Jump to content
stm

Проблем - теч на хидравлична течност на CR-V 1 ,1998 ,128 к.с.

Recommended Posts

Здравейте , наскоро се бях захванал с "обезшумяването" на CR-V 1 ,1998 и когато демотирах предният ляв подкалник (пред водача) забелязох някакво омазняване по носача . Вчера реших да видя за какво става дума и вкарах колата на канал - и виждам едно яко омазнаване на рейката и всико около нея Имам теч и омазнено по цялата страна на рейката - както отдолу , така и отгоре . Точно там пред водача (моят автомобил си е с нормална за БГ дирекция ) влизат на рейката маркучите и тръбите - още там от по от високо виждам че има някакво сълзене -абе то всичко си е обазано здравата така на пръв поглед не мога да преценя от рейката ли е от друго место ли е Факт е обяче че течноста намалява .Имате ли някаква подробна схема как е вързана рейката , помпата и всиките магистрали , за да търся евентуално първо проблема ня място където се свързват тръбите с рейката . Там на тези места предполагам има някакви О-пръстени , може и да са смачкани, скъсани. А може и от самата рейка там отстрани към кормилният накрайник от някъде да е теча - това предполагам под маншона ще се види .КОлата ми е автоматик , но това едва ли има значение . Помпата на хидравликата си върти , не вие , нивото е почти на минимума или съвсем малко под него .Не знам препоръчайте с какво да започна и дайте някаква схема за да знам къде да търся проблема . Първоначално ми се иска аз да си диагностицирам проблема , пък след това ще му търся и майстора (ако можете да препоръчате накой кадърен по въпроса във Варна ) , защото стези случайни майстори вече да нямаш вяра -кой какво ти ремонтира, кой за кокво те лъже и само гледа какак да ти одере кожата .Кое точно масло да си купя да дозаредя системата , това ли : хидравлична течност Honda PSF-S?Да използвам темата за задният диференциал това масло ли ми е нужно : диференциална течност Honda DPS-F ??Бил съм свидетел как в един сервиз във Варна "майсторите" смениха един датчик за 4х4 на една женица с една от старите Рав 4 която е само с предно предаване ....За какво да ви говоря повече

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.hidravlika.net/about.us.php Ако се окаже със сигурност че е рейката опитай тук.Много е добър и ги прави бързо и качествено.Аз съм много доволен.Дава и гаранция 1 год.мисля че беше.Успех

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо я измии хубаво, да се махне маслото, подсуши и запали и гледаи от къде тече, при повече късмет наи вероятно ще ти тече от някои маркуч, ако тече от реиката местата са 2, горе от пиньона дето влиза пръта в реиката, там има прахоуловител които като се прецака прахта влиза върху семеринга и му разказва играта, и почва да ти тече горе от пиньона. Другото място е от страни на реиката от към накраиниците, но щом казваш че твоята е омазана на горе още, то теча ти сигурно е или от пиньона или от някои маркуч. Ако е пиньон то няма как да са омазани и маркучите затова забърши хубаво пали и гледаи кво се случва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размера на този семеринг знае ли се ? Еднакъв ли е при всички ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Слави CR-V

Би ли потвърдил коя позиция е въпросният семеринг?

Публикувано изображение

Но. 2 се води някакъв комплект уплътнения - 06532-S50-003.

Поздрави и весели празници,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

N-3 ще да е , със шаиба и съответно зегерка с N4 отгоре , нещо не бачка ЕПЦ-то да видя какво са 3 и 4 като описание, но по картинка те ми мясат, 3 е семеринга.п.п. ти изми ли я, видя ли от къде е теча?

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно номер 2 е но тук го дават комплект с лагера под нея. Слави над семерингата няма зегерка а е корпуса на пиньона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номер 2 не е ли семеринг долу на пиньона, аз говорех за горния семеринг горе на пиньона дето вече се хваща карето на пръта, макар че тои колегата така и не е уточнил от къде тече :) но аз заложих на горния щото там като се повреди маншона 12 почва да влиза прах върху семеринг 3 и му разказва играта. Този долу 2 ако текне теча би трябвало да е долу от реиката от левия и маншон и на горе по трялото на пиньона не би трябвало да е омаслено, при теб така ли беше ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номер 2 не е ли семеринг долу на пиньона, аз говорех за горния семеринг горе на пиньона дето вече се хваща карето на пръта, макар че тои колегата така и не е уточнил от къде тече Публикувано изображение но аз заложих на горния щото там като се повреди маншона 12 почва да влиза прах върху семеринг 3 и му разказва играта. Този долу 2 ако текне теча би трябвало да е долу от реиката от левия и маншон и на горе по трялото на пиньона не би трябвало да е омаслено, при теб така ли беше ?

 

Точно отгоре е теча -от този горният семеринг

 

Въпросният комплект уплъчтения от къде може да се купи ?(може и на лични )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображениеПубликувано изображение

Така за да не се чудим кое 2 кое 3 ето така се вижда най добре за коя семеринга става на въпрос.

Колега аз миналата година я сменях и преди да я разглобим се обаждах тук там и на всякъде ми казват, че само цели ремонтни комплекти продават за по около 150-200 лв. Публикувано изображение

Разглобихме пиньона и извадихме семерингата, отидох на един магазин за семеринги и си взех същата за 0,78 лв. Публикувано изображение. Събрахме отново всичкои вече не капе.

Така, че моя съвет е разглобявайте и със семерингата в ръка отиваш до някой магазин за семеринги и уплътнения и готово. Само гледай модела на семерингата е AS да не си вземеш А.

Редактирано от koko__2002

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еииии Коко тва му се вика схема сега :) Та така не се занимаваи с ремонтни комплекти както каза Коко, те сигурно включват целия комплект семеринги пръстени на разпределителя и лагерчета. В всеки по голям магазин за семеринги ще ти намерят същия, примерно Хубата незнам има ли при вас такъв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номерата 003 и 004, които приличат на о-пръстени са както следва:

 

06534-S84-A01 - Ring Set, Power Steering Seal (Rotary Valve)

 

06535-S50-003 - Ring Set,Power Steering Seal (Rotary Valve)

 

21 е именно семеринг (Oil Seal) - 27x38x5.5 (p/n 53660-S50-003).

 

Ето също ималко картинки от друг форум – дано помогнат за комуникацията:

http://forums.nwp4li...1486425#1486425

 

Поздрави,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Номерата 003 и 004, които приличат на о-пръстени са както следва:

 

06534-S84-A01 - Ring Set, Power Steering Seal (Rotary Valve)

 

06535-S50-003 - Ring Set,Power Steering Seal (Rotary Valve)

 

21 е именно семеринг (Oil Seal) - 27x38x5.5 (p/n 53660-S50-003).

 

Ето също ималко картинки от друг форум – дано помогнат за комуникацията:

http://forums.nwp4li...1486425#1486425

 

Поздрави,

 

Перфектно , вече знам и размера предварително ....

 

Има ли колега вв Варна които си е правил сам ремонта ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти ще си първия, и не се плаши елементарно е :) на реното бях станал факир, когато сефте дадох колата за смяна на такъв семеринг в сервиза, на хората им отне 2 дни, сваляне на мост и цяла реика, естествено не успяха да я направят, и казаха даи 100 лева не става :lol: :lol: :lol: Месец след тях, сменях семеринг за 30 минути включае свалянето на пиньона :) за съжаление това се превърна в редовно обслужване заради некомпетентна намеса от сервиза върху каналите на разпределителните пръстени, сметнали че тефлоновите такива там били спекли се гумени, и понеже не намерили такива взели кардинално решение да разширят каналите на пръстените на струг и да сложат обикнове О-пръстени :) е вършат работа но зависеше колко често завиваш :lol: колкото по често завиваш толкова по се съкращаваше живота им , та за това ми се налагаше да правя пинион през 6 месеца :) и нямаше как да не го свалям и правя за 30 мин :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Днес и аз правих процедурата с горния семеринг и за да могат колегите да се подготвят предварително, размера му е 18х30х5.

Не се намира на всякъде затова мисля, че пояснението ще е полезно.

Поздрави!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за уточнение по темата :

 

След като писах тук във форума си купих течност от Хонда , измих рейката там от където течеше с пароструйка и долях малко течност да вдигна от минимума до максимума

 

Докато се чудя какво да правя и ремонтирам и къде , теча спря от самосе бе си и вече толкова време нивото не намалява

 

Как стана и аз не знам ....Не съм ремонтирал нищо, не съм слагал добаваки , само течност оригинална от хонда....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега като си си взел 1л,защото това е най-малката разфасовка,ВМесто да доливаш защо не я смени цялата ? Аз си купих течност,защото моята не е сменяна откакто е произведена колата.Сега с 1 пръстче се върти волана :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега като си си взел 1л,защото това е най-малката разфасовка,ВМесто да доливаш защо не я смени цялата ? Аз си купих течност,защото моята не е сменяна откакто е произведена колата.Сега с 1 пръстче се върти волана :)

 Да ти кажа просто не съм се досетил да я сменя цялата....

Не зная от къде да я източа и после има ли нужда от някакво обезвъздушаване

 

 

Но при мен така или иначе достатъчно лесно се върти волана (с изключителна лекота) не зная нужно ли е да я сменям цялата .Така или иняче имам течност ако някои обясни как се прави сигурно ще се хвана да я сменя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми как, мързеливата ли искаш или искаш да се цапаш хахах :) Ако ще се цапаш се завираш под колата развиваш холендрите на маркучите да изтече всичко, въртиш пълен ляв пълен десен да изтече и тва от реиката, завиваш холендрите които е хубаво да са с нови дивтунги вече. Наливаш новата течност палиш изчакваш да смукне квото смукне, доливаш казанчето, въртиш бавно пълен ляв после пълен десен, пак доливаш и си готов :)

 Мързеливия начин :) източваш казанчето с една голяма спринцовка, измъкваш от него страничния маркуч които връща течноста в казанчето, запушваш дупката на казанчето а маркуча с удължение пъхаш в празна бутилка така че в нея да изхвърля старата течност. Пълниш казанчето с нова течност, (хубаво е да имаш асистент) палиш и въртиш бързо пълен ляв пълен десен, асистента ти има за задача бързо да долива течност в казанчето щото тя се засмуква доста бързо от помпата, гасиш веднага щом завъртиш пълен ляв и после десен инак ко се замоташ асистента ти може да е изсипал всичката течност и да не ти остане за доливане след процедурата :) Вадиш маркуча от шишето където се е изхвърлила старата течност с част от новата, слагаш си го на казанчето и си го доливаш пак до горе. Така дори може да не се наложи и да обезвъздушиш :) Модерна работа :)

Има и още по мързелив метод, източваш само казанчето нищо не пипаш повече, доливаш нова, караш 1-2 дена да се омеси хубаво, пак го източваш, пак доливаш нова, и така докато ти свърши течноста в бутилката, ще си направил доста голям процент опреснение на течноста :)

 

Втория метод може да ти се стори сложен но тва е щото съм го обяснил много подробно, инак ако схванеш идеята ще видиш че елементарно и лесно, при мен помощника му обясних какво да прави ама тои до де се усети и вика бахх маамуу тя го смукна за нула време и аз не можах да долея, в резултат на това секунда преди да изгася помпата изви на гладно, беше дръпнала сичкото масло :) Но споко това не води до нищо лошо, просто после като сипах течноста врътнах пак ляв и десен за да обезвъдуши :)

  При положение че вече си долял едно казанче ти препоръчвам да направиш третия наи мързелив вариант, да я източиш няколко пъти от казанчето и да я опресниш :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ам според сервизната книжка.Течността се източва по следния начин:Вадиш мъркуча,който връща течността в казанчето,слагаш го в бутилка,палиш колата и въртиш докато не остане нищо в казанчето.След това сипваш и почваш да въртиш крайно ляво-крайно дясно докато се обезвъздуши.Може да се разпени течността в казанчето,но след това се оправя :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Drone, по този начин няма ли да остане част от старата течност в системата щото явно идеята е като се източи казанчето да се спре помпата за да не изреве на гладно дето вика Слави?Колко е всъщност капацитета на това казанче и колко на останалата часто от системата с маркучите? Иначе ако течността е бистра червена, но е натрупала годинките, това означава ли че е влошила качествата или трябва да потъмнее и помътнее за да съм сигурен. Не мога да кажа че волана се върти супер лесно при мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом в упътването е писано,че така се прави би трябвало да не изреве.Палиш на празен ход въртиш докато изтече всичко и след това гасиш.

Капацитета мисля,че е към 500-600мл.Моята знам със сигурност,че не е сменяна никога,защото колата ми е от Италия ;) Та за това я и смених и има разлика голяма. 

Редактирано от Drone

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така става, но остава доста в реиката, щото за да излезе и тя трябва да се врътне ляв и десен за да я избута буталуто на реиката, съответно помпата ще изреве, но звука да не ви стряска, нищо и няма за толкова време. Аз за това реших все пак да го направя с нова течност в казанчето за да не реве много, порсто докато изхвърли старата засмуква новата, така сътривам цяло шише течност ама пък и за кво ли ми е като я сменя веднъж ще е до края на живота на колата. Експлоилера щом е червена и чистичка за ко ти е да се занимаваш с нея , макар че питаи мене и мене и моята си беше червена ама я смених, промяна в волана не съм усетил, явно трябва много да се сбоза та като я смениш да ахнеш от ефекта :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен първо щото само аз съм я карал 4г. и отделно щото сякаш на други CR-V-та на които съм въртял геврека по-леко се върти. Пък и тя бистра, бистра ама като гледам стичането по капачката инак надолу не знам каква е. Гледах един руснак в ю-туб бая си повъртя волана без течност докато изхвърли всичко, а някъде даже дигат предницата на крик за да е по лесно въртенето.

Инак капацитета на казана е около 400мл. а общия капацитет на системата 850мл., тоест ако мина на вариант да издърпам само течността от казана ще стане 1 към 1 стара с нова  и евентуално като покарам и сменя отново само тази в казанчето с остатъка от тубата ще стане 3 към 1 за новата. Обаче някъде бях чел, че например като се долее например един литър ново двигателно масло към такова на 10000км крайния резултат бил такъв че цялото масло става все едно е на 10000км. Сигурно и тук ще е така. Не знам, при около 210мл стара течност и 640 нова. Тия сметки ги развивам щото не ми се цапа с хидравлични масла.

Мислех си и друг вариант за да не усложнявам схемата с монтиране на допълнителен маркуч за дрениране във входящия-а именно- изсмуквам или изливам течността от казанчето, махам изходящия а не входящия маркуч и затапвам  съда или просто под него слагам друг широк за да се пълни. При въртене на волана, течността би трябвало да се събере в съда или другия отдолу ако не е е затапен. Всъщност изобщо ли не може входящия маркуч да се набута направо в съд или няма място та навсякъде му монтират допълнителен прозрачен вътре?

Редактирано от HondaExplorer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма място, идва късичък а и там където е трудно влиза дори тубичка или малка бутилка щото мотора пречи, за това се принудих и аз да го удължавам с друг маркуч за да изкарам течноста на удобно място. А този които е под казанчето входящия демек маи пак беше с ограничено място за бъркане за да го свалиш но от него няма смисъл да се сваля. Нещо те домързява и дошубява да се хванеш, нема се плашиш става за 3 минути, хвани жената за асистент да долива казанчето пък ти влизаш палиш веднага бързо ляв бързо десен и гасиш :)  ако намалее значително тя ще и долее нова течност, и след като загасиш си връщаш маркуча на място и си доливаш казанчето и си готов :) Яла до Пловдив ще ти го направя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въх, нави ма!  :yes:  Ще се пробвам тия дни да сменям. Всъщност казанчето може да се повдигне нагоре и да се изсипе старата течност през гърлото, после да се пъхне под него под наклон една пластмасова бутилка от 500мл. ако не успея да набутам литър и маркуча направо вътре си влиза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...