудно запали (имаше и мъгла, беше студено). А добавки има и за прочистване и за зимни условия в нафтата, която пък е MaxxMotion на OMV.

 

По въпроса с рейката - днес отново, забелязах, че като катеря наклон тропа по-малко. Еле пък ако взимам ляв завой на същия баир. Изхождайки от написаното по темата, започвам да се чудя дали не е преебан плъзгача.

Редактирано от ctnstn

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като за начало щом ти се обажда пистовия ремък или е хлабав или вече е заминал и се налага подмяна. Който и от двата случая да си резултатът ще е недозареждане на акумулатора.... Ако не се реши проблемът от там огледай всички връзки към алтернатора и чак тогава се насочваш към демонтаж и ремонт на самия алернатор...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване


  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

×