dragomm 0 #1 Публикувано 26 Септември, 2013 Здравейте колеги, Правих обслужване на колата и я оставих за смяна на масло и филтри. Чух как моньора се обади в магазина на IMI-Стара Загора, които са представителите на Бултрако и продиктува VIN-а на колата, за да подберат маслото и филтрите. Обаче като попрочетох из темите във форума реших да погледна какво масло са ми сложили. Оказа се, че е GM Dexos 2 5w30, fuel economy, longlife, ACEA C3. Само че като погледнах в оригиналното ръководство на колата, там са посочени 0W30 ACEA B1, 5W30 ACEA B1, 5W40 ACEA B3 и други (не можах да кача снимка от страницата на упътването/>). По това което успях да намеря из нета „АСЕА С3” маслата са за двигатели с катализаторни уредби и DPF филтри. А доколкото знам Accord 2005 нямат DPF филтър. И се чудя дали това масло няма да нанесе някакви поражения по двигателя? Моля за съвет – да го сменям ли маслото или просто следващата смяна да я направя по рано ( някъде на около 6 – 7 хил. Км). И ако трябва да се сменя, какво да сложа. Знам че, почти всички препоръчват 0W30, но в упътването на колата пише, че може и други с единствената забележка че това ще доведе до промяна в разхода на гориво. Колата е на 210 000 км, а според това което прочетох на няколко места на такива км вече се слагали по „дебели” масла />/>. Така, че давайте съвети – съвети не отказвам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #2 Отговорено 28 Септември, 2013 Според мен не е пробрлем да карате 7-8000 км. с това масло, но в бъдеще слагайте 0W30, в противен случай настъпват проблеми с ангренажната верига. Много хвалено e Motul 0W30 eco-nergy. Не трябва да имате притеснения , че колата е на 200 000, маслото трябва да е 0W30. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dragomm 0 #3 Отговорено 30 Септември, 2013 Благодаря, колега. Даже може да взема да го сменя още към 6000 км. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #4 Отговорено 30 Септември, 2013 Дизелови двигатели за леки автомобили [*]B1 Категория за Fuel-Economy-моторни масла с особено нисък HighTemperature-High-Shear-вискозитет (отговаря на A1). [*]B2 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. [*]B3 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. Превъзхожда В2 по отношение на износването, чистотата на буталата и стабилнос- та на вискозитета при отделяне на сажди. [*]B4 Нова категория за дизелови двигатели с директно впръскване(TDI). [*]B5 Отговаря на ACEA B4, но с по-нисък HTHS-вискозитет. При тестване в сравнение с масло 15W-40 се наблюдава намаляване разхода на гориво с минимум 2.5%. [*]C1 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С по-нисък HTHS>2.9mPas (Ford). [*]C2 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С по-нисък HTHS >2.9mPas (PEUGEOT). [*]C3 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С HTHS >3.5 mPas (Daimler Chrysler / BMW). [*]C4 Нова спецификация от 02/2007 за за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С HTHS >3.5 mPas (RENAULT). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #5 Отговорено 2 Май, 2015 Преди време стана дума, че оригиналното масло за двигателя 2.2 i-DTEC - 0W30 C2 се произвежда от Тотал. Ето и линк където Тотал дава списък на своите партньори за които произвежда масла и там Хонда не фигурира. http://www.lubricants.total.com/partnerships/automotive-partnerships.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
NikiG 160 #6 Отговорено 2 Май, 2015 http://www.quickfds.com/out/17289-76934-12233-015023.pdf http://recherche.quickfds.com/cmt_bin/wfds-rechfds?NSoc=total+lubrifiant&NCli=test&EMai=test@test.com&View=Pdf&Lang=EN&NFou=TFE%C2%A7BE.FR&CCli=&Valeur%5BNO%5D=&NPro=0w30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #7 Отговорено 2 Май, 2015 След малко ровене из нета установих, че за Европа от 2013 г. двигателните масла за Хонда се произвеждат от Castrol. http://www.prnewswire.com/news-releases/honda-and-castrol-introduce-a-new-range-of-co-branded-products-for-cars-in-europe-228175561.html Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pendoc 189 #8 Отговорено 3 Май, 2015 (Редактирано) Най-после имаме и спецификациите на маслата Castrol EDGE Professional H за i-VTEC и i-DTEC, съвместно разработени с Honda. "Castrol EDGE Professional H 0W-20 is co-engineered with Honda for use in Honda gasoline engines that require a 0W-20 lubricant" "Castrol EDGE Professional H C2 0W-30 is co-engineered with Honda for use in Honda diesel engines that require aACEA C2 0W-30 lubricant" http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/27AE6BF1E32EDFCD80257B78007C10FC/$File/CBAY-998D9K.pdf http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/256ACE177438FB3B80257CC200586015/$File/BPXE-9A7DT4.pdf Редактирано 3 Май, 2015 от pendoc Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове