Jump to content
Becko12

Проблем с рейката на Акорд 7...

Recommended Posts

"рязко клатене на волана" е доста относително понятие. За едни рязко е едно, за други друго. 

На място навиваш до крайно ляво и тръгваш. Правиш кръгче и спираш. Навиваш крайно дясно и пак тръгваш и пак правиш кръгче.

Ако няма шумове, всичко е добре. Но например ако пръта на рейката ти е ръждасял както беше моят, може да се провери само ако се разглоби. 

Между другото, преди си мислех, че волана ми е много стабилен и усещането беше много добро. След смяната с по-новата рейка усещането за стабилност е още по-добро, а волана ми не трепва изобщо при каране без значение върху каква настилка.

Сега след като съм минал през тази смяна бих усетил на някой друг акорд дали рейката е леко разлуфтена или не, но преди никога нямаше да мога да направя разликата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Когато се купува Акорд 7 как да се тества рейката за проблеми? При запален двг и рязко клатене на волана в средно положение ще се чуе ли чукане? А при незапален двг?

За омасляване на маншоните е ясно, че на подемник ще се види, но вижда ли се на място при пълно завиване на волана?

 

 

Луфт се усеща, като на запален двигател и на място, хванеш волана с два пръста и съвсем леко (с минимално усилие) се опитваш да го завърташ, но НЕ чак да го въртиш - ако има луфт ще усетиш как волана мърда, но реално колелата не завиват (въртиш волана, но колелата реално не завиват). 

Чукането се усеща по скапан път, например паваж - ако има, то ще клопа силно и ще го чуеш.

 

Омасляването се вижда с просто око - например завиваш пълен десен и гледаш на през лявото колело дали има омасляване при маншона/рейката. Може да го видиш и като отвориш предния капак и си провреш главата долу ниско и с фенер - вижда се (макар и трудно). Най-лесно е естествено на подемник/естекада.

 

Направило ми е впечатление, че когато рейката е проблемна, на запален двигател и на празен ход, маслото в казанчето все едно "ври", бълбука... ако ме разбирате какво имам предвид. Поне на хондите които съм имал с проблемни рейки съм го забелязал това, дали е меродавно или е просто съвпадение.... не мога да кажа със сигурност.

 

Jackxxx - от чисто любопитство питам, като си виждал рейката отблизо (свалена), забелязал ли си кой е производителя ? TRW или SHOWA ?

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На място навиваш до крайно ляво и тръгваш. Правиш кръгче и спираш. Навиваш крайно дясно и пак тръгваш и пак правиш кръгче.

Ако няма шумове, всичко е добре.

 

Трудно може да се намери широко място за пълен кръг при тест драйв из улиците..., но все пак какъв вид шум когато не е наред

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JapCar - шумът не мога да го опиша, но е много характерен. Той идва по-скоро от помпата, а не от самата рейка. ADH-Honda съвсем правилно е описал как да тестваш рейката. От нея шумове няма как да има освен ако не е адски износена и когато караш по паваж се чува допълнително тропане.

Например, на другата ми кола рейката отдавна е за ремонт, но не я правя, че почти не се кара колата. Но когато я карам по паваж целият волан трепери от износването на рейката и се чува съвсем ясно тракането. И като хвана волана малко по здраво и леко навия 2-3 градуса в едната посока, колкото да обера луфта между зъбите на червяка и тракането спира да се чува. Но, това при рейка на Акорд 7-ма ген. мисля, че няма как да стане. 

 

ADH-Honda - не съм обръщал внимание, но старата рейка ми е в мазето и тия дни ще погледна и ще ти кажа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се,че се включвам в темата,но в крайна сметка в София има ли кой да ги рециклира тези рейки или е мисия невъзможна ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JapCar - шумът не мога да го опиша, но е много характерен. Той идва по-скоро от помпата, а не от самата рейка.

 

 

Както и да е, купих колата същия ден...няма проблем с рейката. Същата като старата (година), EX, по-читав цвят (гълъбово син металик), няма тракшън и навигация само, но като цяло е по-запазена. Навигацията не ми липсва и без това не струва в сравнение с ТомТома, който ползвам. За първи път купувам от авто къща, дадоха ми 1г валиден год. преглед, 2 нови гуми и 3м гаранция...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
За да не отварям нова тема, аз също бих искал да попитам някои неща: 

 

1. Някой рециклирал ли е рейка в София? И ако да - къде, на каква цена, има ли някакви особености, проблеми... и какъв е резултата в крайна сметка?

Аз съм чувал за няколко сервиза, които само с това се занимават, не ги знам как се казват и къде точно се намират, но единия е някъде при техническия, един май в Хаджи Димитър на/около Резбарска, един някъде на Симеоновско, около окръжна болница май пак има... Доколкото знам се занимават само с хидравлика, рециклират рейки помпи, дават гаранция... някой ползвал ли ги е или има ли някакви отзиви? 

 

2. Относно ремонтния комплект, за който се споменава в началото на темата. Какво всъщност включва целият ремонтен комплект? (семеринги, уплътнения, О-пръстени... ако е само това, какво става ако след като се разглоби се окаже напр. че пръта е ръждясал и тряба да се мине на струг тогава размера на семеринги/уплътнения няма да пасне и според мен може и по-зле да стане)

Редактирано от mitaka_t

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

За да не отварям нова тема, аз също бих искал да попитам някои неща: 
 
1. Някой рециклирал ли е рейка в София? И ако да - къде, на каква цена, има ли някакви особености, проблеми... и какъв е резултата в крайна сметка?
Аз съм чувал за няколко сервиза, които само с това се занимават, не ги знам как се казват и къде точно се намират, но единия е някъде при техническия, един май в Хаджи Димитър на/около Резбарска, един някъде на Симеоновско, около окръжна болница май пак има... Доколкото знам се занимават само с хидравлика, рециклират рейки помпи, дават гаранция... някой ползвал ли ги е или има ли някакви отзиви? 
 
2. Относно ремонтния комплект, за който се споменава в началото на темата. Какво всъщност включва целият ремонтен комплект? (семеринги, уплътнения, О-пръстени... ако е само това, какво става ако след като се разглоби се окаже напр. че пръта е ръждясал и тряба да се мине на струг тогава размера на семеринги/уплътнения няма да пасне и според мен може и по-зле да стане)

 

Привет, колега!

Гледам, че никой не е отговорил на въпросите ти, но тъй като са от доста време ми е чудно дали вече си отстранил проблема с рейката и дали сега ти можеш да отговориш на тези въпроси?

Благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Привет!

Да, отстраних проблема. Обикновено пиша за резултата в такива случаи, но тази тема съм я пропуснал...  

 

Относно 1-вия въпрос - рециклираха ми рейката в София - "Специализиран сервиз Хидравлика". Намира се в кв.'Х.Димитър', ул. 'Резбарска' №9, бивш ДАП-5 (в гугъл, по името на сервиза излиза и сайта им където има по-подробни контакти). Избрах тях, защото намерих познат, който преди няколко години е работил там и ми ги препоръча, а и удари едно рамо, за да свършат работа по-бързо и по-качествено. Дават 6 месеца гаранция. Относно цената на самото рециклиране, няма да коментирам, тъй като не минах по "редовната" тарифа. Тънкият момент обаче е, че трябва да им занесеш рейката свалена (може и изпращане по Еконт), НЕ извършват демонтаж и монтаж. Но навсякъде, където звънях казаха, че работят на този принцип. На някои места, казаха че могат да ме насочат към сервиз(и) за демонтаж/монтаж, ако нямам друг вариант. Цената за това варираше от 150 до 220 лв. (за Акорд 7-ма ген). В крайна сметка, това си го спестих, тъй като колата така или иначе беше разглобена за смяна на съединител + маховик и използвах момента да оправя и рейката.

Резултат след рециклирането - казаха, че сме я хванали съвсем в началото, имало е съвсем лек теч и е минало само със смяна на уплътнения, O-пръстени... А пък от сервиза на Слави (Овча купел), където сменях съединителя и където ми свалиха и качиха рейката, казаха че е трябвало (по спомени) да я "отрегулират", защото била "пренатегната" (... каквото и да значи това). В крайна сметка всичко е минало добре, не е имало проблеми, нямам и до момента (минаха около 3 месеца и половина от тогава), надявам се и да нямам скоро... 

 

Относно 2-рия въпрос - в сервиза на Слави, ми казаха че ремонтния комплект включва само семеринги, уплътнения, О-пръстени... Т.е., ще свърши работа, само ако проблема е някъде там. Но, ако се окаже че трябва и пръта да се стругова, тогава вече този вариант отпада, а те не извършват другото. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

рециклираха ми рейката в София - "Специализиран сервиз Хидравлика". Намира се в кв.'Х.Димитър', ул. 'Резбарска' №9, бивш ДАП-5 (в гугъл, по името на сервиза излиза и сайта им където има по-подробни контакти). 

 

Аз също препоръчвам въпросните хора. Правили са ми рейка в плачевно състояние (луфт 3 - 4см, силно тропане и голям теч), направиха я като нова !!! Работят и с куриери (т.е. пращате им рейката, правят я и ви я изпращат). По спомен, рециклирането + 2-та куриера ми излезна около 200лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговорите!

На моя Акорд рейката няма луфтове, тропания, почуквания и т.н., но има лек теч. Майсторът, при който сервизирах колата (бих казал доста кадърен и вехт човек) каза, че засега по-добре да не я пипам и да си следя нивото на хидравличната течност, ако почне да намалява тогава да я мислим, иначе се разбрахме да я оставим за на пролет, че изскочиха доста "изненади" и джобовете сериозно изтъняха. Надявам се за 6-7 месеца да не се разтропа! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...