Jackxxx 27 #41 Отговорено 5 Май, 2016 "рязко клатене на волана" е доста относително понятие. За едни рязко е едно, за други друго. На място навиваш до крайно ляво и тръгваш. Правиш кръгче и спираш. Навиваш крайно дясно и пак тръгваш и пак правиш кръгче. Ако няма шумове, всичко е добре. Но например ако пръта на рейката ти е ръждасял както беше моят, може да се провери само ако се разглоби. Между другото, преди си мислех, че волана ми е много стабилен и усещането беше много добро. След смяната с по-новата рейка усещането за стабилност е още по-добро, а волана ми не трепва изобщо при каране без значение върху каква настилка. Сега след като съм минал през тази смяна бих усетил на някой друг акорд дали рейката е леко разлуфтена или не, но преди никога нямаше да мога да направя разликата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #42 Отговорено 5 Май, 2016 (Редактирано) Когато се купува Акорд 7 как да се тества рейката за проблеми? При запален двг и рязко клатене на волана в средно положение ще се чуе ли чукане? А при незапален двг? За омасляване на маншоните е ясно, че на подемник ще се види, но вижда ли се на място при пълно завиване на волана? Луфт се усеща, като на запален двигател и на място, хванеш волана с два пръста и съвсем леко (с минимално усилие) се опитваш да го завърташ, но НЕ чак да го въртиш - ако има луфт ще усетиш как волана мърда, но реално колелата не завиват (въртиш волана, но колелата реално не завиват). Чукането се усеща по скапан път, например паваж - ако има, то ще клопа силно и ще го чуеш. Омасляването се вижда с просто око - например завиваш пълен десен и гледаш на през лявото колело дали има омасляване при маншона/рейката. Може да го видиш и като отвориш предния капак и си провреш главата долу ниско и с фенер - вижда се (макар и трудно). Най-лесно е естествено на подемник/естекада. Направило ми е впечатление, че когато рейката е проблемна, на запален двигател и на празен ход, маслото в казанчето все едно "ври", бълбука... ако ме разбирате какво имам предвид. Поне на хондите които съм имал с проблемни рейки съм го забелязал това, дали е меродавно или е просто съвпадение.... не мога да кажа със сигурност. Jackxxx - от чисто любопитство питам, като си виждал рейката отблизо (свалена), забелязал ли си кой е производителя ? TRW или SHOWA ? Редактирано 5 Май, 2016 от ADH-Honda Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 309 #43 Отговорено 5 Май, 2016 На място навиваш до крайно ляво и тръгваш. Правиш кръгче и спираш. Навиваш крайно дясно и пак тръгваш и пак правиш кръгче. Ако няма шумове, всичко е добре. Трудно може да се намери широко място за пълен кръг при тест драйв из улиците..., но все пак какъв вид шум когато не е наред Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Jackxxx 27 #44 Отговорено 9 Май, 2016 JapCar - шумът не мога да го опиша, но е много характерен. Той идва по-скоро от помпата, а не от самата рейка. ADH-Honda съвсем правилно е описал как да тестваш рейката. От нея шумове няма как да има освен ако не е адски износена и когато караш по паваж се чува допълнително тропане. Например, на другата ми кола рейката отдавна е за ремонт, но не я правя, че почти не се кара колата. Но когато я карам по паваж целият волан трепери от износването на рейката и се чува съвсем ясно тракането. И като хвана волана малко по здраво и леко навия 2-3 градуса в едната посока, колкото да обера луфта между зъбите на червяка и тракането спира да се чува. Но, това при рейка на Акорд 7-ма ген. мисля, че няма как да стане. ADH-Honda - не съм обръщал внимание, но старата рейка ми е в мазето и тия дни ще погледна и ще ти кажа. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bobb2003 1 #45 Отговорено 16 Май, 2016 Извинявам се,че се включвам в темата,но в крайна сметка в София има ли кой да ги рециклира тези рейки или е мисия невъзможна ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JapCar 309 #46 Отговорено 16 Май, 2016 JapCar - шумът не мога да го опиша, но е много характерен. Той идва по-скоро от помпата, а не от самата рейка. Както и да е, купих колата същия ден...няма проблем с рейката. Същата като старата (година), EX, по-читав цвят (гълъбово син металик), няма тракшън и навигация само, но като цяло е по-запазена. Навигацията не ми липсва и без това не струва в сравнение с ТомТома, който ползвам. За първи път купувам от авто къща, дадоха ми 1г валиден год. преглед, 2 нови гуми и 3м гаранция... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka_t 83 #47 Отговорено 22 Май, 2017 (Редактирано) За да не отварям нова тема, аз също бих искал да попитам някои неща: 1. Някой рециклирал ли е рейка в София? И ако да - къде, на каква цена, има ли някакви особености, проблеми... и какъв е резултата в крайна сметка? Аз съм чувал за няколко сервиза, които само с това се занимават, не ги знам как се казват и къде точно се намират, но единия е някъде при техническия, един май в Хаджи Димитър на/около Резбарска, един някъде на Симеоновско, около окръжна болница май пак има... Доколкото знам се занимават само с хидравлика, рециклират рейки помпи, дават гаранция... някой ползвал ли ги е или има ли някакви отзиви? 2. Относно ремонтния комплект, за който се споменава в началото на темата. Какво всъщност включва целият ремонтен комплект? (семеринги, уплътнения, О-пръстени... ако е само това, какво става ако след като се разглоби се окаже напр. че пръта е ръждясал и тряба да се мине на струг тогава размера на семеринги/уплътнения няма да пасне и според мен може и по-зле да стане) Редактирано 22 Май, 2017 от mitaka_t Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gena_g 1 #48 Отговорено 18 Септември, 2017 За да не отварям нова тема, аз също бих искал да попитам някои неща: 1. Някой рециклирал ли е рейка в София? И ако да - къде, на каква цена, има ли някакви особености, проблеми... и какъв е резултата в крайна сметка? Аз съм чувал за няколко сервиза, които само с това се занимават, не ги знам как се казват и къде точно се намират, но единия е някъде при техническия, един май в Хаджи Димитър на/около Резбарска, един някъде на Симеоновско, около окръжна болница май пак има... Доколкото знам се занимават само с хидравлика, рециклират рейки помпи, дават гаранция... някой ползвал ли ги е или има ли някакви отзиви? 2. Относно ремонтния комплект, за който се споменава в началото на темата. Какво всъщност включва целият ремонтен комплект? (семеринги, уплътнения, О-пръстени... ако е само това, какво става ако след като се разглоби се окаже напр. че пръта е ръждясал и тряба да се мине на струг тогава размера на семеринги/уплътнения няма да пасне и според мен може и по-зле да стане) Привет, колега! Гледам, че никой не е отговорил на въпросите ти, но тъй като са от доста време ми е чудно дали вече си отстранил проблема с рейката и дали сега ти можеш да отговориш на тези въпроси? Благодаря Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mitaka_t 83 #49 Отговорено 19 Септември, 2017 Привет! Да, отстраних проблема. Обикновено пиша за резултата в такива случаи, но тази тема съм я пропуснал... Относно 1-вия въпрос - рециклираха ми рейката в София - "Специализиран сервиз Хидравлика". Намира се в кв.'Х.Димитър', ул. 'Резбарска' №9, бивш ДАП-5 (в гугъл, по името на сервиза излиза и сайта им където има по-подробни контакти). Избрах тях, защото намерих познат, който преди няколко години е работил там и ми ги препоръча, а и удари едно рамо, за да свършат работа по-бързо и по-качествено. Дават 6 месеца гаранция. Относно цената на самото рециклиране, няма да коментирам, тъй като не минах по "редовната" тарифа. Тънкият момент обаче е, че трябва да им занесеш рейката свалена (може и изпращане по Еконт), НЕ извършват демонтаж и монтаж. Но навсякъде, където звънях казаха, че работят на този принцип. На някои места, казаха че могат да ме насочат към сервиз(и) за демонтаж/монтаж, ако нямам друг вариант. Цената за това варираше от 150 до 220 лв. (за Акорд 7-ма ген). В крайна сметка, това си го спестих, тъй като колата така или иначе беше разглобена за смяна на съединител + маховик и използвах момента да оправя и рейката. Резултат след рециклирането - казаха, че сме я хванали съвсем в началото, имало е съвсем лек теч и е минало само със смяна на уплътнения, O-пръстени... А пък от сервиза на Слави (Овча купел), където сменях съединителя и където ми свалиха и качиха рейката, казаха че е трябвало (по спомени) да я "отрегулират", защото била "пренатегната" (... каквото и да значи това). В крайна сметка всичко е минало добре, не е имало проблеми, нямам и до момента (минаха около 3 месеца и половина от тогава), надявам се и да нямам скоро... Относно 2-рия въпрос - в сервиза на Слави, ми казаха че ремонтния комплект включва само семеринги, уплътнения, О-пръстени... Т.е., ще свърши работа, само ако проблема е някъде там. Но, ако се окаже че трябва и пръта да се стругова, тогава вече този вариант отпада, а те не извършват другото. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ADH-Honda 789 #50 Отговорено 19 Септември, 2017 рециклираха ми рейката в София - "Специализиран сервиз Хидравлика". Намира се в кв.'Х.Димитър', ул. 'Резбарска' №9, бивш ДАП-5 (в гугъл, по името на сервиза излиза и сайта им където има по-подробни контакти). Аз също препоръчвам въпросните хора. Правили са ми рейка в плачевно състояние (луфт 3 - 4см, силно тропане и голям теч), направиха я като нова Работят и с куриери (т.е. пращате им рейката, правят я и ви я изпращат). По спомен, рециклирането + 2-та куриера ми излезна около 200лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
gena_g 1 #51 Отговорено 21 Септември, 2017 Благодаря за отговорите! На моя Акорд рейката няма луфтове, тропания, почуквания и т.н., но има лек теч. Майсторът, при който сервизирах колата (бих казал доста кадърен и вехт човек) каза, че засега по-добре да не я пипам и да си следя нивото на хидравличната течност, ако почне да намалява тогава да я мислим, иначе се разбрахме да я оставим за на пролет, че изскочиха доста "изненади" и джобовете сериозно изтъняха. Надявам се за 6-7 месеца да не се разтропа! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове