Jump to content
dragomm

Съмнения за маслото

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Правих обслужване на колата и я оставих за смяна на масло и филтри. Чух как моньора се обади в магазина на IMI-Стара Загора, които са представителите на Бултрако и продиктува VIN-а на колата, за да подберат маслото и филтрите. Обаче като попрочетох из темите във форума реших да погледна какво масло са ми сложили. Оказа се, че е GM Dexos 2 5w30, fuel economy, longlife, ACEA C3. Само че като погледнах в оригиналното ръководство на колата, там са посочени 0W30 ACEA B1, 5W30 ACEA B1, 5W40 ACEA B3 и други (не можах да кача снимка от страницата на упътванетоПубликувано изображение/>).

По това което успях да намеря из нета „АСЕА С3” маслата са за двигатели с катализаторни уредби и DPF филтри. А доколкото знам Accord 2005 нямат DPF филтър. И се чудя дали това масло няма да нанесе някакви поражения по двигателя? Моля за съвет – да го сменям ли маслото или просто следващата смяна да я направя по рано ( някъде на около 6 – 7 хил. Км).

И ако трябва да се сменя, какво да сложа. Знам че, почти всички препоръчват 0W30, но в упътването на колата пише, че може и други с единствената забележка че това ще доведе до промяна в разхода на гориво. Колата е на 210 000 км, а според това което прочетох на няколко места на такива км вече се слагали по „дебели” масла Публикувано изображение/>/>. Така, че давайте съвети – съвети не отказвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не е пробрлем да карате 7-8000 км. с това масло, но в бъдеще слагайте 0W30, в противен случай настъпват проблеми с ангренажната верига. Много хвалено e Motul 0W30 eco-nergy. Не трябва да имате притеснения , че колата е на 200 000, маслото трябва да е 0W30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега. Даже може да взема да го сменя още към 6000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизелови двигатели за леки автомобили

 

[*]B1 Категория за Fuel-Economy-моторни масла с особено нисък HighTemperature-High-Shear-вискозитет (отговаря на A1).

[*]B2 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла.

[*]B3 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. Превъзхожда В2 по отношение на износването, чистотата на буталата и стабилнос- та на вискозитета при отделяне на сажди.

[*]B4 Нова категория за дизелови двигатели с директно впръскване(TDI).

[*]B5 Отговаря на ACEA B4, но с по-нисък HTHS-вискозитет. При тестване в сравнение с масло 15W-40 се наблюдава намаляване разхода на гориво с минимум 2.5%.

[*]C1 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С по-нисък HTHS>2.9mPas (Ford).

[*]C2 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С по-нисък HTHS >2.9mPas (PEUGEOT).

[*]C3 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С HTHS >3.5 mPas (Daimler Chrysler / BMW).

[*]C4 Нова спецификация от 02/2007 за за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание

на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С HTHS >3.5 mPas (RENAULT).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време стана дума, че оригиналното масло за двигателя 2.2 i-DTEC - 0W30 C2 се произвежда от Тотал. Ето и линк където Тотал дава списък на своите партньори за които произвежда масла и там Хонда не фигурира. 

 

http://www.lubricants.total.com/partnerships/automotive-partnerships.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко ровене из нета установих, че за Европа от 2013 г. двигателните масла за Хонда се произвеждат от Castrol.

 

http://www.prnewswire.com/news-releases/honda-and-castrol-introduce-a-new-range-of-co-branded-products-for-cars-in-europe-228175561.html

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Най-после имаме и спецификациите на маслата Castrol EDGE Professional H за i-VTEC и i-DTEC, съвместно разработени с Honda.

 

"Castrol EDGE Professional H 0W-20 is co-engineered with Honda for use in Honda gasoline engines that require a 0W-20 lubricant"

"Castrol EDGE Professional H C2 0W-30 is co-engineered with Honda for use in Honda diesel engines that require aACEA C2 0W-30 lubricant"

 

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/27AE6BF1E32EDFCD80257B78007C10FC/$File/CBAY-998D9K.pdf

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/256ACE177438FB3B80257CC200586015/$File/BPXE-9A7DT4.pdf

Редактирано от pendoc

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...