Jump to content
Dobsi

отвор за въздушен филтър

Recommended Posts

Здравейте имам Honda Civic 6 gen. 1.4is 90 hp имам едно спортно въздушно филтърче което е от евтините... та въпроса ми е ще има ли ефект ако направя дупка в бронята за да черпи студен въздух ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста теми по въпроса. Порови се из форума и ще откриеш отговора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здр колега ето как е моят филтър http://divaldo.snimka.bg/automobiles/chasti.726457.30302553 в момента съм пробил един отвор ф 100 точно под филтъра и един отвор на бронята и съм го съединил с тръба такава от от аломиниево фолио която позволява да се гъни ,а кутията на филтъра е цялата затворена за да няма откъде да смучи въздух освен от тая тръба на бронята ,цялата кутия и тръбата от филтъра до дросела съм облицовал с изолация с аломиниево покритие .И на тръбата която е на бронята отпред съм сложил мн ситна решетка за да предпазва от боклуци ,и според мен така смучи само студен въздух и има положителен ефект

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега какъв точно ефект търсиш от цялата тази интервенция?:ph34r:/>Ако искаш през филтъра ти да влиза по студен въздух ще има ефект, но ако искаш по този начин да качиш конете ще трябва още доста да се потрудиш.:ph34r:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че решението на DIVALDOO е добро. Best MOTORing в едно от техните ДВД-та (Type R Legend) показаха под формата на списък подобренията спрямо Type R и SI-R(GSR) Integra. Едно от подобренията беше точно права траба на шнорхела към кутия на филтъра, без абсолютно никакви чупки единствено само при дросела. Единствения кусур може би е филтъра и може би ако се опиташ да изолираш още по-добре тази кутия според мен ще стане на още по-добро ниво. Друг е въпроса дали ще има полза когато всмукателния колектор е горещ, както и дросела се топли от двигателя. Когато се движи колата с относително ниска скорост теоритично разликата в температурите между относително статичния въздух в коша и този движещ се около колата е малка. От време на време като карам колата лятото на 30 + градуса спирам да усетя каква е температурата вътре в коша на двигателя иии дори извънградско вътре е пещ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как е отпред използвал съм бас рефлектор на ф100 http://divaldo.snimka.bg/automobiles/chasti.726457.31113476а кутия та е изолирана външно и вътрешно с тая изолация с аломиниево покритие http://divaldo.snimka.bg/automobiles/chasti.726457.31113477http://divaldo.snimka.bg/automobiles/chasti.726457.31113478

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето и едно малко популярно решение.Филтъра е точно пред дросела! :honda:

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами проблема с намокрянето на филтъра по тоя начин как е решен .За моя начин ако някои го прави да си пробие отвора в бронята колкото се може по нависоко в бронята за да няма опасност да влезе вода Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички за водата питат!Не влиза никаква вода, дори и в проливни дъждове.Сухо е, напечен двигател вода не трае!Дори и да влезе незнайно как, ще се разпръсне от филтъра и ще охлади малко сместа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз одобрявам решението на darius и подкрепям думите му за "охладените" смеси.

От дълго време обмислям вариант за поставяне на филтъра веднага преди дросела. Чух обаче че е необходим и някакъв 'път' който да изминава въздуха между двете. Не знам с какво е свързано това но има логика. Вероятно заради завихрянето на въздуха. Механика на флуидите?! Публикувано изображение Компетентните да се изкажат по въпроса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ДРОСЕЛИ, този "път" го няма. Така, че не би трябвало да е проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без интейк тръба се нарушава акустиката на флуида и реално може да се изгуби мощност. Същото се получава и ако се използва CAI. Това което колегата Darius предлага се нарича Ram Air Intake и се използва в редица спортни автомобили, вкл. Формула 1.Прилагам инфо за този вид интейк:Ram air intakes can be easily seen in motor racing. The air box on every Formula race car and the roof-mounted air intakes on many GT or endurance race cars are ram air devices. A Formula One engineer said a typical air box can contribute to an additional 20 horsepower at 200 km/h (124 mph). It's not a big gain, but it's free, with almost no drawbacks. At low speed, however, the effect of ram air is negligible.източник:AutoZine

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето още един източник на информация - на английски, но повече от разбираемо.Какво, как и що с интейка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво е направил колегата дариус, но този интейк трябва да е обезопасен от хидролок. Ако вдигнете капака на някое Субару където масово се ползва този интейк ще видите, че не е толко просто да реализация. При Субару имат нещо като легенче там и въздуха се завихря, за да не попада директно вода и въздух във филтъра. При монтаж на КАИ във кухината зад халогена си рискувате двигателите. За този вид КАИ си има интелигентно решение което също предпазва от попадане на вода и водни пръски --> http://www.ct-engineering.com/ Не е само да си направиш дупка в бронята и да сложиш тръба за аспиратор зашото е по евтина. Да не говорим че масово в милата ни родина се ползват конусни филтри за по 20-30лв които не е ясно как и колко се справят с водата. Injen предлагат горе долу свястно решение на проблема с хидролока. Продават нещо като чорап който се слага върху филтъра и предпазва от вода. В белите държави пътищата са така проектирани, че и да караш в дъжд предната кола почти не хвърля вода върху теб. Не знам какво е решението, но там водата изчезва от асфалта за секунди и намалява риска. А при нас.....погледнете снимки на Русе от вчера :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В едни статии в една тема отностно май всмукателни колектори Д серия се объждаше, че дължината на всмукателния тракт ( шноргел, филтърна кутия и прочее) директно афектира максималния въртящ момент. При по-къс шнорхел въртящия момент се мести по-високо в оборотите и обратнотно. Предполагам, че освен както каза JayR, това с дължината на шнорхела може би също има влияние. А какво представлява този хидролок? Когато се блъска прекалено много вода във филтъра се запушва или ? В една статия , която четох скоро време отностно карбуратори и загряването им чрез охладителната течност на двигателя беше написано - В някои решения на GM се ползва малко количество вода, която се впръсква заедно с гориво-въздушната смес. Това отнема от топлината на навлизащия въздух и охлажда горивната камера, а като пост фактор се подорябва изгарянето. С това исках да потвърдя думите на darius и paRADOx.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм си сложил филтъра почти до фара с обикновена пвц тръба, но исках да постигна макс ефект от филтъра като му подам допълнителен въздух с по ниска температура от бронята с някакви тръби съм отвел въздуха, и ми се стори че има по добър ефект във вървенето на колата възможно е и аз да се заблуждавам но с 5 км съм вече отгоре :D не знам как да ви покажа снимка на това което съм направил и да ми дадете съвет как е по-добре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хидролок е когато попадне вода в горивната камера колега. И понеже водата не може да я компресираш ти се компресират биелите или направо излизат да те видят из какви локви караш. Не бъркай метаноловата и водната инжекция със попадането на вода в камерата. Те се вкарват под формата на мъгла/пулверизирани. Основната им цел е да намалят температурата в горивната камера и да предпазят мотора от детонационно горене. За турбинирани коли са ок, но за атмосферки в повечето случаи са ненужни.http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolock

Редактирано от no1else
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аааа.. ясно, разбрах го. А отностно впръскването на вода, аз имах предвид точно това, което каза ти. Вероятно не съм се изразил правилно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Преди се бях захванал много да чета за интейка, ама трябва много физика. Ето ви два много интересни поста от които се вижда, че най-добрия начин за получаване на студен въздух с по-високо налягане е с rear facing scoop / cowl intake. Идеята е реализирана при интейка на GruppeM за Civic EP3 - http://www.hondaperformanceparts.co.uk/Enclosed_Airbox_Intake_Kits/GruppeM_Air_Intake_System_Civic_EP3_Type_R_/

 

Публикувано изображение

Пост #1 (Оригинал - http://www.fordmods.com/ford-4l-and-6-cylinder-f1/cold-air-intake-looks-effective-t17963.html)

 

Little physics lesson boys and girls.... cause you all know I like to give physics lessons.

 

Grabbing air from the bumper has no effect on engine performance what-so-ever. What you gain from cold air, you lose from low pressure and this is why.

 

Look at a bumper. Look at its design. It is designed to divert air around the bumper and around the car. This means that air hitting the bumper gets pushed across the bumper. Because the air is moving across the bumper, any hole in the bumper is subject to a venturi effect, that is, the air is getting sucked out of the hole creating a low pressure.

 

So you might find that if you do a mod like that, the pressure @ the intake might be less than atmospheric (being approx 1013 hPa in an ISA atmosphere)

It would be better to grab air from either in front of the radiator or from a rearward facing scoop grabbing air off the windscreen. Air in front of the radiator is high pressure air. The bumper is designed to create an air dam for the radiator, but since the radiator is a restriction to air flow, air is entering the air dam faster that it's getting through the radiator, thus a high pressure area is theoretically created. Whether this be 0.1psi above atmospheric pressure, or 1 psi above depends on speed, dam design, radiator flow etc etc etc.

 

As for the windscreen job, there is actually a high pressure area created at the base of the windscreen. This is because as the air hits the windscreen, it is forced upwards. For every action there is an equal and opposite reaction. So while the car puts an upwards force on the air, the air puts a downwards force on what's beneath it. If you don't believe me, turn the fan in your car off and drive down the freeway. You'll feel a very light flow of air coming out of your ventilation vents because the air intake for the ventilation system is at the base of the windscreen.

 

Пост #2 (Оригинал - http://www.8thcivic.com/forums/intake-spacer-discussion/80540-cowl-induction-cold-ram-air-si.html)

 

I remember in 1968 when Chevrolet offered a cowl induction cold air option on the 1968 Z/28. The idea had first been applied to 1963 Chevrolet Z11 stock cars in NASCAR. Both NASCAR and the SCCA required air cleaner elements to fit under a stock hood without a scoop. There was a duct that ran from the cowl area of the firewall to the air cleaner.

 

Chevrolet approached the subject scientifically. They studied airflow and high and low pressure areas. They found that there were two ideal places to ingest cold, dense air: Under the front bumpers and the cowl area in the engine compartment. Forward facing scoops in the middle of the hood like found on many of the classic muscle cars did little to draw in cold air. They were mostly cosmetic.

 

Chrysler found when running tunnel ram manifolds on their Super Stock and Pro Stock cars that a scoop very high up above the hood could also draw in lots of cold, dense air. However, this was not practical on a street car and was not allowed in NASCAR or the SCCA.

 

Later, Chevrolet took this idea of pulling cold air from the base of the windshield with scooped hoods like those found on the L-88 Corvette and the 1969 Z/28 Camaro. Both were revolutionary. As they say, things go full circle. What worked in 1969 would still work today.

Here is what I am getting at: I am studying the firewall area of the Si in the engine compartment, just below where the wiper area is. That area is a high pressure area as it is at the base of the windshield. By cutting a hole in that firewall area and running a duct from the firewall area to the air filter of a SRI system or something like X has, making sure that the entire air filter area is enclosed or shrouded, cold air could be ducted into the motor that would provide a cold, dense, ram air charge.

 

The benefits of this would be advantageous over either a SRI or a CAI. First, there would be no heatsoak. The motor would only be drawing in air from the base of the windshield. Secondly, there would not be a problem with hydrolocking as it would not be placed where rainwater could enter in. The high-pressure area at the base of the windshield is utilized to enhance the ram effect by allowing the air filter to draw fresh cool air which creates a denser fuel charge thereby increasing volumetric efficiency and horsepower.

 

I know that X tried something along these lines, but he made two mistakes: First of all, the scoop he made was up in the airstream, facing forward. His idea was good, but he forgot that there is actually more high pressure at the base of the windshield pulling downwards. Besides being kind of ugly, the scoop was placed wrongly to be effective. You want something either from the firewall area or to have a scoop akin to the '69 Camaro to make it work properly.

 

There are different kinds of plastic shrouds and tubing that one could use to duct from the firewall to the air filter assembly of a SRI. One would also have to construct a box or greatly modify the stock box. In any event, this has got me thinking about using technology that has been around for a long time to get more performance out of my Si.

 

BTW, Chevrolet found that for every 11 degree drop in intake temperature, there was a 1% increase in horsepower. On the 1969 Camaro, there was a 15hp increase!

Редактирано от EmZvr
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте имам Honda Civic 6 gen. 1.4is 90 hp имам едно спортно въздушно филтърче което е от евтините... та въпроса ми е ще има ли ефект ако направя дупка в бронята за да черпи студен въздух ?

Лично мнение е да не правиш нищо.Евтинят филтър не е желателен!Отвора, който съм направил има функция охлаждане на компресора, после сложих филтъра.Не съм направил още кутия за да имам събиране на насрещния въздух директно във филтъра.По тази логика смуче и горещ въздух от коша, нищо че струята бие право във филтъра!При извънградско филтъра е студен, при ниски скорости градско е топъл!Като спра след 5минути е горещ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте имам Honda Civic 6 gen. 1.4is 90 hp имам едно спортно въздушно филтърче което е от евтините... та въпроса ми е ще има ли ефект ако направя дупка в бронята за да черпи студен въздух ?Лично мнение е да не правиш нищо.Евтинят филтър не е желателен!Отвора, който съм направил има функция охлаждане на компресора, после сложих филтъра.Не съм направил още кутия за да имам събиране на насрещния въздух директно във филтъра.По тази логика смуче и горещ въздух от коша, нищо че струята бие право във филтъра!При извънградско филтъра е студен, при ниски скорости градско е топъл!Като спра след 5минути е горещ!значи днес с едно приятелче изработихме кутия в която да вкараме филтъра вътре в нея и с тръби да вкараме в тази кутия въздуха който прекарахме от бронята до тази кутия... но си мисля че тръбата на филтъра от дросела става много дълга проблем ли е ? защото до сега беше малко по късичка и приятели са ми казвали че като идвам и съм се чувал като пистов мотор наистина изкара такъв звук

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра променя звука при подаване на газ!Дай снимки на кутията, че и на мен ми предстои!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това с дупката на бронята е много, много готина идея! Хем има ефект, хем изглежда доста добре, аз съм с оригинален КН в момента не е изолиран няма дори и кутия ще предстоят ъпгрейти съвсем скоро обаче, въпроса ми е като го изолирам в кутия, с фолио, с всички там щуротий тръби, не се ли усложнява твърде много свалянето му, за да се изпере ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еми и аз го имах тоя проблем и от едната страна съм направил кутията ми да се отваря лесно за да мога да си вадя филтъра Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как е станало това, може ли да обесниш с две думи :) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен колегата трябва да смени и филтъра защото с евтиния(китаиски,турски) на дали ще има някакъв кои знае какъв ефект.:blink:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой въобще замисля ли се реално думите дебит,съпротивление на въздуха?Мога само да ви кажа че максимална мощтност на двигател се вади от равномерната му работа както в ниски така и във високи обороти ,поставянето на спортен филтър на дросел проектиран за да засмучва '' Х " количество дебит въздух би било като въздушна тапа във ниските , няма как да вкараш повече кислород и да си със същото количество гориво и колата да върви повече :D ако ще се вкарва повече кислород съответно ще трябва и повече гориво от там преработен изпускател ...общо взето всичко е навързано.Ако се смени оригналния дросел с такъв с по голям дебит (диаметър) би могло да има по-голям ефект тогава спортния филтър ,-но спортния филтър не значи непременно конус.Колкото до изолациата на преходната тръба от филтъра до дросела пробвайте когато колата ви е загряла да барнете оригиналния от вътрешния край и тогава ще разберете че топлата вода от одавна е измислена :D Личното ми мнение и опит е че ефекта ''спортен филтър'' без никаква друга преработка е повече спънка за мотора ,единсвено звуковия ефект остава . ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се , че ще използвам темата на колегата, но няма смисъл да правя нова за един въпрос :)

Та въпросът ми е реших да си направя интейк за моята Д14А3 и искам да попитам по-компетентните дали е добре направен, и най-важното дали ще върши работа. :)

Направих го от 4 ри части:

1 вата е ПВЦ коляно на 90 градуса Ф76, направил съм и отвор за датчика.

2 рата е една тръба около 25-30см направена от валцована и последствие заварена ламарина.

3 то пак ПВЦ коляно по-отворено пак на Ф76

и накрая права ПВЦ тръба, която ще се пада горе долу зад фара като сложа филтър.

Ще направя и изолация за филтъра впоследствие :)

Всичко съм пръснал с термоустойчив спрей, а металната тръба е боядисана на прахово.

 

Интересува ме дали ще върши работа като е направено от ПВЦ тръби ? или ще трябва и тях да ги изолирам .:)

П.С. : Питам защото има една приказка, че евтиното винаги накрая излиза по-скъпо.

 

Ето снимка за какво става на въпрос .

 

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

към колегата

 

Dimitrov93

 

еми от страната от която влиза филтъра съм залепил изолацията с малко тихсо за да мога да си махам филтъра и като си го слагам пак си го залепям с тихо не е най добрата идея ама ми върши работа.Към колегата

Х.Ставрев Публикувано изображение

 

сменил съм си дросела с по голям 58 мм и сега си правя един на ф 60 и имам да правя и други работи по колата и ще се чипне за да се настроят смесите и всичко както трябва .Към колегата

βείεβ Публикувано изображение

 

моите тръби и те са бвц ама са ги изолирал с два пласта изолация едната е 10 мм а другата е 3 мм по спомен с аломиниево покритие

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се бутне манджа ,няма ефект :) ефекта е като пръднята-само се чува и след време замирисва :) бях си сложил интейк с дълго рамо от дупката на халогена ,ефекта беше че колата тръгна повече на висока скорост,но в ниските смърт..и много проблеми с дъждовете...после махнах дългото рамо и ефекта бе в ниските добре ама нагоре зле...и сега оригинална кутия с алуминиева тръба с оригинален филтър -НЕЗАМЕНИМО :) и ефект търсете на бензин не на газ..пък интейк и газова са неща които не трябва да се поставят в едно изречение :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се бутне манджа ,няма ефект :) ефекта е като пръднята-само се чува и след време замирисва :) бях си сложил интейк с дълго рамо от дупката на халогена ,ефекта беше че колата тръгна повече на висока скорост,но в ниските смърт..и много проблеми с дъждовете...после махнах дългото рамо и ефекта бе в ниските добре ама нагоре зле...и сега оригинална кутия с алуминиева тръба с оригинален филтър -НЕЗАМЕНИМО :) и ефект търсете на бензин не на газ..пък интейк и газова са неща които не трябва да се поставят в едно изречение :D

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се бутне манджа ,няма ефект Публикувано изображение ефекта е като пръднята-само се чува и след време замирисва Публикувано изображение бях си сложил интейк с дълго рамо от дупката на халогена ,ефекта беше че колата тръгна повече на висока скорост,но в ниските смърт..и много проблеми с дъждовете...после махнах дългото рамо и ефекта бе в ниските добре ама нагоре зле...и сега оригинална кутия с алуминиева тръба с оригинален филтър -НЕЗАМЕНИМО Публикувано изображение и ефект търсете на бензин не на газ..пък интейк и газова са неща които не трябва да се поставят в едно изречение Публикувано изображение

 

ако е с газов-инжекцион няма да има проблем

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко селска работа, но селянина толкова може....:)/>

post-26042-0-11156200-1376055190.jpg

post-26042-0-98510900-1376055203.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво направих и аз по примера на Spoon carbon intake elbow, който струва майка си и баща си. За целта съм ползвал алуминиево коляно на 70 мм и 45 градуса ъгъл.http://pics.data.bg/albums/37998/intake/7d3a9ae96c91754e7644f334d5d462c4/20130810_125818[/img]Като резултат мога да кажа че има по добър тротъл респонс, а за мощност не зная. Само ме притеснява че наистина много се нагрява алуминиевото коляно в сравнение с гумения маркуч.

Редактирано от st1nki4a

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какво направих и аз по примера на Spoon carbon intake elbow, който струва майка си и баща си. За целта съм ползвал алуминиево коляно на 70 мм и 45 градуса ъгъл.

http://pics.data.bg/...20130810_125818[/img]

Като резултат мога да кажа че има по добър тротъл респонс, а за мощност не зная. Само ме притеснява че наистина много се нагрява алуминиевото коляно в сравнение с гумения маркуч.

 

лично мнение : бесмислено ... трябваше поне от дросела до кутията колега Публикувано изображение ...направи 1 дупка на Ф 25 отстрани на кутията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...