Jump to content
Mitiska

Въпрос за сменен вал.

Recommended Posts

Въпроса е чисто технически,сменихма ми вала тъи като стария беше сдъфкан ,беше с износени кобилици .Вала които сложихме беше в по добро състояние.И колата и върви по добре осеща се,единственото което направихме при смяната на вала беше да регулираме хлабините на клапаните,и двата вала са ползвани втора рака не са чисто нови.Вала които сме сложели е от глава с изядени клапани и кобилици в по лошо състояние и на повече км но е читав не е надран.Моля за компетентно мнение може ли да се прецака нещо по колата защото някой хора казват че може да блокира двигателя , тъи като стария вал си имал канали и се бил разработел и тоя можел бързо да се надере и прецака тъи като има друг път.Вала е от 1:1 двигател кола коне и е мерен!Гърбиците му са по ясно изразени отколкото на другия.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми той да не е от кашкавал та да се надере:)Карай спокойно и не слушай тоя, и оня разбирач;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Валовете се надират от следната комбинация: нерегулирани клапани+ маслено гладуване. Регулирай навреме клапаните и карай с по-тънко масло, примерно 5W30. Сменяй го на неповече от 8000 км. и няма да имаш проблеми. Ако си на газ реглажа трябва да е два пъти по-често, отколкото на бензин- максимум на 20000 км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото ми е мотул5W 40 не помня каква беше серията мисля че x-cess нещо такова.Реглаж на клапаните правя на 20хиляди. карам главно на газ. дано не се прецака вала :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами случая на колегата е че вал на 600000 е сменен с такъв на 400000 и малко или много е било редно да замерят хлабината в шииките на лагерите на вала,което те не са направили(запознат сам със случая).В повечето случаи всичко е в норма и нещата пасват но все пак тва е малко като да си сложиш бутала от друг двигател като твоя и да си спокоен че всичко е ОК без да са замерени нито цилиндри нито бутала-все пак тук говорим за части на солидни километри,не за нови такива.,,Вала е от 1:1 двигател кола коне и е мерен!,,-колега сподели кое сте мерили и какви са стоиностите?

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой хора май не правят разлика между колянов и разпределителен вал и си пишат глупости :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вала е мерен и е сложен този които е в по-добро състояние,отговорноста при сменения вал е изцяло моя, от колегите моля само мнение какво мислят и дали би могло да се получи някакъф фал евентуално? Например да блокира двигателя или да се надере вала или нещо друго сериозно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, грешката е моя ;) Понеже не е уточнено за какъв вал става въпрос и се намесват клапани си помислих, че става въпрос за резпределителен вал :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми става на въпрос точно за разпределителен вал.Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,,митиска,, след като вала е мерен(каквото и там да е мерено) сподели с колегите стоиностите за да могат да преценят дали има основание за притеснение.Все пак това е технически раздел и наи кратко и ясно ще е да споделиш конкретни числа,както и какъв вал си сменил и понятия като ,,сдъвкан,, и ,,ярко изразени гърбици,, звучат несериозно.Гърбиците си имат граници на износване измерени в милиметри и помоли този които ти го е сменявал да ти сравни измерените стоиности с тези които е посочил производителя в ръководството.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...