Jump to content
Guest semionov

Минимален разход

Recommended Posts

Леле що глупости са се изписали тука, верно има колеги които много точно са обяснили на останалите но те така и не искат да разберат и продължават да си мислят че колкото по ниски обороти толкова по икономично. ГОЛЯМА ГРЕШКА! и за самия двигател и за икономията. Навярно те никога не са чували за "маслен клин" което е най-важния фактор за дългия живот на вашите колянови валове. Маслен клин колеги (за тези които сега го чуват)се нарича маслото между лагера и вала, налягането + вискозитета+ оборотите на мотора образуват този "клин" и не позволяват тези места на високо натоварване да останат да се трият метал в метал. Този тънък филм които се образува между лагера и вала го пази за дълги километри безпроблемна работа. И какво става драги колеги когато вие решите че на 1200 оборота ша карате на 5та или пък ще сменяте скорости на 1500 макс 2000 и при превключването оборотомера ви пада пак на 1200 макс 1500.!? Аз ще ви кажа, ниските обороти от една страна въртят маслената помпа по бавно, от хлабините в двигателя (които са заводски зададени, а при старите мотори са вече и фактор от износването са още по големи) маслото съответно има време да "излиза" по бързо, от там е и по ниското му налягане в цялата маслена магистрала, а знаете че ниско наляга за единица време изтласква и по малко количество масло. Съответно ниското налягане добавено с хлабините не може да осигури масления клин на вала и триенето метал в метал е неизбежно. С думи прости искам да кажа че бързото въртене на вала му осигурява перфектна защита и метал с метал не се срещат. Това за износването което си причинявате. Сега за разхода, не знам от къде ви идва на ума че на 1500 оборота харчи по малко, точно обратното. Тая кола си тежи определени килограми за да се придвижи от точка А до точка Б и трябва необходимо количество гориво, колко от него ще изразходите си е чиста философия :cool: . Какво става при ниски обороти, първия и наи-важен фактор е загубата на компресия между сегмените, ако ще и чисто нов да е мотора такава има! по бавното изкачване на буталото в такт сгъстяване дава повече време на гориво-въздушната смес да мине покраи сегмените и да отиде в картера (губим ценна смес), след това идва такт "работа" бавното движение надолу на буталото и голямото налягане от такта работа също води до изпускане на енергия, загуби има и при другите два такта, тези натрупани загуби при 4 те такта на буталото умножено по 4 те цилиндъра на вашата кола са наи важния фактор за разхода. И не се заблуждаваите че така все пак се харчи по малко гориво. Напротив нужно е доста повече гориво за да се даде необходимата сила на буталата за да се извади мощноста необходима за движението на колата ви. Тоест ако аз карам на 4та с 2200 оборота ще изгоря доста по малко гориво от колкото вие на 5та с 1500, та дори и на 4та с 1500 да сте пак ще съм по икономичен. Един "развъртян" двигател които е достигнал своето КПД (коефицент на полезно действие) което пък ще рече "максимална мощност при определени обороти с минимално количесвто гориво" е много по икономичен от пъплещия едва едва с 1500 оборота мотор лапащ сумати бензин за да успее да движи с ниските си обороти превозното средство. За инерцията, тя хич не е за подценяване!!!! не си мислете че ако видите примерно един светофар които ще ви хване на червено на 500 метра пред вас и вие в момента се движите с 60 на 4 та ще спестите гориво ако вземете да спирате на скорот. верно е че колата пусната да спира на скорост (говоря за инжекция) спира пръскането на дюзите докато оборотите на паднат до 1500 НО. аз тези 500 метра с 60 по инерциуя ще ги измина без проблеми. но вие за да спрете на скорост ще трябва да карате поне докато ви останат 200 метра и тогава д апуснете газта, но като се има предвид че с 60 на 4 та оборотомера ви не е повече от 2000-2300 примерно пускаики газта само след няколко метра оборотите ще паднат на 1500 и компа ще подаде газ. от там ще трябва да свалите на 3та но имате аванс само 500 оборота за губене преди компа да подаде пак газ. или излиза че вие можете да спрете на скорост само 100 тина метра преди светофара. а другите 400 които сте изминали с отворен дросел???? едвали сте изгорили по малко от мен които съм се пуснал 500 метра на празен ход. Не отричам че така се пести гориво като се спира на скорост но това може да се ползва само в определни случаи. Примерно заслили сте се по цариградско с 100 и гледате на орлов мост ша трябва да спирате. Скороста ви е достатъчно голяма за да пуснете газта и на 5 та да убивате обороти до 1500 че и да свалите 4 та ако трябва. Или пък сте се изпънали да задминавате някои голфаджия обаче светофара ви изненадва оборотомера на 3 та сте го закарали почти в червеното, в този случаи имате много мегдан за спиране на скорост. Но караики си бавно по булеварда и преценяики ситуацията и евентуалното налагащо се спиране след определени метри няма нищо по полезно и икономично от инерцията. Не забравяте че и изреждането на предавките от горе на долу също така "яде" и от вашия съединител. Аз не бих си скъсил живота на съеднителя за да спестя накладки или малко гориво. Пускам газта и каквото убие колата от скороста това е другото по инерция :guns:. Ето как карам аз моята кола: Смяна на предавки на 3000-3500 оборота, никога ама никога не падам под 2000 оборота, ако карам по булевард мога да я кротна на 5та с 2000 оборота, но наложи ли се ускорение свалям по долна предавка и тогава ускорявам на 5та с 2000 оборота избягвам дори плавното подаване на газ. Другото важно е че трябва да се научите да галите педала, подавайте газта пропорционално с вдигане на оборотите!!! И да ви кажа за 1 лев +/- които ще спестите няма смисъл да пълзите по улиците като таласъми и излишно да внасяте нерви на останалите шофьори с неадекватното си поведение и забавени реакции само и само да не настъпите газта :lol: Що приказки изписах :lol: едвали ще се наеме някои да го прочете, аз такива дълги теми рядко се хващам да чета, но поздравления на стигналите до края :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко физика и теория :)+ Още малко информация как може да се постигне по-малък разход на гориво.Ключовия проблем при шофиране с голяма скорост се оказва въздушното съпротивление, което е нищожно при много ниски скорости и огромно при скорости над 100 км/ч заради формулата на съпротивлението, в което скоростта е на втора степен в случая за сила ( http://en.wikipedia.org/wiki/Drag_(physics) ) , и на 3та степен, когато става дума за мощност :lol: Цитат: "A car cruising on a highway at 50 mph (80 km/h) may require only 10 horsepower (7.5 kW) to overcome air drag, but that same car at 100 mph (160 km/h) requires 80 hp (60 kW) " Груб превод: Ако карате с 80 км/ч губите 10 конски сили заради съпротивлението (грубо), ако карате с 160 км./ч губите 80 конски сили за компенсиране на съпротивлението.Извод1: Карайте бавно!Извод2: Можете да спестите ако карате много близо след камион или автобус :) , НО ! риска да се размажете е мнооого голям при внезапно спиране на автобуса (времето ви за реакция ще е почти = 0 )Съпротивлението зависи и от плътността на съпротивителния флуид (въздух), И ... ако вали дъжд съпротивленоето се вдига доста.При дъжд се вдига доста и съпротивлението на настилката и част от мощността отива в преодоляване (при газене) на водния слой.ефекта е същия като тичането по брега и тичането във вода до колене :D Във втория случай съпротивлението е значително и забележимо.Един от начините да направите оптимизация на разхода е като карате само при сухо време :lol: ... или ако газите в следите на предишната кола ! НО внимавайте това да не отнема от вниманието ви!От по-горното също следва , че можете да постигнете по нисък разход ако имате по-тесни гуми ! НО ... ще сте по-нестабилни на завоите!Относно физиката и наклоните ! Преодоляването на разликата в нивото е свързано с енергия за преодоляване на разликата в потенциалната енергия. Колкото по-кратко е времето за това толкова по-малка е изразходваната енергия. НО ! :lol: Не карайте със 150 км./ч. нагоре по планинските завой - вероятността да стане гаф се вдига неимоверно!Глобален извод: По всичко изглежда, че всичко е избор на компромис :lol: Но ако сме информирани имаме избор!

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
По мои скромни наблюдения, по-бързото каране е по-икономично. Имам предвид извънградско разбира се. Смятам, че разхода е по-нисък между 3500 и 4100 оборота, отколкото 3000-3500 - в километри това ще рече 120-140 км/ч. отколкото 100-120 км/ч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя Сивик 5г храчи около 6-6.5/100 при скорости 100-120 А при 130-150 разходът е вече към 8.Прочети какво е писал Fozi по-горе - това е мнението на физиката по въпроса.Чудя се само колко от препоръчващите високи обороти, държат натиснат педала на газта докато чакат на светофар ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходът си е много относително нещо!може да сменяш на 2500 оборота,но ако ги постигаш като мачкаш газта няма да е много икономична!От Германия като се връщах с Сивик 1,7СДТИ,бяхме двама шофьори,аз карах по бързо,но другият шофьор кара по-бавно от мен,но ускорява по бързо,и резултатът бе 1-1,5 по малко в моя полза!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки с мнението си аз правключвам на 2000-2500 оборота и разхода в градски условия не надвишава 6.5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ела да покараш в софия или варна .. вероятно и пловдив и ако разхода ти остане такъв ще те черпя :plane: Ямбол е доста близо до извънградското ... бях наскоро за 3 дни в командировка при вас и не ми се е налагало да спирам като се придвижвам от точка до точка :weights:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...